Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met volume geluid veranderen in full-screen applicaties  (gelezen 1151 keer)

Offline Nardon

  • Lid
Hallo,

Ik erger me eigenlijk aan 1 ding in Ubuntu en dat is dat (meestal) in een full screen applicatie als bijvoorbeeld een spel het veranderen van de volume niet of niet goed werkt. Bijvoorbeeld als ik een Youtube filmpje kijk in volledig scherm en ik wil het geluid zachter zetten, als ik dan het knopje op mijn laptop indruk gaat het filmpje meteen terug naar het normale formaat.

Ook bijvoorbeeld in het spel Amnesia: The Dark Descent werkt het helemaal niet om mijn geluid zachter te zetten.  ???

Weet iemand misschien of hier een oplossing voor is?

EDIT: Bij alle niet full-screen dingen werkt de volume regeling trouwens wel gewoon goed, het is echt alleen met full screen dingen.
« Laatst bewerkt op: 2010/11/19, 23:08:03 door Nardon »

Re: Problemen met volume geluid veranderen in full-screen applicaties
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/19, 21:01:26 »
Maak je gebruik van de Fn toets+ Luidspeaker icoontjes harder/zachter, de blauwe of paarse tekens over het algemeen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Nardon

  • Lid
Re: Problemen met volume geluid veranderen in full-screen applicaties
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/19, 23:06:11 »
Maak je gebruik van de Fn toets+ Luidspeaker icoontjes harder/zachter, de blauwe of paarse tekens over het algemeen.

Soort van...heb boven het toetsenbord zeg maar zo'n rij met knoppen voor volume, pauze, stop enz. (het is een multi-media laptop :P). Ik gebruik altijd die knoppen.

Offline Nardon

  • Lid
Re: Problemen met volume geluid veranderen in full-screen applicaties
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/20, 23:20:15 »
Iemand nog tips?

Re: Problemen met volume geluid veranderen in full-screen applicaties
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/20, 23:34:11 »
Ga eens naar Systeem>Voorkeuren>Sneltoetsen>Selecteer een toets bijv. Geluid harder, deze selectie wordt blauw en verschijnt aan het eind Nieuwe toets en druk de toets in die jij voor volume harder gebruikt. Als je dit voor al je multimedia toetsen hebt gedaan, lukt het dan om het volume regelen bij full screen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Problemen met volume geluid veranderen in full-screen applicaties
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/20, 23:59:09 »
Dat heeft te maken met twee problemen.

 * Flash Player heeft een heel vreemde fullscreenmodus, die inderdaad sluit als je het volume verandert. Het is de taak van Adobe om dit te verbeteren.
 * Amnesia (goede game trouwens!) neemt het alleenrecht over het toetsenbord, Alt+Tab werkt bijvoorbeeld ook niet. Dit komt door de manier waarop de game is geprogrammeerd (het maakt gebruik van de SDL-library).


Kortom, weinig aan te doen.