Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenRCT2  (gelezen 11061 keer)

OpenRCT2
« Gepost op: 2015/12/15, 22:51:45 »
Het is een 'beetje' rustig in dit subforum en ik wil de stilte even doorbreken door de aandacht te vestigen op weer een mooi open source-project: OpenRCT2. Het betreft dus een open source implementatie van Roller Coaster Tycoon 2. Het spel is nog wel afhankelijk van het origineel, daarom moet je RCT2 ook geïnstalleerd hebben. Inmiddels speel ik het al weer een tijdje en het werkt prima met Wine :) Je schijnt het ook op Linux te kunnen bouwen maar als download wordt nu alleen de Windowsversie aangeboden. Forumlid gymnasiast weet er volgens mij meer van ;)

Eigenlijk is alle informatie die je nodig hebt te vinden op https://openrct2.com/
Downloads vind je hier (zelf draai ik nu 'stable', gebaseerd op de masterbranche) https://openrct2.com/download
Voor Linux is het nu nog de makkelijkste optie om Wine te gebruiken: https://openrct2.com/wine-info

Het stappenplan voor Linux, indien je niet zelf wil compileren, is dus als volgt:
  • Installeer Wine.
  • Installeer Roller Coaster Tycoon 2 (evt. de demoversie) met Wine.
  • Download het zipbestand van OpenRCT2.
  • Pak het zipbestand ergens uit.
  • Klik op openrct2.exe (geef eventueel aan dat het met Wine moet worden geopend).
  • Bouw een pretpark  8-)

Even een plaatje ter illustratie:


Getest met Kubuntu 14.04.3
Wine-versie: wine-1.6.2
« Laatst bewerkt op: 2015/12/15, 22:53:48 door erik1984 »

Re: OpenRCT2
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/29, 21:43:56 »
RollerCoaster Tycoon heb ik vroeger veel gespeeld.
Leuk om hier nu ook een open versie van te zien.

Misschien kom ik later aan toe om er weer eens naar te kijken.
Hopelijk wordt er op den duur ook een Linux versie aangeboden.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: OpenRCT2
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/22, 10:46:18 »
hij werkt ook met de RCT2 demo als gamefiles, dus je kunt gewoon die installeren en dan openRCT2.

de linux versie komt eraan zodra alle functionaliteit uit de originele engine is omgeschreven naar C. dat was bij openTTD ook zo.

Re: OpenRCT2
« Reactie #3 Gepost op: 2017/11/14, 09:27:26 »
Nou, ik kruip na een paar jaar ook maar eens uit mijn schulp. De laatste keer dat ik hier echt actief was, studeerde ik nog en had ik zeeën van tijd.

Vooruit, ontopic weer. Ik zit inderdaad in het ontwikkelteam van OpenRCT2, was er zelfs al vroeg bij. Daar gaat nu ook het grootste gedeelte van mijn vrije tijd aan op.

OpenRCT2 is direct gebaseerd op RollerCoaster Tycoon 2, op dezelfde manier als OpenTTD. Je kunt een save uit RCT2 inladen en gewoon verder spelen waar je was gebleven: het spel is compleet. We hebben een sloot functies toegevoegd, waaronder het kunnen laden van saves uit RCT1, autosaving, cheats en multiplayer. Het zijn er te veel om op te noemen: ik zou zelf aanraden het spel gewoon te proberen. :) We hebben ook veel bugs opgelost (en een paar geïntroduceerd, maar daar werken we aan ;)) en de vertaling is flink verbeterd (de Nederlandse vertaling van RCT2 was echt gruwelijk slecht).

Het spel is sinds 2016 volledig compatibel met andere besturingssystemen dan Windows. Momenteel werkt het op Windows (Vista en hoger), macOS, Linux, FreeBSD en OpenBSD.

Om het spel te kunnen spelen heb je bestanden nodig van RollerCoaster Tycoon 2. Vrijwel alle versies zijn geschikt: cd-rom, GOG en Steam (enkel de Mini-game, de Russische GOG-versie en Poolse cd-versie zullen niet helemaal werken). Het extraheren van bestanden is zelfs mogelijk zonder Wine. (Zie hier: https://github.com/OpenRCT2/OpenRCT2/wiki/Installation-on-Linux-and-macOS ). De bestanden van RCT Classic werken ook gedeeltelijk: zonder scenario's of geluid (hier werken we nog aan).



Nog vragen? Stel ze hier of op onze Github/Gitter!

« Laatst bewerkt op: 2017/11/14, 09:49:35 door Gymnasiast »
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: OpenRCT2
« Reactie #4 Gepost op: 2017/11/14, 09:33:00 »
dit is echt top. speel rollercoaster nog steeds. zowel 1 2 en drie. maar het liefst 2.
zal ook weer even een kijkje nemen bij openRCT2. :D

ik zelf heb alle data van de cd-rom op mijn tweede harde schijf gezet,en openrct2 geinstaleerd via de side van openrct2. werkt perfect onder ubuntu 20.4.
ik deed het eerst met playonlinux ( WINE ) maar dat hoeft niet meer.
werkt gewoon onder Ubuntu.   
« Laatst bewerkt op: 2020/06/23, 09:04:59 door lachendearend »
Xubuntu en Ubuntu
schaats en fiets gek.
foto's maken en koken samen met mijn vrouw