Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows drivers op Ubuntu?  (gelezen 2568 keer)

Murbza

  • Gast
Windows drivers op Ubuntu?
« Gepost op: 2008/10/27, 14:19:54 »
Hi everybody :cool:

Weet iemand hoe ik drivers van Windows kan laten werken op Ubuntu (Hardy Heron)?
De enige reden dan ik die *****-Windows er nog had op staan was omdat Ubuntu m'n GSM niet herkende (en omdat ik geen Vice City kan spelen op Ubuntu :P )
Dus weet iemand hoe ik de drivers van m'n Sony Ericsson W300i kan laten werken op Ubuntu, zodat ie m'n GSM gewoon herkent als een harde schijf?
Alvast bedankt ;)

En weet iemand toevallig ook nog een antwoord op deze 2 kleine probleempjes?
Sommige (full-screen) games zoals Soldat en Vice City werken niet op Ubuntu... Is er een manier om deze wel te laten werken?
Ik krijg geen geluid uit 3gp-filmpjes en games... Iemand een oplossing plz?

Grtz,
Robin.

En omdat ik vind dat jullie dit niet voor niets moeten doen :
Wil jij je ook eens lekker afreageren op Bill Gates?
Heb een afbeelding en een programma'tje gecombineerd en er een executable van gemaakt :wink:
Kan je hier downloaden: »»»KLIK!«««

Offline Drummies

  • Lid
Windows drivers op Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/27, 14:27:52 »
Murbza

dit is een forum voor ubuntu gebruikers met windows vragen word je hier niet verder geholpen

en dat executable bestand dat opent niet onder ubuntu
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline siegi

  • Lid
Windows drivers op Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/27, 14:54:37 »
Citaat van: Murbza
Weet iemand hoe ik drivers van Windows kan laten werken op Ubuntu (Hardy Heron)?
Linux en windows zijn fundamenteel anders, drivers van windows werken dus niet op linux. Door de grote vraag naar wireless ondersteuning en de beperkte mate van linux ondersteuning door fabrikanten is er wel een project ndiswrapper. Maar dit is alleen voor wireless drivers.
Citaat van: Murbza
Sommige (full-screen) games zoals Soldat en Vice City werken niet op Ubuntu... Is er een manier om deze wel te laten werken?
Sommige windows spelletjes werken met behulp van wine. Kijk hiervoor even in onze documentatie.  De programma's/spelletjes die ondersteund zijn vind je in de appdb van wine. Ik heb het al even opgezocht voor Vice city
Citaat van: Murbza
Ik krijg geen geluid uit 3gp-filmpjes en games... Iemand een oplossing plz?
Kijk even hier op onze documentatie.
Citaat van: Murbza
En omdat ik vind dat jullie dit niet voor niets moeten doen
Wil jij je ook eens lekker afreageren op Bill Gates?
Hier heeft niemand behoefte aan, wij gaan op dit forum uit van de kracht van ubuntu.

Murbza

  • Gast
Windows drivers op Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/29, 18:51:19 »
Citaat van: drummies
Murbza

dit is een forum voor ubuntu gebruikers met windows vragen word je hier niet verder geholpen

en dat executable bestand dat opent niet onder ubuntu
Wel via Wine ;)

Murbza

  • Gast
Windows drivers op Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/29, 18:54:11 »
Citaat van: siegi
Citaat van: Murbza
Weet iemand hoe ik drivers van Windows kan laten werken op Ubuntu (Hardy Heron)?
Linux en windows zijn fundamenteel anders, drivers van windows werken dus niet op linux. Door de grote vraag naar wireless ondersteuning en de beperkte mate van linux ondersteuning door fabrikanten is er wel een project ndiswrapper. Maar dit is alleen voor wireless drivers.
Had daar al iets van gehoord ja... maar dat gaat dus niet lukken :(
Citaat van: Murbza
Sommige (full-screen) games zoals Soldat en Vice City werken niet op Ubuntu... Is er een manier om deze wel te laten werken?
Sommige windows spelletjes werken met behulp van wine. Kijk hiervoor even in onze documentatie.  De programma's/spelletjes die ondersteund zijn vind je in de appdb van wine. Ik heb het al even opgezocht voor Vice city
Is ook bij games voor linux zelf... :s
Citaat van: Murbza
Ik krijg geen geluid uit 3gp-filmpjes en games... Iemand een oplossing plz?
Kijk even hier op onze documentatie.
Zal er eens naar kijken maar zal denk ik aan het zelfde liggen als bij die games...
Citaat van: Murbza
En omdat ik vind dat jullie dit niet voor niets moeten doen
Wil jij je ook eens lekker afreageren op Bill Gates?
Hier heeft niemand behoefte aan, wij gaan op dit forum uit van de kracht van ubuntu.
Ja, maar leek me wel leuk :p

Windows drivers op Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/05, 22:24:25 »
Citaat van: Murbza
Dus weet iemand hoe ik de drivers van m'n Sony Ericsson W300i kan laten werken op Ubuntu, zodat ie m'n GSM gewoon herkent als een harde schijf?
Je GSM aansluiten met het USB kabeltje. Dat was bij mijn Sony Ericsson W900i destijds voldoende. Werd meteen herkend als removable storage.
Citaat van: Murbza
=> Ik krijg geen geluid uit 3gp-filmpjes en games... Iemand een oplossing plz?
Zou moeten werken nadat je http://sites.google.com/site/computertip/multimedia gevolgd hebt.

Offline eendje

  • Lid
Windows drivers op Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/05, 22:48:41 »
Citaat van: Murbza
Robin.

En omdat ik vind dat jullie dit niet voor niets moeten doen http://digitalplace.nl/forum/images/smilies/icon_angel.gif http://digitalplace.nl/forum/images/smilies/icon_angel.gif http://digitalplace.nl/forum/images/smilies/icon_angel.gif:
Wil jij je ook eens lekker afreageren op Bill Gates?
Heb een afbeelding en een programma'tje gecombineerd en er een executable van gemaakt :wink:
Kan je hier downloaden: »»»KLIK!«««
Dat programmatje werkt ook onder wine. Voor mensen die het willen proberen. Het heeft niet met Bill Gates o.i.d. te maken. Lekker rammen en schieten om je scherm. Leuk voor als je een keer chagrijnig bent :P
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Offline Tico

  • Lid
Windows drivers op Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/06, 08:29:17 »
Citaat van: AutoStatic
Citaat van: Murbza
Dus weet iemand hoe ik de drivers van m'n Sony Ericsson W300i kan laten werken op Ubuntu, zodat ie m'n GSM gewoon herkent als een harde schijf?
Je GSM aansluiten met het USB kabeltje. Dat was bij mijn Sony Ericsson W900i destijds voldoende. Werd meteen herkend als removable storage.
Dat was bij mij ook zo, dingen die je dan op je (extra)geheugenkaart hebt kun je dan zo bereiken. Zaken die je op je telefoon opslaat echter niet.