Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: java in eclipse [opgelost]  (gelezen 3506 keer)

java in eclipse [opgelost]
« Gepost op: 2011/08/17, 22:37:48 »
hallo ik ben nieuw met java en ik zou graag een duidelijke omschrijving zien hoe te programmeren in Eclipse (al was het maar om te beginnen 'hello world'!) hopende op een spoeding antwoord verblijf ik,      


bij voorbaat dank, Frank
« Laatst bewerkt op: 2011/10/10, 20:29:44 door frankje »
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Re: java in eclipse
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/18, 22:53:15 »
Voor java in zijn algemeenheid weet ik zo geen goede cursus, oid. Eclipse is echter niet zo moeilijk, dat kan ik zelf ook nog wel een beetje uitleggen...

Grofweg doe je in het begin dit:

1. Eclipse installeren (software centre)

2. Eclipse opstarten. Eclipse zal vragen om een workspace, hiervoor maak je een nieuwe map aan op een locatie waar je je code op wil slaan.

3. Binnen eclipse een nieuw Java-project aanmaken. (File > New > Java Project):
- Create new project in workspace
- Use default JRE
- Create seperate folders for sources and class files
Finish

4. Een nieuw .java bestand met broncoden aanmaken:
File > New > Class
Instellingen gewoon zo laten staan, als Name gebruik je bijvoorbeeld HelloWorld
Klachten over "default package" negeer je.

5. Go to the workbench, de knop met de pijl rechts in het scherm met de "symbolische" knoppen (beginscherm)

6. Je code invoeren
Bijvoorbeeld:
public class HelloWorld {
public static void main(String[] argsVanCLI){
System.out.println("Goedenavond wereld... Misschien kunt u beter gaan slapen!");
}
}

7. De code compileren en uitvoeren. Druk op het groene play-knopje in de werkbalk.

Re: java in eclipse
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/19, 12:32:28 »
Deze tutorial is redelijk goed. Als je iets niet begrijpt, zal ik wel even mijn werkje aanpassen voor jou ;)