Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatiecd start niet op met ubuntu....  (gelezen 991 keer)

Offline snoezig

  • Lid
installatiecd start niet op met ubuntu....
« Gepost op: 2011/09/01, 12:41:00 »
Hallo iedereen, wij hebben sinds heel kort ubuntu en willen wireless internetten en nou start mijn instalatiecd niet op zoals zou moeten zodat ik de drivers en utility kan installeren. Verschijnt een icoontje van de sitecom cd en die kan ik openen en noem maar op maar nergens kan ik dat ding installere(als ik al iets zie met install erbij en ik klik erop geeft de laptop aan dat het niet te gebruiken is omdat het location no folder is?!?!?!?!...Iemand zelfde probleem gehad en ook weer opgelost(hopelijk) De drivers die op die installatiecd staan zijn: marcos, vista 32 en 64 en xp. Wij internetten via upc dus wireless cd komt van upc vandaan(geen idee of dat wat uitmaakt....
Help!!!!!!!!!!!!

Offline jabuca

  • Lid
Re: installatiecd start niet op met ubuntu....
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/01, 12:49:57 »
De installatie-cd is Windows , even een kennis opzoeken met een laptop waar Windows opstaat.

Vr.gr.
jabuca
« Laatst bewerkt op: 2011/09/01, 12:51:32 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline snoezig

  • Lid
Re: installatiecd start niet op met ubuntu....
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/01, 12:56:08 »
 Bedankt voor je respons. Stel dat het een windows cd rom is, heb ik dus niks aan, maar wat moet ik dan doen om wireless te kunnen met ubuntu?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: installatiecd start niet op met ubuntu....
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/01, 16:14:56 »
snoezig, typ eens in de terminal lspci in, en lsusb

Offline Wout55

  • Lid
Re: installatiecd start niet op met ubuntu....
« Reactie #4 Gepost op: 2011/09/01, 19:47:35 »
Welkom op het forum, Snoezig. Ik neem aan dat je wel Internet met een vaste kabel hebt. Heb je alleen Ubuntu op je laptop of is die dualboot met Windows? Zo´n installatie CD is doorgaans alleen leesbaar met Windows. Normaal gesproken heb je in Ubuntu geen extra drivers nodig. Ben je al wel bekend met het werken met de terminal in Ubuntu? Ik stel die vragen omdat we dan beter kunnen helpen.

Re: installatiecd start niet op met ubuntu....
« Reactie #5 Gepost op: 2011/09/06, 12:01:26 »
Aan die cd heb je niks met Ubuntu, tenzij er Linux-drivers op staan natuurlijk.


Wat voor draadloze adapter is het? (Merk, typenummer, enz).