Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Memo briefjes  (gelezen 1303 keer)

Memo briefjes
« Gepost op: 2008/04/19, 12:09:36 »
L.S

Kent iemand een klein programmaatje in Linux (Ubuntu) waarmee ik memo-briefjes kan maken? Het is handig een aantal ultrakorte noties bij de hand te hebben, bijvoorbeeld al die sites waarvoor je moet registreren, of de nummers van de bib-kaarten etc. Om nou hiervoor Evolution Mail te gebruiken, waar dat in aanwezig is terwijl ik graag met Thunderbrid werk...

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline eendje

  • Lid
Memo briefjes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/19, 12:10:42 »
Tomboy?
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Mij

  • Lid
Memo briefjes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/19, 12:12:49 »
een gnome applet misschie ook goed (paneel --> rechtermuisknop toevoegen aan paneel --> zoek de memo-applet uit!

Offline Mij

  • Lid
Memo briefjes
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/19, 12:14:28 »
Citaat van: eendje
Tomboy?
Dat is geen echte memo-programma, hoewel het zeer zeker handig is.

Memo briefjes
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/19, 12:22:07 »
KDE had zoon progamma, Knotes als ik me niet vergis..
Typ eens in in de terminal:
sudo apt-get install knotes
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Memo briefjes
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/19, 12:23:57 »
Dank Eendje en Doan,

Het leven kan zo simpel zijn: binnen 2 minuten antwoord!
Maak me wel een beetje zorgen of ik straks bij installatie van de nieuwe versie van Ubuntu, niet alle informatie kwijt zal zijn die ik nu reeds heb ingevoerd op de digitale 'geeltjes'. Ik heb dan wel een aparte home partitie, maar toch.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline Rulus

  • Lid
Memo briefjes
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/19, 12:57:42 »
Citaat van: plotinus
Maak me wel een beetje zorgen of ik straks bij installatie van de nieuwe versie van Ubuntu, niet alle informatie kwijt zal zijn die ik nu reeds heb ingevoerd op de digitale 'geeltjes'. Ik heb dan wel een aparte home partitie, maar toch.
Daar hoef je je geen zorgen om te maken, al je documenten en instellingen worden op je /home partitie bewaard, zo ook je memo's.

Offline Mij

  • Lid
Memo briefjes
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/19, 14:05:51 »
Citaat van: plotinus
Dank Eendje en Doan,

Het leven kan zo simpel zijn: binnen 2 minuten antwoord!
Maak me wel een beetje zorgen of ik straks bij installatie van de nieuwe versie van Ubuntu, niet alle informatie kwijt zal zijn die ik nu reeds heb ingevoerd op de digitale 'geeltjes'. Ik heb dan wel een aparte home partitie, maar toch.

gegroet,
mrt
Je moet sowieso maar tijdelijke data op die memo's zetten, niet hele planningen. Het is handig als je nog aan iets moet denken dat je anders geheid vergeet.