Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Telefoon syncen  (gelezen 1983 keer)

WillemM

  • Gast
Telefoon syncen
« Gepost op: 2008/10/01, 15:25:52 »
Ik heb een HTC Diamond (windows 6.1) en wil deze graag syncen met Evolution heb Multisync via USB geprobeerd maar die krijg ik niet aan de gang, iemand enig idee hoe dit voor elkaar te krijgen, liefst via USB?

Bij voorbaat dank

Mvrgr

Willem

Telefoon syncen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/01, 17:18:54 »
Wat geeft lsusb in de terminal, met aangesloten apparaat. Misschien geeft dit wat meer gegevens, waarmee je waarschijnlijk een driver kan vinden.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Telefoon syncen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/01, 18:14:39 »
Het zal mij benieuwen. Bij de HTC Diamond kun je kiezen tussen verbinding via ActiveSync of als Disk. In het laatste geval kun je het apparaat gewoon koppelen als USB schijf. Dat is wel handig. Ik hoorde recentelijk wel dat Mandriva er in was geslaagd een sync tussen WM 6 en KOrganizer te realiseren.

Offline Xirtam

  • Lid
    • Ubuntu 4 You
Telefoon syncen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/01, 22:45:18 »
Heb ook de diamond en heb alles al geprobeerd. Helaas.
Hotsync ook geen optie? (zelf geen antwoord hierop)
_/_/_/ I took an IQ test and the result was negative... :cool:
_/_/_/ Ubuntu user #24348
_/_/_/ HP 6820 - Ubuntu 9.04 - Compiz - Virtualbox XP

WillemM

  • Gast
Telefoon syncen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/01, 22:52:08 »
Ik heb zelf Outlook al geinstaleerd onder Crossover maar ook dat bied geen soelaas totnu toe, mocht je erachter komen hoe het wel aan de gang te krijgen is dan hou ik me van harte aanbevolen.

Mvrgr

Willem

Telefoon syncen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/01, 23:11:46 »
Ik denk dat crossover net zoals wine geen verbinding kan maken met usb.
Op internet staan genoeg dingen wat mensen hebben geprobeerd, dit zijn niet de oplossingen die je direct met zo'n toestel gaat proberen, althans ik zou dit niet doen. Een betere optie lijkt mij Virtueel bijvoorbeeld VBox, ik weet alleen niet of je een Windows cd hebt. En anders een dualboot als je die al niet hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

WillemM

  • Gast
Telefoon syncen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/01, 23:19:06 »
Een dual boot heb ik al maar dat is geen optie dan moet ik iedere keer weer terug naar Windows alleen om mijn telefoon te syncen dat lijkt mij in ieder geval veel te omslachtig, Virtual Box weet ik niet van hoe dat werkt, heb je daar misschien een linkje van, sorry ik ben pas deze week begonnen met Ubuntu en ben echt nog steeds helemaal de weg kwijt in Ubuntu, was al blij dat ik Outlook aan de gang kreeg, dacht dat daarna op de een of andere manier het syncen vanzelf wel zou komen :-)

Mvrgr

Willem

Telefoon syncen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/02, 00:22:01 »
Met een virtuele machine kan je Windows binnen Ubuntu draaien. Je installeert Windows in bijv Virtual Box.  Simpel schematisch Ubuntu---->Virtual Box----->Windows  Je kan nog veel meer machines aanmaken om bijv te testen Ubuntu 8.10, Suse, Red Hat etc.
Info kan je genoeg vinden op het forum. En downloaden etc http://www.virtualbox.org/wiki/Linux_Downloads je kan de deb downloaden na de download dubbelklikken op het bestand dan opent zich de pakketmanager. De open versie die in Hardy zit ondersteunt nl. geen USB. Genoeg info? Anders schrijf je maar.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Cami

  • Lid
Telefoon syncen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/02, 09:22:04 »
Het syncen van een windows mobile 6 apparaat is inderdaad nog niet mogelijk.


Mandriva schijnt dit inderdaad wel te kunnen:

http://wiki.mandriva.com/en/2008.1_Synchronization

Offline PeterF

  • Lid
Telefoon syncen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/21, 21:11:29 »
Een beetje laat maar toch.

Citaat van: Cami
Mandriva schijnt dit inderdaad wel te kunnen:
http://wiki.mandriva.com/en/2008.1_Synchronization
Ook in Ubuntu is het mogelijk om een Windows Mobile toestel te syncen met Evolution.
Een goede howto kun je vinden op de SynCE Wiki pagina.
Een nadeel is wel dat je ontwikkeling repo's moet gebruiken en ik verwacht niet dat het in de komende versie van Ubuntu opgenomen is, ik kan in launchpad niet zo snel info vinden.
Voor een grafische tool na installatie komen Kitchensync en Multisync-qad in aanmerking, deze heb ik al wel geïnstalleerd en het lijkt te werken maar heb niet kunnen syncen door een WM beperking (een WM apparaat, HTC TyTn, kan maar met twee computers syncen).
Nu eerst het probleem oplossen dat al mijn contacten en afspraken dubbel zijn, oorzaak eerdere Palm sync (blij met m'n backup). Dan een keuze maken tussen Ubuntu en Windows thuis. Maar dat wordt vandaag niet meer, wel weer een reden minder om Windows thuis op te starten.

Martijn_M

  • Gast
Telefoon syncen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/10, 10:02:44 »

Offline Xirtam

  • Lid
    • Ubuntu 4 You
Telefoon syncen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/10, 12:29:17 »
Ik ben heel benieuwd.
Dapper dat je het gaat proberen.
We horen van je.
_/_/_/ I took an IQ test and the result was negative... :cool:
_/_/_/ Ubuntu user #24348
_/_/_/ HP 6820 - Ubuntu 9.04 - Compiz - Virtualbox XP

Telefoon syncen
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/10, 23:33:28 »
Citaat van: Martijn_M
Ik ga dit vanmiddag proberen:
http://www.edadfutura.com/en/sincronizar-htc-diamond-con-ubuntu-macos/
Ik heb dit geprobeerd en na een avondje stoeien kan ik nu prima syncen met mijn MDA