Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu installeren is goed gelukt  (gelezen 576 keer)

Offline henk

  • Lid
ubuntu installeren is goed gelukt
« Gepost op: 2012/12/11, 23:18:14 »
ik ben pas nieuw hier en heb de laatste versie van ubuntu gedownload en geinstalleerd onder windows om het te gaan uitproberen  en ik ben heel enthousiast en het is prima gelukt en wat is er veel software voorhanden ik denk dat het mij prima gaat bevallen en zal dan zeker er over gaan denken om afscheid te gaan nemen van windows 7 en al mijn andere hardware draait probleemloos in  ubuntuals ik overstap op alleen ubuntu heeft er iemand de install cd ik woon in rotterdam west ik wil de porto kosten vergoeden allemaal nog een fine avond

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu installeren is goed gelukt
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/11, 23:27:47 »
Je kunt zo'n DVD beter zelf branden:
https://sites.google.com/site/computertip/dvdbranden

Succes!  :)

Offline henk

  • Lid
Re: ubuntu installeren is goed gelukt
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/11, 23:30:35 »
dank u voor de reakties en zal van de tips zeker gebruik maken

Re: ubuntu installeren is goed gelukt
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/11, 23:51:39 »
Grappig. Een aantal sceptischi hier klaagt altijd over het aanbod van software en deze meneer prijst juist het aanbod van software. Dat vind ik positief! :)

Welkom aan boord henk! :)

Re: ubuntu installeren is goed gelukt
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/12, 08:57:45 »
Welkom aan boord !

Misschien is het voor de eerste fase dat je met Ubuntu werkt interessant om een dualboot op te zetten met je Windows.
Er zijn soms zaken die nu eenmaal alleen in Windows werken (TomTom upgraden b.v.) en daarvoor kan ie (Windows) nog best dienen.
Met het installeren kan je Windows een kleine schijfruimte toewijzen (b.v. 60 Gb mocht je schijf dat toelaten) zodat je nog wat progjes kan installeren en gebruiken, maar dat je het grootste gedeelte aan Ubuntu toewijst zodat je vrij kan experimenteren.

meer info: klik hier
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort