Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD branden met K3b  (gelezen 1029 keer)

Offline Gunther

  • Lid
    • Gunther Horn
CD branden met K3b
« Gepost op: 2012/06/14, 10:16:10 »
Goeie morgen allemaal,

PAS OP! NEW NOOB ASKING!!!!
 
Voorheen heb ik een tijdje "gewerkt" met Kubuntu 6.10, alleen werd de PC waar dat op stond vrij snel na installatie vervangen door een notebookje waar al "fijn" windows 7 starter op stond..

Nu wil ik die oude PC weer een beetje in glorie herstellen en een niewe versie en of andere distributie van Linux op installeren.

De Live CD van Ubuntu 12.04 werkt prima, maar bij het installeren geeft hij mij een mooie fatale error en start dan opnieuw op met een lege desktop, (soort test omgeving of zo)..  dit doet hij na het invullen van de gebruikers details en dan 2 of 3 minuten  verder...

Dacht nog even dat het een Bad Burned Image was... een nieuwe versie gedownload... nieuw gebrand... van Andere PC Lage snelheid...

Nieuwe installatie Zelfde probleem.. GRMPH

voor nu is de versie Kubuntu 6.10 er weer terug op gezet, en die installatie verliep probleemloos.

Nu heb ik op deze PC de mint ISO gedownload. alleen lukt het me nu niet om met K3b een DVD van die versie te branden.

als ik de site van linuxmint (Maya versie 32Bit) bekijk geeft hij aan dat die op DVD moet worden gebrand, en dit lijkt mij ook logisch als ik de grootte van de file bekijk 898MB...  maar als ik een lege DVD in mijn brander doe wil k3b hem niet hebben en spugt hij hem weer uit. en een CD wil hij logischer wijze ook niet.

ok.ok.. ongetwijfeld een Noob vraag... maar wat doe ik verkeerd, en waarom kan ik met K3B niet de Mint ISO op DVD branden. de Ubuntu ISO op CD ging wel eerder zonder problemen .

Thanks alvast.

PC : AMD 1.9 Ghz, 4GB+ Ram, Simpele video kaart type onbekend, 100Mbit lan standaard kaartje, HDD (ISO 1 Master) 60GB,  (ISO 1 Slave) 82GB, DVDBurner (ISO2 Master), DVDReader ( ISO2 Slave).

Niet gevraagd is nooit geweten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: CD branden met K3b
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/14, 10:25:56 »
Probeer Nero voor Linux eens? Ik heb in 12.04 ineens ook problemen met branden van CD's en DVD's, en Nero voor Linux gebruiken bleek voor mij een goede oplossing te zijn.
http://www.nero.com/enu/downloads-linux4-update.php

Wat je wil hebben is het DEB-pakket (32-bits of 64-bits, al naargelang je Ubuntuversie). Simpelweg erop dubbelklikken, net als bij een .exe-bestand van Windows.

Re: CD branden met K3b
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/14, 10:30:27 »
@Pjotr Alleen mogelijk gaat het niet willen installeren. Nero voor Linux ondersteunt 7.04 en hoger terwijl de TS 6.10 heeft.

Offline Gunther

  • Lid
    • Gunther Horn
Re: CD branden met K3b
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/14, 11:10:25 »
Thanks alvast...

alles wat ik voor deze PC installeer moet inderdaad 32Bit versie zijn...

Wellicht dat een Kubuntu 12.04 LTS install van CD een optie is..?
Zou dat de Crash kunnen voorkomen?
Niet gevraagd is nooit geweten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: CD branden met K3b
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/14, 11:12:50 »
Wat voor videokaart zit erin?

Doe eens dit, in de terminal:
tik in (kopieer en plak, dat voorkomt fouten):
lspci | grep -i vga
Druk op Enter.

Offline Gunther

  • Lid
    • Gunther Horn
Re: CD branden met K3b
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/14, 12:02:52 »
Thanks,

Zal ik vanavond effe doen, als ik weer thuis ben... helaas nu niet PC bij de hand..

Niet gevraagd is nooit geweten.