Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Debian: Tijd loopt een uur voor; Ubuntu: Daar klopt het.  (gelezen 435 keer)

Offline bart85

  • Lid
Debian: Tijd loopt een uur voor; Ubuntu: Daar klopt het.
« Gepost op: 2015/03/12, 17:54:43 »
Ik maak gebruik van Debian en Ubuntu. Eerst had ik de tijd goed ingesteld (in Debian). Daarna heb ik Ubuntu gereboot. Daarna terug naar Debian met het gevolg dat de tijd in Debian een uur voor staat.
Ligt dit aan Debian of aan Ubuntu?
In beide systemen staat hij op Amsterdam ingesteld. Ik vermoed dat de tijd die in de BIOS staat door Ubuntu word aangepast naar GMT+1. Als ik bij Debian de tijd instel, vermoed ik dat hij de BIOS op UTC insteld. Met het gevolg dat Debian een uur er bij op doet om tot UTC+1 te komen.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline h2o

  • Lid
Re: Debian: Tijd loopt een uur voor; Ubuntu: Daar klopt het.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/12, 21:27:43 »
Installeer ntp. Doe ik bijna altijd meteen bij een installatie van Debian.
Verder zou je als dat niet helpt met het root account met dpkg-reconfigure timezone iets kunnen proberen als het installeren van ntp niet helpt.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline bart85

  • Lid
Re: Debian: Tijd loopt een uur voor; Ubuntu: Daar klopt het.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/13, 16:52:19 »
Het was nodig om op beide systemen ntp te installeren. Soms moet ik even wachten voordat het goed word weergeven.
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.