Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X  (gelezen 3302 keer)

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Gepost op: 2008/05/11, 04:03:15 »
hoi :O

ik ben nu al heel de dag bezig om linux op men pc te gooien sinds windows tegenwoordig alleen maar crasht op die pc. maar blijkbaar wil men pc ook geen linux hebben :S. Ik heb al de desktop versie geprobeert en de alternate .... maar ondertussen blijkt al dat ik geen enkele goed werkende writer in huis heb xD dus heb ik maar een usb bootable gemaakt en daarmee begonnen. Het booten werkt perfect ik geraak tot het menu waar ik het type booten moet invullen (install; live-install; ....) en hij begint alles ook te laden maar vanaf dat hij de laadbalk vol heeft word men beeldkaart volledig uitgeschakeld (ati radeon 9200 pci). Wat moet ik nu doen ?


edit:

ondertussen heb ik ook al die quiet weggehaald en de status gecontroleerd. Alles blijkt perfect te laden maar beeld komt er echt niet op. Ook men bios is goed ingesteld, pci staat primary. Verder weet ik niet wat ik kan doen.

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/11, 06:48:47 »
ok nog een update terwijl ik wachht :p ik heb al eenhoop opties tijdens het booten aangepast dus nu boot ik met: nosplash noapic irqpoll noirqdebug fb=false debian-installer/framebuffer=false .
maar hiermee blijf ik steeds nog een blackscreen krijgen na dat de initiallisatie compleet is.

Offline jan11000

  • Lid
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/11, 10:53:34 »
Wat is het probleem met windows installeren?


Misschien eens hardware gaan testen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/11, 11:06:23 »
Heb je randapparatuur gekoppeld aan je PC?

Zo ja, alle randapparatuur loskoppelen (printers, externe harde schijven, scanners etc.) Alles eruit, behalve toetsenbord en muis.

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/11, 12:07:51 »
jan11000:

er is geen probleem  met het installeren dat is perfect alleen het draaien van windows gaat niet goed. het gebeurt nogal veel dat de service explorer.exe gaat crashen :s ik weet 1 ding zeker het ligt niet aan men ramgeheugen :p. en men harde schijven hheb ik een tijdje geleden ook al getest en 2 ervan hadden een aantal kapotte sectors maar die hheb ik voor de zekerheid al afgekopppeld

pjotr123:

ik heb alle randappartuur er al afgehaald. Ik heb alleen wel nog men memorystick erop zitte omdat ik daar namelijk mee installeer ^^.

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/11, 13:14:53 »
ondertussen heb ik ook al die alternate cd op men memorystick geplaats maar deze kan dan men  usb niet mounten als cd-rom drive :s kan iemand me daar al mee helpen? :s want nu heb ik wel beeld tijdens de installatie procedure zelf ^^ is al een goed teken

Herrman17

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/11, 13:54:43 »
Je brand best de image van de Ubuntu Live cd op een cd, dan verander je in het bios de boot sequence, first boot cdrom.
Daarna de cd in de cdrom steken en de computer heropstarten, laat Ubuntu booten vanop cdrom en kijk daarna of alles werkt, dan kan je kiezen om hem op hard-disk te installeren. (je kan Ubuntu uitproberen zonder te installeren, hij werkt dan van op de cd en verandert niets aan uw systeem)
Als je windows wil blijven gebruiken (Dual boot) ben je best dat je  eerst de windows partitie defragmenteerd voor je Ubuntu installeert.

HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/11, 14:04:30 »
Lief bedoelt Herrman17 ??

Maar ff alles lezen voor je antwoord/advies geeft ?

Hij zegt :
maar ondertussen blijkt al dat ik geen enkele goed werkende writer in huis heb xD dus heb ik maar een usb bootable gemaakt
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/11, 14:33:53 »
yup ^^ ik probeer nu die alternate cd op men memorystick he maar uuuuh dat werkt nog zo goed nie :s op het punt waar ik men usb moet mounten naar de cd-drive daar gaat het wat verkeerd :S ik volg deze handleiding: https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromUSBStick maar het lukt niet zo goed :s en ik heb die pc echt dringend nodig :s

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/11, 15:01:05 »
k het probleem is dus dat telkens als ik die usb gemount heb zoals die handleiding aangeeft dat de setup zegt dat er een fout is tijdens heb kopieren van de bestanden :s maar ik heb daarnet een hashcheck gedaan van alles dat op mijn usb staat en geen enkele fout behalve dat ldlinux.sys geen hashwaarde heeft maar da is normaalgezien niet erg sinds dat mijn bootbestand is?

NLsandman

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/11, 16:02:20 »
Geen buren die voor jouw een cd'tje willen branden?

Kun je vertellen welke methode op de faq je hebt gebruikt?

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/11, 16:11:49 »
de alternative methode met syslinux ^^ en eerlijk gezegt gebuurs heb ik nie echt want ik woon tussen een cafe en een doe het zelf zaak xD. dusja nej geen gebuurs die cd kunnen of willen branden ^^

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/11, 17:34:56 »
kheb ff foto gemaakt van wat ik gedaan heb:

en van wat hij dan gaf als ik de installatie liet verder gaan :

mss zien jullie mijn fout.

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/11, 18:43:32 »
ok xD ondertussen heb ik eens die hiren's boot cd gedownload en een partitie controle gedaan en het blijkt dat men partitie van men memorystick niet goed is .... kan het daar aan liggen dat mijn installatie telkens mislukt ?

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/11, 20:12:50 »
ok na lang zoekwerk en gesukkel heb ik ontdekt dat de laptop ook een writer bezit -_- en die blijkt dus een goede cd te hebben gebrand. dus nu installeert hij perfect xD khoop dat hij hierna nog opstart ook ^^ zal ik laten weten als het werkt en anders zal ik mijn volgende probleme vast en zeker posten xD

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/12, 17:26:28 »
hoi dit is men laatste post tot dat ik een nieuwe pc in men bezit heb :p ik heb dus alles gecontrolleerd wat ik maar kon en heb 1x ubuntu volledig kunnen installeren allen wilde hij dan nie booten want ik krag na de initialisatie op een zwart scherm en geen ubuntu geluidje en dergelijke :p dan heb ik maar een ramgeheugencheck gedaan hoewel ik zeker was dat die nog werkten , werd dan ook maar bevestigt. hetzelfde met men harde schijf, een aantal scans op gedan met verschillende progs en allemaal positief geeindigt. dus ik neem aan dat ofwel men mobo kapot is of men cpu :p ik zal het wss nooit weten XD en ik wil het eingelijk nie weten XD. Dus eindresultaat: pc helemaal kapot dus die gaat naar het schroot, ik ga  sparen voor een nieuwe endan hopen dat die makkelijker installeert XD

HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/12, 18:48:53 »
Geen beeld wel geluid kan maar een paar dingen betekenen.....

* Of je vga kaart word niet goed gedetecteerd.
* Of je monitor word niet goed gedetecteerd.
* In het ergste geval is je vga kaart kapot.

die eerste 2 zaken kan je met testen of door met Ctrl+Alt+F2 te komen in een terminal omgeving.
Hierin kan je de Xorg.conf nog proberen bij te werken.

Maar indien je ook in de veilige omgeving geen beeld hebt cq cursor die knipperd oid dan word het echt een aflopende zaak.

Misschien kan je bij deze toko eens snuffelen ?
http://www.computerstunt.nl/systemen/29478/
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

NLsandman

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/12, 22:00:56 »
Vind dat je wel heel snel concludeert dat computer kapot is:)

heb je systeem gegevens van die pc, dus wat voor processor, wat voor moederboard, welke geluidskaar en videokaart.
Het kan best zijn dat ubuntu gewoon niet wil op die pc omdat er exotische hardware inzit of veel te weinig geheugen.

Je zult niet de eerste zijn die een goed werkende pc aan de straat kant neerzet, officier van justitie tonino kan je daar alles over vertellen roflol

Offline Borix

  • Lid
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/13, 20:11:43 »
Als je ook een tweede display hebt aangesloten op je pc zou ik die ook loskoppelen en testen...

Succes!

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/14, 21:49:15 »
wel ik zal ff zoveel mogelijk hardware data geven :

processor amd athlon 3100+
moederbord asus K8V-X SE
beeldkaart radeon 9200
ram 512 mb
1 usb pci kaart van trust
maxtor 150 gig HD (sata)

alles de rest heb ik er voorlopig uitgegooid :D maar ik denk ook dat het men beeldkaart is sinds ik al een aantal keren ben tegengekomen dat radeon het niet goed doet met linux .... maar dan zou volgens mij de livecd ook nie starten en beeld geven? maargoed :p ik zal ff teste of die ctrl+alt+f2 iets doet ^^ en mss kunnen jullie zeggen wat ik in die xconf moet doen om mijn driver van mijn beeldkaart goed te zetten?:s  want ik dacht dat dat de oorzaak is sinds men ati kaart al redelijk uit is xD

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #20 Gepost op: 2008/05/14, 21:58:08 »
ok ik heb ondertusse wel linux kunnen installleren ... via netwerk installatie daar gaf hij nie veel problemen bij maar mijn scherm valt dus ook uit na die usplash .... die ctrl+alt+f2 doet ook nx :s dus ik kan best men videokaart eens vervange?

Offline BailHope

  • Lid
    • Techneut
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #21 Gepost op: 2008/05/14, 22:34:52 »
Als Windows naar behoren werkte (als hij beeld gaf dus), dan lijkt het me sterk dat de vga plotseling kapot is.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

rasendori

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #22 Gepost op: 2008/05/14, 22:37:14 »
ja ik denk ook niet dat men vga kapot is maar eerder dat ubuntu niet goed wil samenwerken met men vga ... want als ik het me goed herinner heb ik de vorige versie ook proberen installeren en gaf hij af en toe ook gwn geen beeld :S dusja denk ik dat ik toch best men beeldkaartje vervang XD kben toch aan een nieuwe toe ook :P kan ik wat recentere games spelen enz :p

Hendrikdegraaf

  • Gast
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #23 Gepost op: 2008/05/15, 08:45:21 »
Volgens mij zou je videokaart out-of-the-box moeten worden ondersteund.
http://www.howtoforge.com/compiz-fusion-ubuntu-8.04-ati-mobility-radeon-9200

Citaat
1 Preliminary Note

I have tried this on my 4-year old HP Pavilion zt3000 notebook which has an ATI Mobility Radeon 9200 graphics card, and it works really good there. Ubuntu 8.04 automatically installs the right driver for my ATI graphics card. This is most probably not the case if you're using a newer ATI or Nvidia graphics card!
Ik vraag me dus af of het beter zou worden als je een nieuwe kaart koopt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
HELP Ubuntu 8.04 wil op geen enkele manier installeren X_X
« Reactie #24 Gepost op: 2008/05/15, 10:14:10 »
Citaat van: rasendori
alles de rest heb ik er voorlopig uitgegooid  maar ik denk ook dat het men beeldkaart is sinds ik al een aantal keren ben tegengekomen dat radeon het niet goed doet met linux .... maar dan zou volgens mij de livecd ook nie starten en beeld geven?
Dit zou duiden op een verschil tussen de live-CD en de fysieke installatie; bij de live-CD wordt gebruikgemaakt van standaard drivers en niet de gesloten, binaire drivers van de leverancier.

Heb je bij de installatie op de HD toevallige ook andere drivers (via de Hardware Manager of zo iets) geladen?