Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!  (gelezen 3146 keer)

Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Gepost op: 2012/09/11, 15:50:47 »
« Laatst bewerkt op: 2012/09/11, 15:53:59 door Vistaus »

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/11, 15:59:21 »
Zou dit wel eens werkend willen zien...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/11, 16:30:39 »
Doet me denken aan dat truukje van Motorola. Daarvoor kon je toch ook zo'n tablet zonder hardware (met dus puur een scherm) kopen waar je je Razr smartphone in kon prikken? :)


Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/11, 18:14:14 »
 Ik wens Emre Kosmaz heel veel succes als dit lukt voor die prijzen! Ga ik vast sparen  :o

Citaat
The consumer products will consist of;

NexPhone & NexDock with estimated price of $499

NexTablet Dock with estimated price of $149

NexLaptop Dock with estimated price of $199

http://www.indiegogo.com/nexphone

http://www.nexcrea.com/
« Laatst bewerkt op: 2012/09/11, 18:17:04 door dallco »
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/11, 18:34:23 »
Kan niet anders zeggen: amazing technology  :)

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/11, 18:36:55 »
Nice. Dit valt zeker in de interesses.

Hoewel als ik het goed zie kan je om het volledig te gebruiken bijna alleen Nex apparaten gebruiken.
Daar ben ik weer wat minder van, maar verder een aardig oog op de toekomst.

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/11, 19:58:50 »
Doet me denken aan dat truukje van Motorola. Daarvoor kon je toch ook zo'n tablet zonder hardware (met dus puur een scherm) kopen waar je je Razr smartphone in kon prikken? :)

Alleen de Atrix, Atrix HD en Droid 4, de Razr niet. Motorola Webtop heet dat en dat is inderdaad vergelijkbaar :) Alleen is Webtop geen volledig OS zoals Ubuntu maar het idee is wel daarvan afgekeken en dat heeft Canonical ook toegegeven (daarom hebben ze ook de Atrix gebruikt als eerste testdevice voor Ubuntu voor Android) :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/11, 20:10:56 »
Op zich vind ik het heel mooi maar ik heb altijd alles aan staan.
Maar het idee is wel mooi en vooral omdat je hem op ieder systeem kunt gebruiken.

Voor mij persoonlijk zou ik liever iets hebben waar ik mijn telefoon op aansluit zonder dat de telefoon nodig is maar met telefoon extra functies erbij krijgt.

Offline juliaan

  • Lid
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/11, 20:27:39 »
Ook een kijken naar:
<http://www.androidauthority.com/ubuntu-on-android-changing-the-landscape-of-computing-55804/>

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/11, 20:54:08 »
Diegene die dit bedacht heeft kent ook precies niets van marketing. Een betere oplossing is om alle toestellen apart te verkopen (3 keer meer winst!) en een cloudservice aan te bieden om alles te synchronizeren (met premiumplan, uiteraard). ;)

- Sey
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/09/12, 08:20:38 »
Het verschil met bepaalde andere bedrijven.  :rolleyes:
Het juist geen gebruik hoeven maken van een cloud service spreekt mij wel aan.

Wat ik mis in de berichtgevingen is een (verwachte) datum van wanneer dit op de markt komt.

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/09/12, 10:42:21 »
Dat mist omdat Canonical zelf geen datum heeft gesteld wanneer Ubuntu voor Android af is.

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #13 Gepost op: 2012/09/12, 11:18:24 »
Hoe leg je een tablet met een telefoon op de achterkant zoals in het filmpje neer zonder het schermpje van de foon te beschadigen? Volgens mij gaat niemand zo'n tablet met een foon achterop kopen eerlijk gezegd.

Ook de lapop met een foon achter de monitor geplakt vind ik persoonlijk niet overtuigend..

Volgens mij zou het pas echt handig zijn als de data draadloos verstuurd zou worden op enige afstand. Je foon gewoon in je zak terwijl je de tablet of laptop gebruikt zodat je niet hoeft te docken achter op een scherm. :D

Maar voor de desktop lijkt het me wel een prima oplossing voor veel mensen. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die geen behoefte aan een tablet of laptop hebben, maar het met een smartphone en niet al te krachtige desktop pc kunnen doen. Voor die mensen lijkt het me een voordelige en handige oplossing.

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #14 Gepost op: 2012/09/12, 13:09:03 »
"Ook de lapop met een foon achter de monitor geplakt vind ik persoonlijk niet overtuigend."

Veel mensen met een Motorola met Webtop-ondersteuning hebben zo'n ding. Het slaat dus wel aan. En die Asus Padfone heeft ook wat buzz veroorzaakt.

Persoonlijk vind ik dat met die tablet wel handig. Ik gebruik dat nu ook met mij HP Pre 3+HP Touchpad-tablet al werkt dat via bluetooth en touch-to-share (telefoon op het scherm van de tablet leggen om te delen) maar het principe komt op hetzelfde neer. Zeer handig :)

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #15 Gepost op: 2012/09/12, 18:05:22 »
Ik ben ook wel benieuwd naar de voeding van zo een groot scherm. Dat zal je telefoon wel helemaal snel leegzuigen.
Hoe leg je een tablet met een telefoon op de achterkant zoals in het filmpje neer zonder het schermpje van de foon te beschadigen? Volgens mij gaat niemand zo'n tablet met een foon achterop kopen eerlijk gezegd.

Ook de lapop met een foon achter de monitor geplakt vind ik persoonlijk niet overtuigend..

Betere optie zou zijn om je telefoon op de plek van het trackpad te docken, scheelt weer hardware en het dunne laptop schermpje lijkt mij beter in balans.
Maar goed voorlopig is het een mock-up eerst maar eens de eerste prototypen zien.

Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #16 Gepost op: 2012/09/12, 18:20:40 »
Hoe leg je een tablet met een telefoon op de achterkant zoals in het filmpje neer zonder het schermpje van de foon te beschadigen? Volgens mij gaat niemand zo'n tablet met een foon achterop kopen eerlijk gezegd.

Als het schermpje van die telefoon redelijk fatsoenlijk is, moet dat geen probleem geven. Ik bedoel, je kan je kat laten klauwen op je iPad zonder dat dat het schermpje beschadigt. Even je gsm neerleggen op het schermpje mag dan ook niet een probleem zijn. Wel kan ik denken dat die gsm daar van achter een beetje in de weg kan zitten.

Citaat
Volgens mij zou het pas echt handig zijn als de data draadloos verstuurd zou worden op enige afstand. Je foon gewoon in je zak terwijl je de tablet of laptop gebruikt zodat je niet hoeft te docken achter op een scherm. :D
Probleem is dat draadloze standaarden nog niet snel genoeg zijn om op een bruikbare manier dit te doen, bijvoorbeeld AirDisplay probeert dit nu al te doen, maar er zit enorm veel vertraging op het gedeelde scherm...
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #17 Gepost op: 2012/09/13, 10:15:56 »
Betere optie zou zijn om je telefoon op de plek van het trackpad te docken, scheelt weer hardware en het dunne laptop schermpje lijkt mij beter in balans.

Wow, dat is een goed idee! De telefoon als touchpad gebruiken, super! :D Lijkt me veel beter dan achter op de monitor.

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #18 Gepost op: 2012/09/13, 10:41:16 »
Maar dan zit je wel met een hobbel... Die phone is dun maar niet zo dun als dat trackpad dusja...

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #19 Gepost op: 2012/09/13, 16:17:44 »
Je zou ook kunnen zeggen van "We maken een inzinkingetje daar zodat er geen hobbel is", dusja...

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #20 Gepost op: 2012/09/13, 20:10:31 »
Ja dat is waar.

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #21 Gepost op: 2012/09/20, 17:41:08 »
telefoon als touchpad lijkt me idd een mooi en goed idee :)

voorlopig blijf ik nog fijn bij mijn 25 euro nokia (bellen, smsen en zaklampfunctie (ledje), wat wil je nog meer? :) ), maar als deze uitkomt moet ik wel over!
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #22 Gepost op: 2012/09/20, 17:49:08 »
Ubuntu voor Android zou leuk zijn. Maar gezien het zo specifiek is kunnen ze niet net zo goed een Ubuntu telefoon uitbrengen? Of anders in ieder geval 'Ubuntu for Maemo' ;D

Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #23 Gepost op: 2013/01/10, 13:36:56 »
http://www.youtube.com/watch?v=Gd43m08d-ro&feature=youtu.be
Volgens mij zou het pas echt handig zijn als de data draadloos verstuurd zou worden op enige afstand. Je foon gewoon in je zak terwijl je de tablet of laptop gebruikt zodat je niet hoeft te docken achter op een scherm. :D
Ok, dat kan dus in de nabije toekomst. :)
http://webwereld.nl/nieuws/112991/draadloos-gigabit-goedgekeurd-voor-7-gbps.html

Offline Gompie

  • Lid
Re: Ad voor Ubuntu voor Android en serieuze plannen!
« Reactie #24 Gepost op: 2013/01/10, 14:11:38 »
Citaat
Maar voor de desktop lijkt het me wel een prima oplossing voor veel mensen. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die geen behoefte aan een tablet of laptop hebben, maar het met een smartphone en niet al te krachtige desktop pc kunnen doen. Voor die mensen lijkt het me een voordelige en handige oplossing.
Gewoon een desktop en een vast telefoontoestel (wel zonder draaischijf)  op mij bureau, voor mij de beste oplossing.  :)