Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu  (gelezen 3738 keer)

pietlanda

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Gepost op: 2006/03/29, 20:37:56 »
wie kan een niet deskundige helpen om zijn nieuwe printer toch te laten werken in het ubuntu systeem .Ik vrag dit omdat ik toch meer gebruik wil maken van deze software ik heb ook Suse linux 9.0 geinstaleerd en daar werkt de printer wel normaal maar ubuntu is voor mij veel beter te begrijpen daar ik de engelse taal niet of nauwelijks beheers.  Ik heb wel de drivers voor de ip 4200 binnen gehaald maar deze kan ik niet geinstalleerd krijgen .De naam is b.5902 mux-exe onder eigenshappen kom ik tegen  Type DOS/WINDOWS-bestand  MIME-TYPE Application/x-ms-dos-executdable.Dit zegt mij bijna niets ,hopende op een gunstige reaktie groet ik  en bij voorbaat alvast bedankt.
P.Landa

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2006/03/29, 20:52:03 »
Kan je hem niet instellen via system -> admin -> printing?

pietlanda

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2006/03/29, 23:07:48 »
Hallo ik heb geprobeerd hem te installeren maar wat ik ook wil afdrukken  de printer reageert wel met zich aan zetten maar er komt geen afdruk uit de printer .Ik gebruik de nederlandse versie van ubuntu waarin de tekst beheer  en printing voorkomt wanneer ik deze aanklik  komt  het blad printer te voor schijn met  het sjabloon van nieuwe printer als ik op de taakbalk printer aanklik komt alleen  printer toevoegen  en afsluiten.Als ik een printer wil toe voegen krijg ik het blad te voorschijn waar  op wordt aangegeven gevonden printer cannon ip4200 met aan bevolen stuurproggamma al;s ik toepassen gebruik geeft hij netjes klaar aan maar hij doet het dan nog niet wat doe ik hier verkeerd dan hopelijk kun je me verder helpen gegroet P.Landa

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2006/03/29, 23:17:27 »
Wat je deed is juist...
Anders eens manueel proberen, op www.linuxprinting.org even uw printer opzoeken en lezen. Je kan er ook de ppd en drivers vinden.

pietlanda

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2006/03/31, 19:42:20 »
Hallo ik heb met studie naar de pagina gekeken maar omdat ik de engelse taal niet beheers is het voor mij op zijn brabants gezegt alle maal poppenkast wa ge ziet ik zou niet weten wat ik moet aanklikken en in welke volgorden is het mogelijk om op een eenvoudige manier dit in begrijpelijk Nederlands te beschrijven en eventueel te mailen naar dalan@wanadoo.nl Want als de printer goed werkt kan ik buiten DVD,s Kopieren alles met ubuntu doen het is dus belangrijk voor mij dat de printer werkt bij voorbaat mijn hartelijke dank.Gegroet Piet Landa

pietlanda

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2006/04/09, 12:15:51 »
Hallo is mijn vraag zo raar omdat er niemand reageert of ben ik zo dom graag reactie ,gegroet piet Landa

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2006/04/09, 12:52:38 »
Linusprinting.org is de ultieme referentie voor printen onder linux...
Het is wel Engels, maar alles staat er. De benodigde driver, ppd, ...
Hoever lukt het u wel? Waar strand je momenteel?

pietlanda

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2006/04/10, 20:38:58 »
Hallo  bij printer listings zoek ik  naar Canon  ip 4000 als ik op show klik komt het blad Printer Canon ip 4000 daar zie ik niet de driver  ppd verders kan ik het blad gezien mijn zeer slechte kennis van engels geen touw aan vast knopen, als je me kunt uileggen in welke volgorden ik hier moet handelen is het misschien mogelijk dat ik het ga begrijpen .alvast bedankt P.Landa

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2006/04/11, 09:14:26 »
Wordt uw printer niet reeds standaard herkend? Onderaan in het venstertje?

pietlanda

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2006/04/11, 19:01:08 »
bedoel je rechts onder aan  naast het vakje prullenbak.als ik onder beheer printing aantik dan komt er een rechthoekje in het linker vakje dat vakje is bruin met een creme met wit omlijnde rechthoekje als ik printer toevoegen aanklik komt er een venster met de mededeling locale printer canon ip 4200 dus dat wordt wel gezien Als ik een testpagina laat afdrukken komt er inderdaad een testpagina uit maar op een kwart groote van een A4 links boven in de hoek van het papier in open office doet hij het ook maar dan ook in zeer klein formaat geliujk als de test pagina wat te doen om de afdruk op de gehele pagina te krijgen .In afwachting op een berichtje of een oplssing groet ik:Piet Landa

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2006/04/11, 20:09:09 »
Goed, het zwaaste is voorbij, hij werkt! :)
Nu nog configureren:
sys -> admin -> printing
rechterklik op uw printer
properties (eigenschappen)
Paper zet je A4
Bij advanced ook bij pageregion

Bij open office kan je eens ctrl+p doen ipv dat icoontje, dan kom je eerst in een venster waar je ook eerst deze instellingen kan wijzigen.

pietlanda

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2006/04/12, 20:07:54 »
Hallo Ik heb je raad op gevolgd maar hij blijft een te kleine afdruk geven het formaat is 120 mmbij 170 mm terwijl hij voor A4 staat opgegeven ik gebruik het stuur proggamma van de Canon MultiPass C5000 daar ik tot op heden het stuurproggamma van de IP 4000 niet heb kunnen binnenhalen.Is mogelijk een verkeerd stuurproggamma de oorzaak .Ik weet het echt niet meer nu .Gegroet:Piet Landa

bertsimons

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/29, 21:43:05 »
heb mijn pixma 4200 met turboprint naar behoren functioneren..turboprint kost wel 30 euro! maar dat had ik er al eerder voor overgehad om mijn canon a3 te kunnen blijven gebruiken.

Gast

  • Gast
printer cannon ip 4200 werkt niet in ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2006/08/30, 23:14:27 »
De door uw opgegeven mogelijkheid heeft alleen de mogelijkheid via een credietcard zaken te doen omdat ik in het verleden problemen heb gehad met zulke verkopers is dit voor mijn niet aanvaardbaar hoe heb jij dan de betaling geregeld? gegroet p.landa