Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar muziek downloaden met Ubuntu?  (gelezen 5810 keer)

Offline Appie000

  • Lid
Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Gepost op: 2013/04/15, 19:24:25 »
De titel zegt het al.
Veel sites daar moet je een .exe file downloaden en deze site http://www.ilivid.com/ daar kan ik ook geen file voor Ubuntu vinden.

Blijkbaar is deze http://www.updatedmp3s.com/ muziek download site alleen maar voor Windows computers?
Of weet iemand een mogelijkheid hoe je toch van die site kan downloaden maar dan met Ubuntu?

Toen ik nog Windows gebruikte downloade ik altijd vanaf die site.

Dus gezocht Muziek (full album) download sites voor Ubuntu PCś

Thanks.

Appie

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/15, 19:28:56 »
Via de Ubuntu One Music Store (standaard in Ubuntu) kan je tegen betaling muziek downloaden. Rhythmbox openen, tab "Ubuntu One".

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/15, 19:44:54 »
Ik gebruik zelf Groovedown. Dat is vrij van rommel, heeft meestal hoge kwaliteit (rechtstreeks van Grooveshark) en is gratis. Maar de beste en meest verantwoorde manier is natuurlijk het aanschaffen van de muziek.

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/15, 20:09:17 »
Ik gebruik zelf Groovedown. Dat is vrij van rommel, heeft meestal hoge kwaliteit (rechtstreeks van Grooveshark) en is gratis. Maar de beste en meest verantwoorde manier is natuurlijk het aanschaffen van de muziek.

En dat is dus illegaal en dat mogen we hier niet promoten volgens de regels.
Inderdaad, via Ubuntu One Music (bijv.) kun je legaal muziek aanschaffen.

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/15, 20:17:50 »
Ik gebruik zelf Groovedown. Dat is vrij van rommel, heeft meestal hoge kwaliteit (rechtstreeks van Grooveshark) en is gratis. Maar de beste en meest verantwoorde manier is natuurlijk het aanschaffen van de muziek.

En dat is dus illegaal en dat mogen we hier niet promoten volgens de regels.
Inderdaad, via Ubuntu One Music (bijv.) kun je legaal muziek aanschaffen.
Waarom is dat illegaal?

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/15, 20:38:52 »
Ik gebruik zelf Groovedown. Dat is vrij van rommel, heeft meestal hoge kwaliteit (rechtstreeks van Grooveshark) en is gratis. Maar de beste en meest verantwoorde manier is natuurlijk het aanschaffen van de muziek.

En dat is dus illegaal en dat mogen we hier niet promoten volgens de regels.
Inderdaad, via Ubuntu One Music (bijv.) kun je legaal muziek aanschaffen.
Waarom is dat illegaal?

Omdat je geen muziek mag downloaden van Grooveshark.

http://www.grooveshark.com/terms
"Any musical work made available via the Service is intended for Streaming only. Streaming meaning the transmission of an audiovisual work via the Internet from the Service to a user's device in such a manner that the data is intended for real-time listening and not intended to be copied, stored, permanently downloaded, or redistributed by the user. Accessing any musical work for any purpose or in any manner other than Streaming is expressly prohibited. "

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/15, 20:39:37 »
Het bevindt zich in ieder geval in een grijs gebied. Het is niet expliciet illegaal, maar ook niet geheel netjes. Wat TS doet moet hij zelf weten, ik denk dat er genoeg info is te vinden mbt GrooveDown.

Zullen we weer verder on topic en de legaliteit van Groovedown laten voor wat het is?

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/15, 20:40:24 »
Het bevindt zich in ieder geval in een grijs gebied. Het is niet expliciet illegaal, maar ook niet geheel netjes. Wat TS doet moet hij zelf weten, ik denk dat er genoeg info is te vinden mbt GrooveDown.

Zullen we weer verder on topic en de legaliteit van Groovedown laten voor wat het is?

Lijkt me toch wel illegaal als hun eigen terms zeggen dat het niet toegestaan is om te downloaden: http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/waar-muziek-downloaden-met-ubuntu/msg870515/#msg870515

Offline vanadium

  • Lid
Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/15, 21:12:57 »
Het is niet illegaal in die zin dat het door de wet verboden is, maar het is niet toegelaten door de licentiehouder. Die kan je derhalve aanklagen en voor de rechtbank gelijk halen, als hij tenminste kan bewijzen dat je de muziek permanent in een bestand hebt opgeslagen.  =D

ilivid is gewoon een -blijkbaar enkel Windows - programma dat het je mogelijk of gemakkelijk maakt bestanden te downloaden van verschillende bronnen. Ik zie bijvoorbeeld youtube staan. Er bestaan verschillende mogelijkheden om bestanden van youtube te downloaden, die ook onder linux werken. Let op: ook Youtube staat niet toe bestanden permanent te downloaden, te bewaren en op een ander moment te bekijken.

ilivid laat waarschijnlijk ook toe torrent bestanden te downloaden. Hiervoor heb je in Ubuntu, standaard aan boord, het uitstekende transmission.

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/15, 21:45:40 »
Op YouTube is het alleen legaal om te downloaden wanneer de video in kwestie onder de CC-licentie is vrijgegeven.

Offline Appie000

  • Lid
Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/16, 10:52:54 »
Bedankt voor alle reacties, doch ik zoek een site waar je complete albums kunt downloaden en niet stuk voor stuk.

Thanks.

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/04/16, 12:55:21 »
Bedankt voor alle reacties, doch ik zoek een site waar je complete albums kunt downloaden en niet stuk voor stuk.

Thanks.
Via de Ubuntu One Music Store kan je, net als bij iTunes, kiezen om het hele album te kopen (voor bijvoorbeeld 10 euro) of er nummers van te kopen (voor bijvoorbeeld 1 euro).

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/04/16, 18:38:30 »
@Appie000,

Als je legale muziek wil downloaden kan je onder andere de Amazon MP3 store gebruiken: http://www.amazon.com/MP3-Music-Download/b?ie=UTF8&node=163856011
Wil je het zonder betalen binnenhalen (let's say torrents), dan ben je hier niet aan het goede adres. Het is een grijs gebied waar wij ons liever niet in begeven. Dit topic zal dan gesloten worden. It's your call.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/04/23, 17:41:44 »
jamendo.com
tribeofnoise.com

kun je ook legale muziek downloaden, je kunt ook spotify op je pc zetten maar dan kun je alleen luisteren, en ze niet op je mp3-speler zetten.
voor zeldzaam spul dat niet op amazon noch spotify staat gebruik ik meestal gendou.com, en jpopasia.com maar dat is voornamelijk aziatische muziek, die (vanzelfsprekend) moeilijk in Europa legaal te vinden is.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/04/23, 18:16:29 »
Je kan natuurlijk ook Spotify nemen, ook daar kan je muziek kopen/downloaden voor offline gebruik.
En daar is een prima Linux client voor

Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #15 Gepost op: 2013/04/23, 20:08:24 »
En als per maand betaald kun je overal heen streamen met Spotify. Kan ook met Grooveshark trouwens. Heb een tijdje Grooveshark Premium gehad omdat ik het gratis van ze kreeg maar voor de rest hoeft dat streamen van mij niet (behalve via Jamendo dan, dat doe ik wel regelmatig). Maar het is een optie.

Offline bordie

  • Lid
Re: Waar muziek downloaden met Ubuntu?
« Reactie #16 Gepost op: 2013/04/30, 17:53:31 »
nicotine+ is een uitstekend alternatief voor soulseek (windows). Wel oppassen met wat je download, een groot deel is met auteursrechten beschermt, maar een groot deel ook niet!
Ubuntu 14.04 LTS 64bit
XPS M1530 (2009) - intel T8100 - nvdia 8600m GT