Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .  (gelezen 7101 keer)

.
« Gepost op: 2013/02/15, 10:45:11 »
.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/23, 14:00:20 door Max Null »

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/15, 12:41:28 »
Wow, nano, wat een hacker... :P

Echte hackers gebruiken uiteraard ed. Of vlinders.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/15, 12:43:16 door SeySayux »
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/15, 14:44:37 »
Dat heeft evenveel te maken als met een man met een bivakmuts die naar willekeurige groene tekens in een console zit te staren.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/15, 14:46:12 door Cumulus007 »

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/15, 15:03:51 »
Mail de NOS zou ik zeggen. Wij kunnen er toch niets aan doen!

Ik heb daar nieuwsuur al eens over gemaild die laten ook apt-get operaties zien als t woord computercriminaliteit valt. heb er geen reactie van. ze zijn volgens mij te stom om een verklaring te geven.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/16, 13:08:24 »
Mail de NOS zou ik zeggen. Wij kunnen er toch niets aan doen!

Bij deze: via hun contact pagina verstuurd. Alleen in dit topic erover "zeuren" heeft idd geen zin.

http://over.nos.nl/contact/vragen-en-reacties

Citaat
http://nos.nl/audio/474192-als-je-kwaad-wilt-kun-je-organisaties-plat-leggen.html

Tot mijn grote verbazing zie ik op de achtergrond het programma nano open staan met de softwarebronnen van ubuntu(linux) een veilig en open source besturingssysteem. Hiermee  wordt ubuntu in verband wordt gebracht met criminele aktiviteiten. Het is niet de eerste keer dat de NOS schermbeeld van Ubuntu gebruikt bij berichtgeving over deze kwalijke zaken. Ik zou U willen vragen hiermee te stoppen. Het lijkt mij op zijn plaats dat U als genoegdoening Ubuntu op een eerlijke manier in beeld brengt als open source en gratis alternatief voor andere grote besturings systemen.

Vriendelijke groet,

Frank
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/16, 19:16:01 »
Mail de NOS zou ik zeggen. Wij kunnen er toch niets aan doen!

Bij deze: via hun contact pagina verstuurd. Alleen in dit topic erover "zeuren" heeft idd geen zin.

http://over.nos.nl/contact/vragen-en-reacties

Citaat
http://nos.nl/audio/474192-als-je-kwaad-wilt-kun-je-organisaties-plat-leggen.html

Tot mijn grote verbazing zie ik op de achtergrond het programma nano open staan met de softwarebronnen van ubuntu(linux) een veilig en open source besturingssysteem. Hiermee  wordt ubuntu in verband wordt gebracht met criminele aktiviteiten. Het is niet de eerste keer dat de NOS schermbeeld van Ubuntu gebruikt bij berichtgeving over deze kwalijke zaken. Ik zou U willen vragen hiermee te stoppen. Het lijkt mij op zijn plaats dat U als genoegdoening Ubuntu op een eerlijke manier in beeld brengt als open source en gratis alternatief voor andere grote besturings systemen.

Vriendelijke groet,

Frank
Sorry, maar wat heeft het open-source en gratis zijn van Ubuntu te maken met de manier waarop NOS Ubuntu gebruikt als beeldmateriaal bij haar nieuwsberichten? Wil je dat de NOS reclame gaat maken voor Ubuntu in nieuwsartikelen die, naast de afbeelding, geen enkele relatie hebben met Ubuntu? Evengoed hadden ze een schermopname van het Windows-configuratiescherm kunnen tonen, net zo irrelevant, maar had je dan ook gemaild? We maken ons hier druk om niets.

Er bestaat nu eenmaal een stigma rond tekst in een console. Daar doe je niets tegen. Het gros van de mensen is digibeet.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/16, 19:17:37 door Cumulus007 »

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/16, 20:02:11 »
Ik ben het met Cumulus eens. Daarbij, de meeste mensen kennen Ubuntu niet eens, laat staan dat ze op het screenshot meteen denken "Oh, dat is Ubuntu".

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/16, 20:05:01 »
Vraag of ze de volgende keer secpol.msc of powershell tonen ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #8 Gepost op: 2013/02/16, 20:14:29 »
Ik ben het met Cumulus eens. Daarbij, de meeste mensen kennen Ubuntu niet eens, laat staan dat ze op het screenshot meteen denken "Oh, dat is Ubuntu".
Dat inderdaad ook.

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #9 Gepost op: 2013/02/16, 20:22:24 »
Het is blijkbaar een algemene trend in films om een terminal te tonen (veelal groene letters op een zwarte achtergrond)waarbij iemand als snel commando's zit in te tikken. Ik maak mij daar geen zorgen over omdat 99% van de kijkers toch niet snapt over welk het OS het gaat. Ik ben al blij als men in een film een linux-scherm laat zien of een andere browser dan IE. Over het algemeen komt een mac goed in beeld te staan. Dat komt omdat Apple zelf hardware bouwt en daarop een vrij gekend logo staat. Ook het merk Dell valt m.i. veel in films en feuilletons te zien.

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #10 Gepost op: 2013/02/16, 20:39:24 »
Mac komt juist meestal *niet* in beeld omdat men dan een licentie voor het tonen moet betalen aan Apple. Daarom gebruiken bijv. series op Nickelodeon namaakspul wat ze zelf "Pear" noemen. In diverse series is al de PearPhone, PearPad e.d. voorbij gekomen (iCarly, Victorious, etc.).

http://wiki.answers.com/Q/Is_a_pear_phone_real
"The "Pear Phone" is a fake brand that is used on many Nickelodeon sitcoms. They were created by Dan Schnieder to replace the iPhone for his shows, iCarly and Victorious. Pear is used instead of Apple in order to avoid copyright infringement or payment of royalties."
« Laatst bewerkt op: 2013/02/16, 20:41:46 door Vistaus »

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #11 Gepost op: 2013/02/16, 20:57:23 »
Ik vind een kras op m'n eigen auto ook erger dan een kras op die van de overbuurman.
Dus het vergelijk met windows zegt me niks.

Offline Dave

  • Lid
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #12 Gepost op: 2013/02/16, 20:58:36 »
Krijg je als je een film zit te kijken. Zijn er al weer 5 postings tussen  :evil:

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #13 Gepost op: 2013/02/16, 21:24:26 »
Ik vind een kras op m'n eigen auto ook erger dan een kras op die van de overbuurman.
Dus het vergelijk met windows zegt me niks.

Natuurlijk niet. Dat noem ik niet neutraal naar een situatie kunnen kijken, ook wel blindheid genoemd.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #14 Gepost op: 2013/02/16, 22:05:09 »
Ik vind een kras op m'n eigen auto ook erger dan een kras op die van de overbuurman.
Dus het vergelijk met windows zegt me niks.

Natuurlijk niet. Dat noem ik niet neutraal naar een situatie kunnen kijken, ook wel blindheid genoemd.

We zouden het ook subjectiviteit kunnen noemen, en zijn we dat niet allemaal wel eens op zijn tijd?  ;)

OT: Het zou me niks verbazen als het gros van de mensen het verschil niet ziet -laat staan weet- tussen de command lines van Windows, OS x of Linux. Men ziet gewoon 'iets moeilijks'.

Aldus wethouder Hacking te Juinen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #15 Gepost op: 2013/02/19, 10:19:38 »
Ik ben het met Cumulus eens. Daarbij, de meeste mensen kennen Ubuntu niet eens, laat staan dat ze op het screenshot meteen denken "Oh, dat is Ubuntu".
Dat inderdaad ook.

Lijkt me in dit geval wel duidelijk dat het om Ubuntu gaat.
Het kan negatief uitgelegd worden voor Ubuntu, maar negatieve reclame is ook reclame.......
of je er blij mee moet zijn of niet laat ik even in het midden....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #16 Gepost op: 2013/02/19, 11:00:13 »
@Gandyman: We hadden het over de gewone gebruikers waarvan de meesten niet eens weten dat er iets anders bestaat dan Windows. Die zullen het nieuwsbericht gewoon kijken zonder associatie met Ubuntu te maken.

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #17 Gepost op: 2013/02/20, 15:05:37 »
@cumulus
Citaat
maar wat heeft het open-source en gratis zijn van Ubuntu te maken met de manier waarop NOS Ubuntu gebruikt
Ik leg hier uit wat ubuntu is omdat veel mensen ubuntu niet kennen. Blijkbaar de NOS journalist ook niet.
Citaat
Wil je dat de NOS reclame gaat maken voor Ubuntu
Ja, lijkt me fijn als ze het eens positive aandacht geven

@femke
Thanks voor je support!
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #18 Gepost op: 2013/02/20, 15:40:04 »
Overigens heb ik de wereld draait door meerdere malen gemaild wanneer men nu eens iemand aan tafel zet die over Linux een leuk praatje gaat houden. Want het is Apple voor en na en Windwos voor en na. Er zijn ook alternatieven.
Maar ik zal de mail niet in zijn geheel hier neerzetten, want ik ben bang dat mijn tekst dan ook niet goed is geweest.

heb ik ook al eens gedaan, ze zijn zelfs te belabberd om terug te mailen

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #19 Gepost op: 2013/02/20, 15:55:29 »
Inderdaad, iemand die succesvol is met cybercriminaliteit zal vaak meer dan gemiddeld geïnteresseerd zijn in computertechniek. Van zo'n iemand verwacht je dat hij (of zij) zelf wel Debian kan installeren en daar geen Ubuntu voor nodig heeft. ;)
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #20 Gepost op: 2013/02/20, 20:05:26 »
@cumulus
Citaat
maar wat heeft het open-source en gratis zijn van Ubuntu te maken met de manier waarop NOS Ubuntu gebruikt
Ik leg hier uit wat ubuntu is omdat veel mensen ubuntu niet kennen. Blijkbaar de NOS journalist ook niet.
Citaat
Wil je dat de NOS reclame gaat maken voor Ubuntu
Ja, lijkt me fijn als ze het eens positive aandacht geven

@femke
Thanks voor je support!


Veel mensen kennen het niet en zullen Ubuntu dus niet herkennen in dat plaatje bij het bericht. Dat staat verder los van het aandacht besteden aan Ubuntu als OS. Maarja, een grote nieuwssite geeft meestal niet zomaar aandacht aan een relatief onpopulair OS (relatief i.t.t. Win en Mac). Niet om het goed te praten maar helaas steekt de wereld nu eenmaal zo in elkaar...

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #21 Gepost op: 2013/02/20, 21:11:08 »
Uhm, ik weet dat wat je uitstraalt je terugkrijgt... dat is de 'rede' die bij mijn religie hoort ;)

Maar ik heb nergens gezegd dat het niet het proberen waard is... ik zei alleen hoe het *nu* in elkaar steekt bij een site als de NOS, ik heb nooit in mijn mond genomen dat wij dat niet kunnen veranderen.

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #22 Gepost op: 2013/02/20, 23:44:42 »
@cumulus
Citaat
maar wat heeft het open-source en gratis zijn van Ubuntu te maken met de manier waarop NOS Ubuntu gebruikt
Ik leg hier uit wat ubuntu is omdat veel mensen ubuntu niet kennen. Blijkbaar de NOS journalist ook niet.
Citaat
Wil je dat de NOS reclame gaat maken voor Ubuntu
Ja, lijkt me fijn als ze het eens positive aandacht geven

@femke
Thanks voor je support!

Het is niet de taak van een nieuwsomroep om een bepaald besturingssysteem doelbewust positiever in de spotlights te zetten, dat druist in tegen alles waarvoor ze staan. Er is gekozen voor een plaatje met een sources.list weergegeven, niet omdat het Ubuntu betreft, maar omdat het blijkbaar voldoet aan het typische beeld van "hackerssoftware" dat de auteur van het artikel wilde gebruiken om wat sfeer aan zijn artikel te geven.

Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #23 Gepost op: 2013/02/20, 23:50:20 »
-verkeerd topic-
« Laatst bewerkt op: 2013/02/22, 00:11:15 door Cumulus007 »

Offline aartje

  • Lid
Re: Ubuntu plaatjes bij hackberichten.
« Reactie #24 Gepost op: 2013/02/21, 16:04:55 »
Overigens heb ik de wereld draait door meerdere malen gemaild wanneer men nu eens iemand aan tafel zet die over Linux een leuk praatje gaat houden. Want het is Apple voor en na en Windwos voor en na. Er zijn ook alternatieven.
Maar ik zal de mail niet in zijn geheel hier neerzetten, want ik ben bang dat mijn tekst dan ook niet goed is geweest.

heb ik ook al eens gedaan, ze zijn zelfs te belabberd om terug te mailen
Ik heb ze ook wel eens gemaild na weer een ophemelings uitzending door hun "goeroes"
van Apple en Steve Jobs. Ze brengen het alsof hij het allemaal heeft bedacht.
t Nee, waarom hebben ze het bij de dood van Dennis Ritchie nooit over hem gehad
,die samen met Ken Thompson wel 10 keer zo veel betekend heeft als Steve Jobs, maar ja....
niet zo hip als Steve Jobs natuurlijk met zijn computers met een Jan de Bouvrie-sausje......
Zij waren echt geniaal.
Die hele Mac is ook maar gebaseerd op Unix (evenals Linux natuurlijk)

Nooit een reactie op gehad van de wereld draait door. Ik denk dat die Apple-goeroes niet eens weten waar
ik het over heb.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/21, 16:06:41 door aartje »