Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen mp3's afspelen  (gelezen 2430 keer)

IndiepoprockJesse

  • Gast
Kan geen mp3's afspelen
« Gepost op: 2005/09/26, 17:23:34 »
Hoi daar ben ik weer (haha),

Ik kan geen mp3tjes afspelen, erg vervelend, behalve dan realplayer, waar het wel bij werkt..

Maar als ik dus een mp3tjes wil afspelen in rhythmbox, banshee of amarok, krijg ik de error dat hij ze niet kan afspelen, snap er niets van, heb gstreamer ook al opnieuw geinstalleerd via de package manager..

groet,

Jesse//

Kan geen mp3's afspelen
« Reactie #1 Gepost op: 2005/09/26, 20:42:09 »
Right, heb je voor realplayer met esd (de sound server) zitten klieren?

IndiepoprockJesse

  • Gast
Kan geen mp3's afspelen
« Reactie #2 Gepost op: 2005/09/27, 00:40:39 »
Niet dat ik weet, ik heb realplayer 10 volgens de instructies op hun website geinstalleerd..

Overigens net nieuwe updates geinstalleerd van allerlei gstreamer dingen, er veranderd niets.. ik krijg bv in rhytmbox de error als ik een mp3 probeer af te spelen dat: " The file is not an audio stream"

IndiepoprockJesse

  • Gast
Kan geen mp3's afspelen
« Reactie #3 Gepost op: 2005/09/28, 01:19:40 »
Wavjes afspelen lukt overigens wel in andere programmas dan realplayer, maar .wmv'tjes ook niet.. In XMMS kan ik ook wel mp3tjes afspelen, evenals in Mplayer en Beep Media PLayer werkt het ook..

wmv'tjes zonder geluid werken wel merk ik nu, met geluid niet..

ok laatste edit: ik den kdat het aan gstreamer ligt, als ik wmvtjes met toem wil afspelen doet hij het niet, maar met gxine bijvoorbeeld wel, evenals met kaffeine met xine plugin..

bratdaking

  • Gast
Kan geen mp3's afspelen
« Reactie #4 Gepost op: 2005/09/29, 22:23:06 »
Het lijkt er namelijk op dat je niet alle gstreamer-plugins hebt geinstalleerd, aangezien kaffeine het wel doet... Heb je: https://wiki.ubuntu.com/RestrictedFormats al gevolgd? oftewel gstreamer0.8-mad geinstalleerd? Deze is nodig voor het afdraaien van MP3 via gstreamer (daar zit een license op en mag daarom niet out-of-the-box mee worden geleverd). Moet je wel de universe en multiverse repositories voor open zetten: https://wiki.ubuntu.com/AddingRepositoriesHowto.

Groet,
Bart

IndiepoprockJesse

  • Gast
Kan geen mp3's afspelen
« Reactie #5 Gepost op: 2005/09/30, 13:53:19 »
Bedankt, heb het inmiddels gedaan, maar alles werkte wel al ongeveer.. totem werkt nu ook  netjes.. maar mp3tjes afspelen ging met xine ook al goed dus..