Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd region codes  (gelezen 946 keer)

hertogjan

  • Gast
dvd region codes
« Gepost op: 2008/05/10, 16:15:37 »
Ik heb een aantal dvds met regiocode 4 (Australie), en die kan ik niet op onze laptop spelen. We hebben de nieuwe versie van Ubuntu en verder voor zover ik weet alles standaard.

Zou het kunnen dat we de dvds niet kunnen spelen vanwege de regiocodes? En zo ja, hoe verander je die?


bedankt,

Hertogjan.

Offline lizardman

  • Lid
dvd region codes
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/10, 16:47:55 »
Volgens mij is die regiocode iets hardwarematigs. Zit dus ingebakken in de firmware van de dvdspeler. Meestal kun je de dvd speler 1 of 2 keer laten veranderen van code maar dan zit je eraan vast.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

dvd region codes
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/10, 16:56:20 »
is het niet zo dat een pc alle regiecodes kan afspelen? ik weet wel dat een standalone dvdspeler van hier meestal alleen regio 0 en 2 kan afspelen.

als ge een dualboot hebt, zou ik eens kijken of het in windows werkt. zoniet, dan eens kijken op de site van uw dvdspeler fabrikant of ge iets terugvind.


ahja, ik heb trouwens ook al dvds gehad, gewoon regio 2, pal, die niet waren af te spelen in zowel windows als ubuntu. geen idee hoe dat mogelijk is.

hertogjan

  • Gast
dvd region codes
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/12, 23:37:35 »
Na het installeren van enkele dvd rip programma's (dvd::rip, thoggen) doen de dvd's het ineens wel... Nou ja! :)

Mightya

  • Gast
dvd region codes
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/12, 23:47:07 »
Citaat van: hertogjan
Na het installeren van enkele dvd rip programma's (dvd::rip, thoggen) doen de dvd's het ineens wel... Nou ja! :)
Neem aan dat dit topic is opgelost dan. :P

euronyme

  • Gast
dvd region codes
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/13, 00:32:48 »
I wish. Zelfde rede dat het geluid het plots niet meer doet grrrrrrrrrrrrrrrrr stomme computers grrrrrrrrrrrrrrr

(zie geluid foetsie topic, zelfde computer)