Ondersteuning > Software en configuratie

Pjotr's lijst met te verwijderen fonts

<< < (5/5)

h2o:

--- Citaat van: markba op 2023/09/26, 09:19:30 ---Wellicht zou het een structurele oplossing zijn om de fonts te koppelen aan de taal, die installeer je altijd maar 1 (naast Engels) waarbij je later meerdere talen erbij kunt installeren. Dus praktisch gezien:  alleen als je Hindi installeert, krijgt je ook de Hndi-fonts (die voor ons onleesbaar zijn).

--- Einde van citaat ---
Dit is denk ik een essentieel verschil met bijvoorbeeld Debian netinstall en de distro's die bijvoorbeeld Calamaris gebruiken met het installeren.
Bij een netinstall installeer je een basis en zet je erop wat er op moet komen, bij de andere manier wordt alles geïnstalleerd en moet je het eruit slopen.
Met gevaar om off-topic te worden, de eerste manier heeft mijn voorkeur.
Ik heb maar een klein aantal fonts en geen exotische Aziatische op mijn systeem staan.

Polleke:

--- Citaat ---Heb je al in je persoonlijke map gekeken?
./fonts en ./local/share

--- Einde van citaat ---
Ja, die map is helemaal leeg. Ik bewaar ze in  home/freek/ .fonts

markba:

--- Citaat van: h2o op 2023/09/26, 15:30:23 ---
--- Citaat van: markba op 2023/09/26, 09:19:30 ---Wellicht zou het een structurele oplossing zijn om de fonts te koppelen aan de taal, die installeer je altijd maar 1 (naast Engels) waarbij je later meerdere talen erbij kunt installeren. Dus praktisch gezien:  alleen als je Hindi installeert, krijgt je ook de Hndi-fonts (die voor ons onleesbaar zijn).

--- Einde van citaat ---
.....
Met gevaar om off-topic te worden, de eerste manier heeft mijn voorkeur.
Ik heb maar een klein aantal fonts en geen exotische Aziatische op mijn systeem staan.

--- Einde van citaat ---
Voor een power-user geen enkel probleem om bij een minimal-install de ontbrekende elementen erbij te installeren. De overige 99% wil of kan daar niet over nadenken laat staan uitvoeren. Vandaar mijn voorstel/idee om dat via de language-pack te laten verlopen, dan heeft zowel de power-user als de 'gewone' gebruiker dit probleem niet meer.

partyrabbit:

--- Citaat van: erik1984 op 2023/09/23, 11:29:51 ---Wat is het probleem met die lettertypes eigenlijk? Dat ze ruimte innemen of zijn er nog andere nadelen?

--- Einde van citaat ---

Het zijn misschien niet zoveel lettertypes, maar elk lettertype heeft een hoop sub-versies waardoor je fonts-lijst flink vol staat. Waar je nooit iets mee doet. Als je tussen duizend lettertypes moet zoeken naar je gewenste font en je moet er telkens 20-30 voorbij scrollen is dat op den duur best irritant. Tenminste, vind ik  ^-^

Polleke:

--- Citaat van: partyrabbit op 2023/09/28, 14:12:47 ---Als je tussen duizend lettertypes moet zoeken naar je gewenste font en je moet er telkens 20-30 voorbij scrollen is dat op den duur best irritant. Tenminste, vind ik  ^-^

--- Einde van citaat ---

En die irritatie is er nu niet meer en dat is prettig :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie