Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu installeren op Hp envy m6  (gelezen 484 keer)

Offline Cheops

  • Lid
ubuntu installeren op Hp envy m6
« Gepost op: 2013/08/04, 23:29:57 »
nu al een derde dvd gebrand met telkens een andere versie van ubuntu. Misschien wishfull thinking maar ach, het proberen waard.
Op mijn hp laptop m6 envy 64bit met windows 8 erop, heb ik een tweede partitie geplaatst met partition magic. Al herhaaldelijk dus geprobeerd om na heropstarten ( in bios 'secure boot' afgezet en boot volgorde aangepast) kom ik in een keuzemenu tussen de twee partities 'windows 8' en 'ubuntu' maar enkel de eerste keuze doet het.  Dan start hij dus wel windows 8 op.
Ik krijg wel 2x na elkaar de melding 'checking media' en een seconde later[fail]. Ik hoor ook de dvd-rom draaien en die lijkt gelezen te worden maar dat lukt niet. Ik krijg de melding dat hij windows niet kan opstarten en dat ik de opstartdvd moet plaatsen

Is dit herkenbaar? Oplossing iemand? :)

Tanx
« Laatst bewerkt op: 2013/08/04, 23:37:28 door Cheops »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: ubuntu installeren op Hp envy m6
« Reactie #1 Gepost op: 2013/08/05, 00:01:17 »
Partition Magic is sowieso veruit de mindere van Gparted (de partitioneerder van Ubuntu), en verder lijkt het alsof je een inferieure Wubi-installatie hebt, want anders zou Windows 8 niet bovenaan staan in het opstartmenu.

Doe de installatie eens als volgt:
https://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline jan11000

  • Lid
Re: ubuntu installeren op Hp envy m6
« Reactie #2 Gepost op: 2013/08/05, 05:47:39 »
Partition magic wordt dacht ik al lang niet meer gemaakt en geüpdatet, dus om dit te gebruiken met win8 is niet goed.
Gebruik alleen software die geschikt is om win8 te bewerken, omdat partitie en indelingen kunnen wijzigen met nieuwere windows versie's.

Offline Cheops

  • Lid
Re: ubuntu installeren op Hp envy m6
« Reactie #3 Gepost op: 2013/08/05, 20:38:21 »
aha! eens uitproberen.
thanx for da infow