Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Film afspelen van laptop met HDMI naar tv  (gelezen 515 keer)

Film afspelen van laptop met HDMI naar tv
« Gepost op: 2016/10/30, 14:17:07 »
Hallo,


ik wil graag een film afspelen die ik op internet heb gevonden, ik wil die afspelen van op mijn laptop met de HDMI kabel naar de tv. Maar dat werkt niet. Als ik de hdmi kabel van de laptop naar de tv verbind krijg ik wel mijn bureaubladfoto te zien op de tv, maar niet de film die ik op de laptop afspeel.

Heeft iemand een idee hoe ik iets van internet kan afspelen via hdmi zodat het op de tv te zien en te horen is?

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

Groetjes,

Els

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Film afspelen van laptop met HDMI naar tv
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/30, 14:29:16 »
Hoi Els,

Jouw computer ziet die TV als een tweede scherm. Dan moet je die film ook op je tweede scherm afspelen!

In Xubuntu ziet het keuzescherm bij Beeldscherm in de Instellingen er bij mij dan zo uit:



Bij Ubuntu met de Unity omgeving tik je gewoon Beeldscherm in de Dash.

Kom je er zo uit?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Film afspelen van laptop met HDMI naar tv
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/30, 15:23:59 »
Je zult waarschijnlijk ook met de functietoetsen (bij mij is dit  Fn + F7) kunnen schakelen tussen verschillende mogelijkheden.
Enkele malen klikken en je kunt bvb het TV scherm identiek maken aan uw laptopscherm, ofwel je laptopscherm uitschakelen zodat alleen de TV aangestuurd wordt (zo kijk ik altijd naar films als ik die afspeel op mijn laptop).
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Film afspelen van laptop met HDMI naar tv
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/30, 16:12:03 »
Als ik bij mijn Instellingen het blad Schermen opendoe en de hdmi kabel steekt in de laptop, dan zie ik het scherm van mijn laptop en de Samsung tv. Maar Gebruik deze uitvoer zie ik nergens staan. Wel Schermen spiegelen. Zou ik dat moeten aanduiden?

Ik heb Ubuntu 14.04 op mijn laptop.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Film afspelen van laptop met HDMI naar tv
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/30, 16:17:01 »
Hoi Els,

gewoon proberen! Je weet nu waar het zit en hoe je het aan en uit zet.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Film afspelen van laptop met HDMI naar tv
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/30, 16:30:11 »
Ik ga dat zeker proberen, nu eerst iets anders doen, ik laat nog weten of het gewerkt heeft. Bedankt alvast voor de hulp!

Re: Film afspelen van laptop met HDMI naar tv
« Reactie #6 Gepost op: 2016/11/06, 17:18:04 »
Hallo,

ik heb vandaag Ubuntu 16.04 geïnstalleerd op mijn laptop. En dan net nog eens geprobeerd om een film af te spelen via de hdmi. Maar het wil niet werken. Ik heb geprobeerd met Schermen spiegelen ingeschakeld, dat werkt niet. Dat uitgeschakeld, werkt ook niet. Ik heb hier ook veel minder opties om iets te veranderen aan het beeld.

Weet iemand nog raad? Alvast bedankt!