Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HELP - USB Wifi USR 5421  (gelezen 1120 keer)

speedo

  • Gast
HELP - USB Wifi USR 5421
« Gepost op: 2007/10/27, 01:13:38 »
Dag openminds!

Ik ben absolute Ubuntu beginner (maar geen computer analfabeet!) en heb vrij veel moeite met het installeren van mijn wifi usb stick, een USR 5421.

Ubuntu 7.10 is goed geïnstalleerd op een AMD64 platform (asus mobo en athlon 64) en ik ben vrij hard overtuigd van deze meer 'commerciële' linux distro, dus alle lof voor de mensen die hier achter zitten.

Ter zake: Met ndiswrapper heb ik de windows driver kunnen installen (het .inf bestand), vervolgens de opmerking die op de site van ndiswrapper zelf stond over 2 extra bestanden erbij te doen. Als het list commando gebruik, krijg ik device installed, maar geen naam ofzo, enkel cijfers en letters. Is het dan goed geïnstalleerd?
Ik heb al wel wat gezocht, maar ben beetje uitgeput, kent er iemand een manier om dit meer pijnloos te installeren aub?
Waar zit ik fout? Wat moet ik nog doen? De modprobe is al gebeurd, maar bij 'netwerk' staat nog steeds enkel de wired versie van netwerk erbij en geen wifi....

Een welgemeende SOS dus!

Alvast bedankt,

SpEedO

Offline SWAT

  • Administrator
HELP - USB Wifi USR 5421
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 19:18:14 »
Dit is op zich een goede handleiding: https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/Ndiswrapper

De vraag is eigenlijk waar het mis gaat. Laat ndiswrapper zien dat de juiste driver geladen is? En wordt de hardware wel correct gezien als je hem aansluit?

speedo

  • Gast
HELP - USB Wifi USR 5421
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 23:44:44 »
Hello,

De USB apapter geeft geen oplichtende LED's, dus ik vermoed dat het ding hardware-matig niet wordt aangestuurd.
Als ik met Ndiswrapper het list-commando invoer, krijg ik dat driver installed en hardware present.
"device (0BAF:011B) present" geeft ie.