Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik de G'Mic plugin installeren in Krita?  (gelezen 536 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Hoe kan ik de G'Mic plugin installeren in Krita?
« Gepost op: 2019/05/31, 13:38:16 »
Ik zoek de letterlijke uitleg om de G'mic plugin te installeren in mijn Ubuntu 19.04.
Dus niet, zoals helaas op de site van G'mic en Krita zelf een vage uitleg à la: "download het bestand, pak het uit in een map en verwijs ernaar vanuit Krita", want dat werkt dus niet bij mijn installatie.

Heb al het zip-bestand gedownload, uitgepakt in een aparte map en dan in Krita gezocht (of proberen te verwijzen) naar de uitgepakte bestanden van G'mic, maar ... dat werkt niet.

Ik gebruik een snap-versie van Krita.
Enne ... ik heb de G'mic modules al geïnstalleerd voor mijn GIMP. Het zou dus fijn zijn mochten beide programma's (GIMP en Krita) kunnen verwijzen naar dezelfde G'mic modules.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

nahjo

  • Gast
Re: Hoe kan ik de G'Mic plugin installeren in Krita?
« Reactie #1 Gepost op: 2019/05/31, 14:13:57 »
Ik gebruik Krita niet maar een zoek opdracht bracht mij bij:
Citaat
Go to Settings ‣ Configure Krita ‣ G’Mic plugin and set G’MIC to the filepath there.
kweet niet of ik je hier mee kan helpen  :|

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe kan ik de G'Mic plugin installeren in Krita?
« Reactie #2 Gepost op: 2019/05/31, 14:26:15 »
Dat is het 'em net: het is niet duidelijk waar die GMIC-module op mijn computer staat. Ik vermoed dat het te maken heeft met mijn Krita-versie, die een snap is.
Ik ga nu proberen krita op een andere manier te installeren, mogelijk als appimage.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe kan ik de G'Mic plugin installeren in Krita?
« Reactie #3 Gepost op: 2019/05/31, 14:41:24 »
Inmiddels is het opgelost:

1 - heb Krita geïnstalleerd als een appimage

2 - heb de Krita-GMIC-module ingeladen via deze site (https://gmic.eu/download.shtml) (Ubuntu-download), geïnstalleerd en er dan in Krita naar verwezen door in het pad het volgende in te vullen: /usr/bin/gmic_krita_qt
Dat lijkt wel te werken
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM