Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet met ubuntu op een VM (Ms Virtual PC 2007)  (gelezen 1947 keer)

jongjte

  • Gast
internet met ubuntu op een VM (Ms Virtual PC 2007)
« Gepost op: 2007/07/18, 00:30:32 »
Hallo,
Ik ben een beginner wat linux OS betreft en heb Ubuntu geinstalleerd op Ms Virtual PC 2007. Echter ik heb geen internet-verbinding, terwijl ik dat wel op een Win XP versie heb, die op dezelfde VM is gezet. Ubuntu zou een virtuele netwerkkaart moeten vinden (Intel 21140), maar dat wil niet lukken. Iemand een idee? Alvast bedankt.
Gr. Jan

Nizzle

  • Gast
internet met ubuntu op een VM (Ms Virtual PC 2007)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/18, 21:12:51 »
geen enkele linux versie werkt ook maar half met MS Virtual PC.. simpelweg omdat dat van MS is en die wat in zijn programma's bouwd tegen linux..

probeer VMware.. dan werkt het prima ;)
VMware Player is gratis te downloaden.. dan kan je alleen geen nieuwe machine aanmaken maar ja daar heb ik een website voor gevonden
http://www.easyvmx.com/

anders is VirtualBox ook nog een prima programmatje.. k weet alleen niet of dat ook op windows wil werken

en zeker een Intel kaart moet werken ;)

Offline siegi

  • Lid
internet met ubuntu op een VM (Ms Virtual PC 2007)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/18, 21:16:43 »
je kan ook vmware server gebruiken deze heeft die functionaliteit wel en is zelfs gratis

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
internet met ubuntu op een VM (Ms Virtual PC 2007)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/18, 21:19:31 »
Citaat van: Nizzle
simpelweg omdat dat van MS is en die wat in zijn programma's bouwd tegen linux..
bewijs dat eens voordat je zoiets zegt :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline siegi

  • Lid
internet met ubuntu op een VM (Ms Virtual PC 2007)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/18, 21:20:54 »
ik denk niet dat ze tegen linux bouwen, maar dat ze er zelf gewoon geen rekening mee houden.