Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lid worden van een vereniging?  (gelezen 4196 keer)

Offline evarie

  • Lid
Lid worden van een vereniging?
« Gepost op: 2011/08/04, 15:21:27 »
Als je een ubuntu hobbie hebt, welke vereniging zou dan bij je passen?

Ik zelf weet deze twee opties.
http://www.hcc-linux.nl/
http://www.nllgg.nl/

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/04, 15:42:23 »
Voor mij is dat gewoon Ubuntu-NL in de eerste (verlang-)plaats.

en dit: http://events.linuxfoundation.org/

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/04, 15:46:26 »
De free software foundation Europe is ook een aardige club om lid van te worden.
http://fsfe.org/index.en.html

Fellowship:
http://fellowship.fsfe.org/

Locale groepen die aan het ontstaan zijn:
https://wiki.fsfe.org/FellowshipGroup

Citaat
Free Software Foundation Europe is dedicated to the furthering of Free Software and working for freedom in the emerging digital society.

Access to software determines who may participate in a digital society. The freedoms to use, study, share, and improve software allow equal participation, and are extremely important.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/04, 18:25:43 »
Ik heb zelf wel eens gekeken naar de HCC maar ik weet niet of het iets is voor mij.
Zitten er ook jongeren bij dat soort verenigingen?


Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/04, 20:21:18 »
Ik heb zelf wel eens gekeken naar de HCC maar ik weet niet of het iets is voor mij.
Zitten er ook jongeren bij dat soort verenigingen?



Jong onder de 60? Ja.
Jong onder de 30? Mwah.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/04, 20:33:57 »
Wat dacht je van een Debian Based vereniging ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Tom

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/04, 20:48:19 »
Na ja wat moet dat moet dan maar ,deze club lijkt mij wel interessant alleen voor mij te ver weg van huis > http://www.hcc-linux.nl/
Maar de dichtst bijzijnde is in Eindhoven (afdeling) dat is sĀ“avonds 28 km heen en in het stikken donker weer 28 km terug en daar is deze ouwe niet meer zo wild van wie vroeger. 8-)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/04, 21:10:01 »
Het aandeel jongeren bij de HCC is niet zo heel erg hoog, het is een vereniging die al heel wat jaartjes bestaat. Maar, voor ondernemende jongeren is de HCC denk ik bijzonder interessant. De HCC beschikt namelijk over bijzonder goede faciliteiten, en de nodige middelen, en wil graag actieve jongeren stimuleren. Dus ben je actief, ondernemend, en wil je iets voor jongeren opzetten, dan is de HCC de club waar heel erg veel mogelijk is volgens mij.

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/04, 21:23:51 »
Het aandeel jongeren bij de HCC is niet zo heel erg hoog, het is een vereniging die al heel wat jaartjes bestaat. Maar, voor ondernemende jongeren is de HCC denk ik bijzonder interessant. De HCC beschikt namelijk over bijzonder goede faciliteiten, en de nodige middelen, en wil graag actieve jongeren stimuleren. Dus ben je actief, ondernemend, en wil je iets voor jongeren opzetten, dan is de HCC de club waar heel erg veel mogelijk is volgens mij.

Nou, je hoort het Emiel! Verhoog het aandeel van de jongeren! =D

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/04, 21:24:03 »
Na ja wat moet dat moet dan maar ,deze club lijkt mij wel interessant alleen voor mij te ver weg van huis > http://www.hcc-linux.nl/
Maar de dichtst bijzijnde is in Eindhoven (afdeling) dat is sĀ“avonds 28 km heen en in het stikken donker weer 28 km terug en daar is deze ouwe niet meer zo wild van wie vroeger. 8-)


Dat kan je best nog :cool:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/05, 00:34:41 »
Het aandeel jongeren bij de HCC is niet zo heel erg hoog, het is een vereniging die al heel wat jaartjes bestaat. Maar, voor ondernemende jongeren is de HCC denk ik bijzonder interessant. De HCC beschikt namelijk over bijzonder goede faciliteiten, en de nodige middelen, en wil graag actieve jongeren stimuleren. Dus ben je actief, ondernemend, en wil je iets voor jongeren opzetten, dan is de HCC de club waar heel erg veel mogelijk is volgens mij.

Nou, je hoort het Emiel! Verhoog het aandeel van de jongeren! =D

Go dat zal met mij alleen en mijn leeftijd veel uitmaken.
Je ziet mij niet als jong als ik je vorige bericht lees dus ik zal het gemiddelde niet omlaag brengen.

@Wanda, ik moet dan ook naar Eindhoven. Is voor mij ook ongeveer 25 km dus dat maakt niet uit.
Was wel een keer van plan om te gaan kijken maar toen ik wou gaan kwam er iets tussen en ging het niet door.

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/05, 12:46:21 »
Huh? Ik zie je juist wel als jong hoor.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/06, 22:57:43 »
Ik heb zelf wel eens gekeken naar de HCC maar ik weet niet of het iets is voor mij.
Zitten er ook jongeren bij dat soort verenigingen?



Jong onder de 60? Ja.
Jong onder de 30? Mwah.

Je ziet mij als jong? Ik kreeg uit dit meer het gevoel dat alles wat ouder is dan 30, oud is en alles wat ouder is dan 60 heel oud is.


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/07, 08:34:58 »
Nee hoor, vanaf 60 jaar is iets antiek...Dus jij bent gewoon Jong-Volwassen XD

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/07, 20:21:39 »
Haha, precies Timo, jij snap het =D

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/07, 20:24:27 »
Ik heb zelf wel eens gekeken naar de HCC maar ik weet niet of het iets is voor mij.
Zitten er ook jongeren bij dat soort verenigingen?



Jong onder de 60? Ja.
Jong onder de 30? Mwah.

Je ziet mij als jong? Ik kreeg uit dit meer het gevoel dat alles wat ouder is dan 30, oud is en alles wat ouder is dan 60 heel oud is.



Ik bedoelde daarmee dat er onder de 30 niet zoveel bij de HCC zitten en tussen de 30 en de 60 wel veel. Het was een antwoord op jou vraag. Jij vroeg of er jongeren op zaten en ik weet dat jij ouder bent dan 18, dus nam ik 2 andere doelgroepen als jong dan wat er normaal onder jongeren verstaan wordt. Onder de 60 vind ik persoonlijk jong en boven de 60 antiek, wat Timo ook zegt :D

Offline evarie

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/07, 20:27:59 »
Gezellig hoor !  Maar huh, zullen we het weer hebben over computerclubs en computerverenigingen?

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #17 Gepost op: 2011/08/07, 20:30:24 »
Gezellig hoor !  Maar huh, zullen we het weer hebben over computerclubs en computerverenigingen?

Daar hadden we het ook over. Ik heb nu nader uitgelegd over wat ik bedoelde aan Emiel over de leeftijden bij de HCC en dat is een computervereniging. Dus dit is volstrekt ontopic :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #18 Gepost op: 2011/08/07, 20:50:55 »
Ik heb zelf wel eens gekeken naar de HCC maar ik weet niet of het iets is voor mij.
Zitten er ook jongeren bij dat soort verenigingen?



Jong onder de 60? Ja.
Jong onder de 30? Mwah.

Je ziet mij als jong? Ik kreeg uit dit meer het gevoel dat alles wat ouder is dan 30, oud is en alles wat ouder is dan 60 heel oud is.



Ik bedoelde daarmee dat er onder de 30 niet zoveel bij de HCC zitten en tussen de 30 en de 60 wel veel. Het was een antwoord op jou vraag. Jij vroeg of er jongeren op zaten en ik weet dat jij ouder bent dan 18, dus nam ik 2 andere doelgroepen als jong dan wat er normaal onder jongeren verstaan wordt. Onder de 60 vind ik persoonlijk jong en boven de 60 antiek, wat Timo ook zegt :D

Nog nooit een trap in uw sjokedijs  gehad ,van wege antiek. :evil:
Maar goed ontopic dan weer.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #19 Gepost op: 2011/08/07, 21:32:12 »
Haha XD Nee. Maar ik maakte dan ook maar een grapje =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #20 Gepost op: 2011/08/07, 22:23:51 »
2 pubers zonder respect voor de wat oudere mede mens.
Foei.

Ga over een tijdje eens een keer langs in Eindhoven om te kijken wat het is. Dat kan nooit kwaad en ik ben natuurlijk vrij om een keer te gaan kijken en informeren wat ze doen.
Voordeel zal zijn dat er daar een hoop zullen zijn die mij goed kunnen helpen met Linux.
Hopelijk zijn het ouderen want die jongeren zetten je tegenwoordig gelijk bij het oud vuil als je niet op let.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #21 Gepost op: 2011/08/08, 08:48:43 »
Hoho, het was een grapje, alle respect voor de oudere mens, leven was in die tijd niet makkelijk... Maargoed, @Emiel: In Apeldoorn is ook een clubje en in Deventer ook.

Offline aartje

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #22 Gepost op: 2011/08/08, 11:58:12 »
Hoho, het was een grapje, alle respect voor de oudere mens, leven was in die tijd niet makkelijk... Maargoed, @Emiel: In Apeldoorn is ook een clubje en in Deventer ook.

Zijn er ook verenigingen in de buurt van Alkmaar, waar ze aan Linux (het liefst ook Ubuntu)  doen ?

Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #23 Gepost op: 2011/08/08, 13:11:05 »
Je kan ook altijd eens kijken of er hackerspaces in de buurt zijn, en dat dat iets voor jou is.
Daar zijn ze normaal gezien ook heel linux-minded.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Lid worden van een vereniging?
« Reactie #24 Gepost op: 2011/08/08, 18:18:30 »
Hoho, het was een grapje, alle respect voor de oudere mens, leven was in die tijd niet makkelijk... Maargoed, @Emiel: In Apeldoorn is ook een clubje en in Deventer ook.

Hahaha ja dat weet ik ook wel.

Uhm ik woon in Helmond en Eindhoven is voor mij nog te doen.