Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Rhythmbox en mp3 op server  (gelezen 1055 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Rhythmbox en mp3 op server
« Gepost op: 2009/12/14, 19:46:49 »
Hallo allemaal wie kan me helpen.

Ik heb een server met Opensuse 10.? en een laptop met Ubuntu 9.04 nu kan ik op de laptop wel mp3 bestanden afspelen maar niet de mp3 bestanden van de server. Ik krijg dan de melding dat "Kan bron niet openen om te lezen"

Het vreemde is dat ik na een (dom) foutje van mij de Ubuntu opnieuw geintalleerd heb, voorheen deed hij het met de zelfde versie wel. Ik heb aan de server niets veranderd dus ik zou zeggen moet aan de instellingen van de laptop liggen maar vinden kan ik het niet, iemand een idee wat of waar ik het zoeken moet ??? Ik heb gezocht maar dat leverde niets op :(

Paul
mijn handtekening ????

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Rhythmbox en mp3 op server
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/14, 21:26:40 »
je hebt wel de samba of nfs geinstalleerd?

je kan wel in nautilus bladeren naar de bestanden en ze zo afspelen?

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Rhythmbox en mp3 op server
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/22, 19:38:04 »
Ik heb alle instellingen getest en in Totem kan ik de bestanden (mp3) gewoon afspelen echter in Rhythmbox kan ik ze niet inlezen ik krijg als melding:

"Kon bron niet openen om te lezen. In Totem geen probleem

Wie o Wie weet waar ik dit zoeken moet ????


Paul
mijn handtekening ????

tramonto

  • Gast
Re: Rhythmbox en mp3 op server
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/30, 09:35:40 »
Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb twee computers op een server aangesloten waarop beide ubuntu 9.10 staat. Bij de een kan ik met Rhytmbox bestanden selecteren van de server en bij de ander krijg ik de melding 'kan bron niet lezen om te openen'. dit terwijl ik dit wel kan met Totem. Wie kan helpen?, samba is geïnstalleerd.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Rhythmbox en mp3 op server
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/30, 09:45:17 »
Ik neem aan dat je de samba-locatie niet via fstab benaderd, maar via gnome-vfs, wat standaard is?
Dan is hier de bug: https://bugs.launchpad.net/bugs/273294

De symptomen wisselen wat, maar feit is dat RB een probleem heeft met Samba, of specifieker, met de laag die de communicatie naar samba tot stand brengt, gnome-vfs,  terwijl andere apps zoals totem dat niet hebben.

Bij de bug staan wat workarounds, kijk maar of één daarvan bij jou werkt, bij mij werkt geen van de oplossingen, zie ook de opmerkingen die ik daar heb geplaatst.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/30, 09:47:02 door markba »

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Rhythmbox en mp3 op server
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/01, 02:09:03 »
Ik heb het opgelost.

Als ik contact maak via samba werkt het perfect. via de SSH verbinding niet mar daar kan ik wel mee leven.

Bedankt voor de tip.


Paul
mijn handtekening ????