Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: empathy msn problemen?  (gelezen 2742 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Opgelost: empathy msn problemen?
« Gepost op: 2010/12/15, 23:03:20 »
Sinds een paar dagen krijg ik constant de melding "netwerkprobleem" als ik op msn in wil loggen met empathy onder Ubuntu 10.10, echter op een andere pc met Ubuntu 10.04 werkt het gewoon normaal. Ik heb al geprobeerd de account opnieuw aan te maken in empathy, empathy herinstalleren etc, maar vooralsnog werkt niets...

Iemand suggesties of misschien dezelfde problemen?
« Laatst bewerkt op: 2010/12/16, 18:40:02 door valk »

Offline Roc.am

  • Lid
Re: empathy msn problemen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/15, 23:16:57 »
Volgens dit draadje:
http://forum.fok.nl/topic/1543458/3/25

Vraagje mensen...

Ik kan bij Empathy niet meer inloggen op msn, sinds een paar dagen. Ik heb totaal geen idee wat er aan de hand is. Soms geeft hij aan dat er netwerkproblemen zijn soms zegt hij niks...

De instellingen die ik gebruik:
1
2   Server: messenger.hotmail.com
Poort:  1863

Met emesene heb ik totaal geen problemen...

Oplossing:
http://ubuntu-utah.ubuntu(...)=8058121&postcount=9

- Roc

I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: empathy msn problemen?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/16, 09:34:23 »
Bedankt voor de suggesties, ik zal het vanavond eens proberen.
Maar wat ik nog steeds niet begrijp waarom Empathy met msn het onder 10.04 gewoon doet en onder 10.10 op hetzelfde account dus niet? Ik heb het overigens niet tegelijkertijd getest natuurlijk...

Re: empathy msn problemen?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/16, 09:48:56 »
Bedoel je dat je eerst 10.04 had en dat werkte, maar nu 10.10 hebt en opeens problemen.
Of heb je dat op twee verschillende computers?

Ik gebruik pidgin.
Eerst werkt prima, maar opeens kreeg ik meldingen dat het veiligheidscertificaat niet klopte.
Op de site van pidgin stond dat ze dit weer hadden opgelost.
Via PPA de nieuwste versie binnen gehaald.

Nu werkt het weer vlekkenloos.

Mischien dat MS wat heeft veranderd.

Dus als je 10.04 gebruikte en over bent gestapt naar 10.10 kan dat op de zelfde periode zijn gaan spelen.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: empathy msn problemen?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/16, 09:52:53 »
Ik heb op mijn media center ubuntu 10.04+XBMC (top combi!) en op mijn andere pc in de studeerkamer ubuntu 10.10, ik gebruik ze dus gelijktijdig zeg maar. Ik weet eigenlijk niet of er versie verschil in empathy is tussen 10.04 en 10.10?

Re: empathy msn problemen?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/16, 11:37:20 »
Maar wat ik nog steeds niet begrijp waarom Empathy met msn het onder 10.04 gewoon doet en onder 10.10 op hetzelfde account dus niet? Ik heb het overigens niet tegelijkertijd getest natuurlijk...

Dat kan kloppen hoor. Op mijn desktop, waar 10.04 op staat geïnstalleerd had ik - voor wat betreft het laatste probleem met inloggen - het probleem ook niet. Op mijn slinternieuwe laptop, waarop ik 10.10 heb geïnstalleerd, had ik meteen al inlogproblemen na het instellen van mijn accounts. Na dit (http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/met-empathy-en-msn-account-videobellen/msg680208/#msg680208) te hebben gedaan kon ik meteen weer inloggen, en werkte alles weer naar behoren.

Ik hoop dat het voor jou ook gaat werken.  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: empathy msn problemen?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/16, 11:55:29 »
OK bedankt voor de bevestiging, ik ga het vanavond even proberen!

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: empathy msn problemen?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/16, 18:05:10 »
Ik heb het net eens even geprobeerd, maar bij mijn stond het al goed in Empathy?
En helaas werkt het dus nog altijd niet....

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: empathy msn problemen?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/16, 18:33:18 »
Het is ook echt een beetje gek, want zojuist geprobeerd met Pidgin maar ook daar werkt het niet mee?  ???
Andere protocollen als facebook en google talk overigens wel, echt heel raar?

Iemand nog suggesties?

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: empathy msn problemen?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/16, 18:39:37 »
Jaaaaaaaaa gevonden!  XD

Ik had een VPN verbinding ingesteld om toegang te krijgen tot mijn werk. Om vervolgens via die VPN verbinding ook te kunnen internetten moet ik de proxy van het werk gebruiken. Hoe en waarom die binnen empathy gebruikt wordt en waarom de andere protocollen daar geen last van hebben weet ik niet, maar uitzetten helpt dus... :rolleyes:

Bedankt iedereen voor het meedenken!

Offline Famke

  • Lid
Re: Opgelost: empathy msn problemen?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/03, 20:07:14 »
Ik ga deze topic weer even activeren. Op dit moment werk ik met: Ubuntu 10.04 LTS.
Eerder had ik nooit problemen met Empathy, maar nu sinds een paar dagen kan ik niet inloggen.
Wel zonder problemen op Google Talk.

Nu las ik de reactie van Valk en ik weet niet of die oplossing ook werkt met mijn versie?
Ubuntu: gelijkheid, broederschap, respect. Hoe ga je om met ieder die je kent, Zo behandel je de anderen, zo zie je wie je bent.

DarkEra

  • Gast
Re: Opgelost: empathy msn problemen?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/03, 20:16:50 »
Daar het topic op "opgelost" staat én al bijna 5 maanden niet meer in gepost is, had je beter je eigen topic kunnen openen.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/03, 20:18:24 door DarkEra »