Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Prullenbak gaat niet leeg  (gelezen 827 keer)

Offline rkerklaan

  • Lid
Prullenbak gaat niet leeg
« Gepost op: 2010/10/11, 21:52:52 »
er blijven in de prullenbak bestanden staan die van een andere "eigenaar" zijn. Ik ben echter de enige gebruiker en via gksudo nautilus (ben ik dus echt de baas) lukt het ook niet om ze te wissen . . . als ik dan op de de prullenbak in de linker kolom klik krijg ik "mapinhoud kan niet worden weer gegeven".

Dam heb ik nog een vraag, die misschien wel iets te maken heeft met de 1e vraag: als ik gksudo nautilus opstart en de eigenschappen van een xtra HD open dan is de eigenaar root en mag er alleen gelezen worden. Echter kan ik de eigenaar en rechten niet veranderen. Ze zijn niet vaag/grijs . . .als ik er op klik opend een submenu met vele keuzemogelijkheden. Dan selecteer ik bijvoorbeeld mijn naam als eigenaar en het menu sluit . . .voor n halve seconde is mijn naam er te zien, maar gaat dan gelijk weer terug naar root.

De bestanden uit vraag 1 (prullenbak) komen oorspronkelijk van de schijf van vraag 2

Offline joop905

  • Lid
Re: Prullenbak gaat niet leeg
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/11, 22:19:09 »

De Prullenbak zijn te vinden in ~/.local/share/Trash
Probeer dit eens commando:

sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*



GrJ

Re: Prullenbak gaat niet leeg
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/11, 22:21:15 »
Alle gebruikers hebben hun eigen map, dus jij, sudo gksudo etc.
Met dit commando zouden alle prullenbakken in een keer geleegd moeten worden sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/*
Met dank aan Joop905, ah je was me voor.
Wie is de eigenaar van de externe HD? Ofwel met welke sudo heb je de rechten gegeven?
Hier nog een stukje over de grafische sudo http://www.psychocats.net/ubuntu/graphicalsudo
Met dank aan Track
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline rkerklaan

  • Lid
Re: Prullenbak gaat niet leeg
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/12, 20:22:08 »
sudo rm -rf ~/.local/share/Trash/* . . .heeft helaas geen effekt . . . de prullenbak blijft vol

Als ik in de prullenbak Rechtsklik op een bestand en "permanent verwijderen" kies, dan krijg ik "Failed to delete the item from the trash"

De eigenaar van de externe HD . . . het is een interne extra HD . . .  in het tabblad rechten geeft hij bij eigenaar en bij groepen "root" op en die kan ik dus niet veranderen . . ook niet met "gksudo nautilus"