Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?  (gelezen 96527 keer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Gepost op: 2008/07/05, 10:45:50 »
Na het succes van de Hardy Release Parties in Nederland en België wordt het langzaam tijd om onze aandacht te gaan richten op de volgende parties ....

De release van Intrepid Ibex staat gepland  voor 30 Oktober. De parties zullen dus ergens half november plaatsvinden. Omdat het hier niet gaat om een LTS-versie gaan we niet een grootse releaseparty houden maar is het nu de bedoeling dat, zowel in Nederland als in België, plaatselijk kleine installparties gehouden worden. Bij een kleine party denken we in dit geval aan een party voor 25 tot 100 mensen. Die installparties zullen deze keer niet georganiseerd worden door de teamleden van Ubuntu-Nl of Ubuntu-be maar door de community met onze steun.

We zien ons dan ook genoodzaakt om een beroep te doen op onze leden. Maar goed, met duizenden Ubuntero's zou het theoretisch mogelijk moeten zijn op een paar plekken wat kleinere installparties te houden.

Wat willen we bereiken? Het ideale zou zijn indien elke provincie een release party zou hebben (uiteraard zal dit niet lukken maar is een streefdoel) We willen ook maximaal 1 party per provincie, indien er meer parties in dezelfde provincie dreigen door te gaan proberen we deze te bundelen tot 1 party.

Wat hebben we nodig? Een kleine gratis zaal voor 25 - 100 mensen. Deze zijn vaak beschikbaar bij scholen, computerclubs of andere verenigingen, ik denk bijvoorbeeld aan de locale LUG's.  Samenwerken met hen vereenvoudigt de taken. Ken je een computerclub of een linuxvereniging  in de buurt die over een zaaltje beschikt? Spreek hun er eens over aan, heel vaak willen ze graag samenwerken.

Internet aansluiting ... Lijkt me logisch :)

Drank: Bakken bier en frisdrank, koffie, ... In eigen beheer en betalend.

Sprekers: Lijkt ons niet nodig of gewenst wegens de kleinschaligheid. Tenzij 1 persoon om uitleg te geven over Ubuntu aan beginners en nieuwelingen.

Installatiestand: Dit wordt de basis van de party. Mensen helpen bij het installeren.

Demostand: Altijd mooi. Zeker doen.

Website: http://intrepid.releaseparty.be en http://intrepid.releaseparty.eu (nog niet actief) zullen ervoor gebruikt worden. Op deze site verzamelen we alle info over de locale evenementen. Mensen die een party organiseren krijgen hierop 1 pagina waarover zij vrij kunnen beschikken en aanpassen.

Nog vragen? Shoot :)
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/05, 12:27:51 »
Hmmm, interessant genoeg om even vast te zetten, dacht ik zo.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/05, 12:46:33 »
Ik zal kijken of ik in Apeldoorn weer iets kan regelen...

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/05, 13:22:59 »
Maarten123 dat is super, zodra je de locatie weet kunnen we deze op de kaart zetten http://intrepid.releaseparty.be en je inloggegevens bezorgen om een pagina aan te maken.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Double12

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/05, 22:05:14 »
Voor de regio Den Haag wil ik wel wat (helpen) organiseren. Het is een leuke stad dus ook goed voor een install party. Als het mij maar niet heel veel geld gaat kosten. ;)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/06, 12:31:34 »
@ Double12: Het mag niets kosten, steek er zeker geen eigen geld in. De bedoeling is om samen te werken met een vereniging of computerclub. Zij beheren de locatie, internet, drank, ... etc ...

Jij bent dan (samen met wat anderen) verantwoordelijk voor de gang van zaken op de Install Party, de demostands, installatiehulp, ...
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/06, 13:05:37 »
Ik zal eens kijken of ik in Tilburg of Eindhoven iets kan doen, samen met de Linuxwerkgroepen van de HCC. Er is al flink wat belangstelling voor Ubuntu.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/06, 13:08:23 »
Citaat van: Double12
Voor de regio Den Haag wil ik wel wat (helpen) organiseren. Het is een leuke stad dus ook goed voor een install party. Als het mij maar niet heel veel geld gaat kosten. ;)
Volgens mij is Den-Haag nog steeds een dorp, maar wel het grootste dorp van Europa :lol:
Als ex-Hagenaar ben ik benieuwd naar je resultaten, wanneer ik kan komen, wil ik zeker van de partij zijn (als installatie hulp ?)

Succes !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Double12

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/06, 13:12:52 »
Den Haag mag dan volgens sommigen officieel nog een dorp zijn, er zijn wel plaatsen met stadsrecht in Nederland waar je binnen drie passen uit bent, dus wat heb je er dan aan om een stad te mogen heten.
Ik moet nog even een computerclub vinden die wil samenwerken (ik heb al ff gegoogled). En natuurlijk heb ik sowieso nog meer mensen nodig om het te organiseren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/06, 13:20:35 »
Citaat van: Double12
Den Haag mag dan volgens sommigen officieel nog een dorp zijn, er zijn wel plaatsen met stadsrecht in Nederland waar je binnen drie passen uit bent, dus wat heb je er dan aan om een stad te mogen heten.
Ik moet nog even een computerclub vinden die wil samenwerken (ik heb al ff gegoogled). En natuurlijk heb ik sowieso nog meer mensen nodig om het te organiseren.
Tip: een lidmaatschap van de HCC kost maar een tientje per jaar, en je hebt gelijk toegang tot een zeer actieve club van computergebruikers:
http://www.hcc.nl/eCache/DEF/5/766.html

In de regio Den Haag zitten ze natuurlijk ook:
http://www.hcchaaglanden.nl/

Offline Double12

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/06, 13:57:42 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Double12
Den Haag mag dan volgens sommigen officieel nog een dorp zijn, er zijn wel plaatsen met stadsrecht in Nederland waar je binnen drie passen uit bent, dus wat heb je er dan aan om een stad te mogen heten.
Ik moet nog even een computerclub vinden die wil samenwerken (ik heb al ff gegoogled). En natuurlijk heb ik sowieso nog meer mensen nodig om het te organiseren.
Tip: een lidmaatschap van de HCC kost maar een tientje per jaar, en je hebt gelijk toegang tot een zeer actieve club van computergebruikers:
http://www.hcc.nl/eCache/DEF/5/766.html

In de regio Den Haag zitten ze natuurlijk ook:
http://www.hcchaaglanden.nl/
Ze zijn enorm groot in Den Haag en omstreken (13000+ leden). Ik zag alleen niet gelijk of ze ook iets met Linux deden (...het zal toch wel).
Verder hebben we nog http://www.digital-denhaag.net/, die wel wat met Linux doen.
En deze is met OV zeer goed te bereiken: http://www.pcclub-hofstad.nl/

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/06, 14:20:06 »
Citaat van: pjotr123
Ik zal eens kijken of ik in Tilburg of Eindhoven iets kan doen, samen met de Linuxwerkgroepen van de HCC. Er is al flink wat belangstelling voor Ubuntu.
Dat zou fantastisch zijn Pjotr123, ik kom zeker als het in Eindhoven doorgaat, Tilburg ligt wat verder maar is vanuit Hasselt ook te doen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/07/06, 17:41:36 »
Citaat van: Double12
Ze zijn enorm groot in Den Haag en omstreken (13000+ leden). Ik zag alleen niet gelijk of ze ook iets met Linux deden (...het zal toch wel).
Het is inderdaad zo:
http://unix.hcc.nl/

Niet alleen voor Unix, maar ook voor alle besturingssystemen die uit Unix zijn voortgekomen: Linux en BSD.

Ze hebben maar liefst 2.616 leden en zijn onderdeel van HCC Haaglanden. Als ik jou was, zou ik zeker eens contact opnemen.   :-)

Offline oemoeta

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/07/09, 15:08:44 »
Ik kan een locatie in Gent ter beschikking stellen die voldoet aan de gestelde voorwaarden. Als hier interesse voor is, hoor ik het wel...?

Offline HP

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/07/09, 15:16:40 »
Citaat van: Double12
Den Haag mag dan volgens sommigen officieel nog een dorp zijn, er zijn wel plaatsen met stadsrecht in Nederland waar je binnen drie passen uit bent, dus wat heb je er dan aan om een stad te mogen heten.
Jaren geleden heb ik eens gehoord dat dat hele 'Den Haag is het grootste dorp ter wereld' een en al gelul zou zijn, omdat Den Haag wel degelijk stadsrechten zou hebben, maar goed. Den Haag is stad der steden, en niets anders! ;-)

NB. Ik wil je wel helpen met organiseren.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline tabasco

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/07/09, 19:43:28 »
Als er interesse is dan heb ik de beschikking over een mooie ruimte in Rotterdam. Hier is plek voor allerlei sociaal culturele en maatschappelijke kwesties. Als er een release-party in Den Haag komt dan denk ik dat (gezien de bevolkingsdichtheid in Zuid-Holland) een party in Rotterdam niet zal misstaan.

Vorig jaar hebben we hier ook een 'Open Street Map' informatie/discussie avond gehad. Een mooi project waar 'nog' te weinig aandacht voor is.

Offline Double12

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/07/09, 20:36:35 »
@HP: Den Haag heeft geloof ik in een heel laat stadium (rond 1800 ofzo) nog eens stadsrechten gekregen. Sommige mensen vinden dat dat dan niet telt als stad...
Helpen, graag! Stuur me maar een mail.

@tabasco: Bedoel je dat we de parties van Den Haag en Rotterdam moeten samenvoegen, of bedoel je juist dat we in beide steden wel een party kunnen doen?

Offline tabasco

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/07/09, 20:41:02 »
Ik denk juist DenHaag en Rotterdam als lokatie apart. Samenwerking qua organisatie is natuurlijk wel handig.

(Leuk Arie!, wie nog voor Rotterdam?)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/07/09, 22:01:22 »
En wanneer ik naar Denhaag ga, kom ik door Rotterdam, ik kan op beide locaties wel helpen, maar niet met de voorbereiding :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline tabasco

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/07/09, 22:11:41 »
Tot mijn spijt heb ik nooit een releaseparty bijgewoond, ik zie zelf het volgende mogelijk:

Een releaseparty welke 's morgens start met:
- korte ubuntu introductie/historie
- installaties (met de nodige hulp)

Pauze onderdeel lunch/relax met:
- infostands
- goodies/gadgets
- en lekker eten en drinken natuurlijk

s Middags verder met:
- afronden installaties waar nodig
- troubleshooting (centraal op beamer)
- enkele toepassingen uitgelicht en een centraal vragen/discussie uurtje

Afterparty:
In ons café een borrel+hap met life muziek en/of DJ waar men napraat.

Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/07/09, 22:24:08 »
Citaat van: tabasco
Tot mijn spijt heb ik nooit een releaseparty bijgewoond

...
ik helaas ook nog niet Hasselt is voor mij te ver (geen auto ) als ze wat dichter zou zijn direct met paar mensen die nog op Windows zitten :d:d:d

Offline gijsisok

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/07/09, 23:26:25 »
Ik wil wel meedoen, organiseren wil ik wel maar gaat wat moeilijk vanwege leeftijd, ik ben nog 13. Ik zou mijn computerclub kunnen mailen, kan dat dan hebben we een locatie in Kampen, Overijssel. Mocht dat nodig zijn, neem contact met me op!

Maar dan moet iemand me wel kunnen helpen met de organisatie. Is er in de buurt van Kampen wel een andere party i.p.v. hier ben ik ook bereid te helpen, mits het niet te ver weg is vanwege vervoer.

Iemand in Overijssel waarmee ik het kan organiseren? De computerclub heeft het wel eens over Linux gehad trouwens, en een kleine linuxinstallparty gehad.

Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #22 Gepost op: 2008/07/10, 00:07:48 »
De kans dat Apeldoorn door gaat is groot. Ik hoop dat het bestuur van Pegasus snel een definitieve beslissing neemt.
Is het de bedoeling dat we met een uniform programma werken of is het ieder voor zich?
En wordt er ééń datum geprikt?
Ik zou b.v. naast Apeldoorn ook kunnen helpen in Kampen als we verschillende datums afspeken.
Het wordt denk ik lastig om voldoende vrijwilligers te krijgen als we alles op 1 dag doen...

Offline gijsisok

  • Lid
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #23 Gepost op: 2008/07/10, 00:13:44 »
Hmm...ik zal in ieder geval vast mailen naar de club om te vragen over de locatie, dan weten we in ieder geval of het op die locatie kan of niet. Mocht het hier niet gaan lukken, kan ik waarschijnlijk wel in Apeldoorn helpen.

Wie kan mij een cursus: Hoe schrijf ik een goede mail? geven. Dat is misschien geloofswaardiger, want ik zou niet weten hoe ik het zo zou moeten vragen. Of ik zou even naar de voorzitter moeten bellen morgen.

En ik weet waarschijnlijk ook iemand anders die bereid te helpen is, een goede vriend van me. Hij is ook wel wat met Linux bezig enzo. Ik zal het hem vragen als hij terug is van vakantie en als ik weer terug ben, want hij komt thuis als ik net wegben.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Intrepid installparty: Ook bij jou in de buurt?
« Reactie #24 Gepost op: 2008/07/10, 18:00:47 »
Jullie kiezen zelf een datum en wat jullie willen doen zoals jullie het overeen kunnen komen met die computerclub. Jullie doen net zoveel als jullie zelf willen. Via dit forum zullen er nog wel mensen zijn in jouw regio die een handje willen toesteken. Vraag gewoon hulp via dit forum indien je dit nodig acht. Belangrijkste is dat jullie niet te ver uit elkaar wonen zodat jullie alles rustig kunnen bespreken onder elkaar en met de computerclub. Ga zeker het zaaltje eerst bekijken voor jullie er aan beginnen, zo kun je zien hoevel plaats jullie hebben.

Belangrijkste is dat de computerclub wil meewerken. Hebben een aantal leden Ubuntuervaring dan is dat zelfs super. Voor een datum lijkt het me het beste ergens het 2de, 3de of 4de weekend van November. Gebruik gerust de site van de vorige release party om hun te laten zien wat er zoal gebeurd. http://hardy.releaseparty.be/ en www.releaseparty.eu

Probeer zeker niet hetzelfde als wat we hier gedaan hebben, lees mijn eerste post nog eens goed door voor je mikt op 500 bezoekers.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"