Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: x-server configuratie in hardy heron  (gelezen 540 keer)

nck304

  • Gast
x-server configuratie in hardy heron
« Gepost op: 2008/03/23, 19:24:34 »
vandaag enthousiast de beta van hardy heron geinstalleerd, en loop hier tegen het probleem aan dat mijn scherm-resolutie en verversingsfrequentie niet kan worden ingesteld.

in versie 7.10 heb ik mijn ati kaart naadloos in kunnen stellen met:    sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg

in hardy krijg ik de volgende foutmelding wanneer ik de sectie van het instellen van het toetsenbord afgewerkt heb in die weg wil schrijven.

xserver-xorg postinst warning: overwriting possibly-customised configuration
   file; backup in /etc/X11/xorg.conf.20080323175039

oftewel, ik kom niet bij de videokaart en beeldscherm-instellingen. en zit nu dus voor een vierkante ¨tl-buis¨ op 60 Hz. waar ik enigzins tureluurs van wordt.


heeft iemand van de meer ervaren beta gebruikers misschien een oplossing voor dit euvel?

Offline Bobbie

  • Lid
x-server configuratie in hardy heron
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/23, 22:03:36 »
Welkom op het forum, zo te zien ben je gelijk het diepe in gegaan om de beta versie te installeren, die nog allerlei schoonheids foutje heeft en nog niet helemaal stabiel is, hiervoor is een apartie topic gemaakt    http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21533

gr

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
x-server configuratie in hardy heron
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/23, 22:05:05 »
Voor een beginner is de bèta beslist een afrader. Er zitten nog behoorlijk wat fouten in.

nck304

  • Gast
x-server configuratie in hardy heron
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/23, 23:47:54 »
niet echt een absolute beginner, ik draai ubuntu sinds versie 6.10 hoegenaamd probleemloos.
alle problemen en stekeligheden heb ik kunnen verhelpen met dit buitengewoon informatieve en snel reagerende forum, waarvoor mijn hartelijke dank.

echter ben ik wel van mening dat wanneer er een beta is en je een machine ter beschikking heb om die op te draaien je dit niet na moet laten, al was het alleen maar om de fouten boven water te krijgen en te rapporteren.

vandaar mijn installatie van hardy heron.

overigens was ik ook gewoon bloednieuwsgierig. maar dat ter zijde.

blijf mijn probleem, met de hoop op een oplossing. anders draai ik gewoon ff terug naar 7.10
dit omdat de frequentie van 60Hz knap irritant is op een 21" crt.

mijn graka is een ati radeon 9250 ter informatie.

Offline Soul-Sing

  • Lid
x-server configuratie in hardy heron
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/24, 08:48:31 »
"support" voor hardy heron in dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21533
steeds meer vragen over hardy heron worden buiten dit topic geplaatst. echte
off. support/ondersteuning kunnen we nog steeds niet geven, omdat hardy beta is, echter in dit topic: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21533 treffen de pioniers elkaar om wat opvallende dingen te bepreken. ondertussen zijn daar ook al een aantal bugs de revu gepaseerd. gelieve daar hardy gerelateerde vragen te stellen.

moderatoredit: topic gesloten, bovenstaand topic is voor hardy gerelateerde "support"