Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.  (gelezen 730 keer)

Offline jos34

  • Lid
Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Gepost op: 2015/07/30, 15:36:01 »
Het maakt niet uit welk brandprogramma ik gebruik, en heb 2 branders (beide een Asus DRW-24F1ST) en beiden hebben hetzelfde euvel.
Zo ziet de onderkant van een gebrande DVD er overigens uit.:
« Laatst bewerkt op: 2015/07/30, 15:38:40 door jos34 »

Offline Nero

  • Lid
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/07/30, 15:48:06 »
Niet veel soeps te zien ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/07/30, 15:55:43 »
Zou kunnen dat je brander verrot is, en/of rotte DVD's..... Welke brandprogramma's heb je overigens geprobeerd?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/07/30, 16:14:52 »
Aan een dvd kun je bijna niks zien, zeker niet via een website.

Als je nu eens meer info geeft,
wat heb je gedaan?
hoe snel gebrand?
hoe oud zijn de dvd's?
waar dvd's gekocht?
welke merk dvd's?

Branders samen op 1 kabel /kontroller, test met steeds 1 aangesloten, de ander dus ontkoppelen.
Altijd en dit is eigenlijk een moet, brand altijd minimaal op de halve snelheid, bijv op 8 x voor dvd, liefst op 4x, dan is de kwaliteit van branden veel beter, dus beter leesbaar, en voor de lange duur, ook beter leesbaar.
In windows , en programma werkte ook onder linux, kon je de dvd's na het branden testen, dan kreeg je 2 grafieken, en je kon dan de kwaliteit zien, en of je langzamer moest gaan branden, en of je brander en dvd's bij elkaar passen.

Laatst heb ik 200 dvd's omgezet naar harde schijf, maar 2 die niet meer werkten, en misschien 8 die dmv in meerdere speler leggen wel nog kunnen lezen.
Alle dvd's waren op langzaam gebrand 8x en ook steeds getest, dus na het randen waren ze 100%, dus viel nog mee, met dvd's die zehoorlijk oud waren.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/30, 16:17:57 door jan11000 »

Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/07/30, 16:15:02 »
Typisch geval van 'aangebrand'.
 ;)

Offline EZ-man

  • Lid
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #5 Gepost op: 2015/07/30, 16:19:01 »
een één-dimensionaal plaatje.

Andere instellingen gebruiken: lagere brandsnelheid
    https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto#If_the_burning_fails

Offline jos34

  • Lid
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #6 Gepost op: 2015/07/30, 16:21:22 »
Aan een dvd kun je bijna niks zien, zeker niet via een website.

Als je nu eens meer info geeft,
wat heb je gedaan?
image branden met Brasero
hoe snel gebrand?
4x
hoe oud zijn de dvd's?
geen idee
waar dvd's gekocht?
Reclame voor een winkel/webshop is hier niet de bedoeling lijkt me.
welke merk dvd's?
Platinum

Branders samen op 1 kabel /kontroller, test met steeds 1 aangesloten, de ander dus ontkoppelen.
Altijd en dit is eigenlijk een moet, brand altijd minimaal op de halve snelheid, bijv op 8 x voor dvd, liefst op 4x, dan is de kwaliteit van branden veel beter, dus beter leesbaar, en voor de lange duur, ook beter leesbaar.
In windows , en programma werkte ook onder linux, kon je de dvd's na het branden testen, dan kreeg je 2 grafieken, en je kon dan de kwaliteit zien, en of je langzamer moest gaan branden, en of je brander en dvd's bij elkaar passen.

Laatst heb ik 200 dvd's omgezet naar harde schijf, maar 2 die niet meer werkten, en misschien 8 die dmv in meerdere speler leggen wel nog kunnen lezen.
Alle dvd's waren op langzaam gebrand 8x en ook steeds getest, dus na het randen waren ze 100%, dus viel nog mee, met dvd's die zehoorlijk oud waren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #7 Gepost op: 2015/07/30, 16:35:21 »
Heb je Xfburn al geprobeerd? Zo niet, doe dat alsnog. Veel betrouwbaarder dan Brasero.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #8 Gepost op: 2015/07/30, 17:58:03 »
En met hoe oud en wat voor winkel, daar bedoel ik mee, dat sommige winkels die slecht verkopen, zoals aldi  , misschien oude dvd's hebben liggen, welke dus niet goed branden.

Probeer eens een andere merk, dan weet je of het aan je dvd's ligt.

Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #9 Gepost op: 2015/07/30, 22:19:38 »
En hoe zit het de vrije ruimte op je HD?Er moet altijd eerst veel omgezet worden en dat vraagt vrije ruimte,is die er niet kan het vol lopen en dan stottert hij bij het branden.
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #10 Gepost op: 2015/07/31, 00:21:55 »
Het maakt niet uit welk brandprogramma ik gebruik, en heb 2 branders en beiden hebben hetzelfde euvel.
'Iedereen' schijnt te weten wat je bedoelt, maar wát loopt er eigenlijk in de soep en wát is eigenlijk dat 'zelfde euvel'? ???
Geeft het brandprogramma voor/tijdens/na het branden een foutmelding, 'zegt' ie dat het branden geslaagd is maar staat er niets op de dvd, staat er wel iets op maar is die dvd niet leesbaar, heb je dit probleem alleen maar bij de image waar je het over hebt.....?

Edit: misschien is de lens van beide branders vuil. Er bestaan setjes om die lens schoon te maken.
« Laatst bewerkt op: 2015/07/31, 00:24:38 door Mikkel »

Offline jan11000

  • Lid
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #11 Gepost op: 2015/07/31, 07:17:13 »
Een setje om je brander schoon te maken nooit gebruiken, je maakt je brander kapot.
Dit kan dus nooit werken, alles in je brander is te gevoelig.
En 2 branders die tegelijk niet werken, lijkt me sterk.

Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #12 Gepost op: 2015/07/31, 10:41:30 »
Als ze tegelijk werken lijkt me dat logisch.. =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Branden van elke DVD loopt voledig in de soep.
« Reactie #13 Gepost op: 2015/07/31, 12:47:46 »
Een setje om je brander schoon te maken nooit gebruiken, je maakt je brander kapot.
Ik weet niet aan wat voor setje jij dan denkt, maar ik bedoel een setje van een cd met flesje vloeistof waarmee je de lens van de cd-speler/brander reinigt. Heb het jaren geleden eens gebruikt en die speler/brander heeft het daarna nog jaren perfect gedaan. :)