Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD branden met K3b onmoghelijk (machtigingen)  (gelezen 3217 keer)

Re: DVD branden met K3b onmoghelijk (machtigingen)
« Reactie #25 Gepost op: 2009/06/05, 14:39:45 »
Staan de rechten goed bij Gebruikers? Systeem>Beheer>Gebruikers en groepen> Ontgrendelen>wachtwoord invoeren>Gebruiker selecteren>Eigenschappen>Tabblad Gebruikers rechten>Alles aanvinken waar gebruik van mag worden. met name de cd-rom stations>OK>Sluiten Kan je K3b nu wel openen?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/05, 14:42:01 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: DVD branden met K3b onmoghelijk (machtigingen)
« Reactie #26 Gepost op: 2009/06/05, 14:51:43 »
Ik krijg bij die strat deze melding:

Running K3b as root user
It is not recommended to run K3b under the root user account. This introduces unnecessary security risks.
Solution: Run K3b from a proper user account and setup the device and external tool permissions appropriately.

Kan iemand dat effe vertalen a.u.b. ?
Lijkt geen foutmelding te zijn maar wat het wel is pak ik niet goed op...

En betekent dit dat ik ook andere progjes zoals rawstudio in sudo mode kan starten en dan bestanden wellicht wel kan openen?

Heb k3b geopend gehad.
Kan selecteren aan de oppervlakte maar als ik dieper wil, een mapje in de eerste map, hijst ie vast.
Met sudo nautilus kan ik er gewoon komen.


sudo geeft je "superrechten". Je kan je systeem dus beschadigen als je iets verkeerd doet, maar zolang je dat niet doet kan je dus bestanden benaderen waarvoor je anders bepaalde rechten nodig hebt. De melding van k3b wijst je er op (en terecht!) dat het onnodige risico's kan opleveren als je k3b met sudo opstart. Maar voor die bestanden leek het mij geen kwaad te kunnen.

*note: maar het is wel belangrijk dat je goed oplet waar en waarvoor je sudo gebruikt ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline Asperger

  • Lid
Re: DVD branden met K3b onmoghelijk (machtigingen)
« Reactie #27 Gepost op: 2009/06/05, 23:40:53 »
Staan de rechten goed bij Gebruikers? Systeem>Beheer>Gebruikers en groepen> Ontgrendelen>wachtwoord invoeren>Gebruiker selecteren>Eigenschappen>Tabblad Gebruikers rechten>Alles aanvinken waar gebruik van mag worden. met name de cd-rom stations>OK>Sluiten Kan je K3b nu wel openen?



Dit bracht helaas geen resultaat.