Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: grub booten vanaf cd  (gelezen 863 keer)

sontax

  • Gast
grub booten vanaf cd
« Gepost op: 2007/11/13, 07:45:29 »
Hey.

Ik zit met een probleem. Ik wil graag dat ik de keuze heb om via cd te booten in grub. dus dat ik niet elke keer me bios hoef in te gaan om first boot device op cd drive te zetten.

Ik weet dat ik iets in grub.conf moet veranderen? wat moet ik daar neer zetten?

gr

Offline Soul-Sing

  • Lid
grub booten vanaf cd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/13, 08:24:58 »
: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/faq/
zoek bij grub, daar staat info hoe je je grub kunt aanpassen. eerlijk gezegd snap ik niet wat je precies wil...

StevenD

  • Gast
grub booten vanaf cd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/13, 09:18:57 »
als je in de bios als first boot device de cdrom zet, zal de pc eerst de cdrom gaan lezen bij het opstarten (iedereen weet dit ;)) Zit er geen cdrm in, dan gaat die naar het tweede apparaat dat je opgegeven hebt. Is dat de harddisk, krijg je de grub. Dus Je moet niet telkens naar de bios om te booten van cdrom. Gewoon een cdrom in de pc steken en dan opstarten.

Offline Soul-Sing

  • Lid
grub booten vanaf cd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/13, 10:33:02 »
Citaat van: StevenD
als je in de bios als first boot device de cdrom zet, zal de pc eerst de cdrom gaan lezen bij het opstarten (iedereen weet dit ;)) Zit er geen cdrm in, dan gaat die naar het tweede apparaat dat je opgegeven hebt. Is dat de harddisk, krijg je de grub. Dus Je moet niet telkens naar de bios om te booten van cdrom. Gewoon een cdrom in de pc steken en dan opstarten.
dat had ik ook begrepen, maar bedoelt de vragensteller dit ook? we wachten het af. ;)

grub booten vanaf cd
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/13, 14:20:17 »
Nee ik denk wat hij bedoelt is dat je in grub een keuze krijgt: "opstarten vanaf cd-rom". Dan hoef je niet elke keer als je van cd wil starten de bios in. Dit lijkt mij ook wel wat namelijk

sontax

  • Gast
grub booten vanaf cd
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/13, 15:04:29 »
Citaat van: Vintendo
Nee ik denk wat hij bedoelt is dat je in grub een keuze krijgt: "opstarten vanaf cd-rom". Dan hoef je niet elke keer als je van cd wil starten de bios in. Dit lijkt mij ook wel wat namelijk
Inderdaad. Ik heb er altijd een bootable cd in van een andere versie van linux. Maar ik wil dit niet steeds hoeven te veranderen in de bios. Maar gewoon een keuze kunnen maken tussen linux en cdrom in grub

Gr