Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Ubuntu 12.04 HDMI via Onkyo versterker: Geluid handshakes.  (gelezen 946 keer)

Offline Alberto

  • Lid
Hoi.

Ik heb een HTPC gebouwd met Ubuntu 12.04 en deze middels HDMI aangesloten op een Onkyo TX-NR 608 Home Cinema versterker. Na enige strubbelingen om geluid via HDMI goed te krijgen onder Ubuntu en ik enige aanpassingen heb moeten doen omdat de kanalen verkeerd werden doorgegeven waaronder de LFE en back surrounds, loop ik nog tegen één ergernis aan die ik niet goed kan krijgen.

Als ik namelijk Ubuntu opstart, zie ik éénmaal dat er in het display van de Onkyo komt te staan dat hij geluid via HDMI doorgeeft om daarna weer uit te gaan. Ik heb daarna dus géén systeem geluiden en dat is erg vervelend soms met binnenkomende mail of chat berichten. Het is zo dat als ik muziek bestanden ga afspelen vanuit Ubuntu hij wel weer wakker word en geluid geeft.

Is er of weten jullie een mogelijkheid of instelling die er voor zorgt dat er een constante verbinding met geluid is via HDMI in Ubuntu na opstarten. Ik ben er namelijk ook bang voor dat als ik géén mogelijkheid vind ik wel eens problemen kan gaan krijgen met mijn HDMI switchboard van de Onkyo en hij het door de vervelende handshakes vanuit Ubuntu kan gaan begeven.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/24, 11:47:51 door Alberto »

Offline Alberto

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 HDMI via Onkyo versterker: Geluid handshakes.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/22, 15:40:31 »
Is aangepast.

Offline Alberto

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04 HDMI via Onkyo versterker: Geluid handshakes.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/24, 11:45:49 »
Ik heb het zelf na enig gezoek opgelost.
sudo gedit /etc/pulse/default.pa
En activeer in het bestand bij:  ### Register ourselves in the X11 session manager
load-module module-x11-xsmp