Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wireless werkt niet RALINK RT 2770 F  (gelezen 1549 keer)

dimitripauwels

  • Gast
wireless werkt niet RALINK RT 2770 F
« Gepost op: 2008/07/02, 20:10:26 »
Hallo iedereen.

Ik zit met een vervelend probleem bij het proberen van de live distributie van hardy heron

Mijn wireless card wordt niet herkend.

Even mijn systeem schetsen (dit maakt al veel duidelijk)
Intel Q9450 processor, 4gb DDR3 RAM en Asus P5E3 deluxe motherboard
De quad core herkent hij zonder probleem, het ram niet helemaal (logisch: 32 bit versie getest)

Het asus moederbord heeft 2 bedrade connectiepunten en een wireless chip. Die chip is een 802.11n chip en heeft een  RALINK RT 2770 F chipset.

Ik heb gisteren de laatste nieuwe backtrack (3) cd geprobeerd, hier doet het wireless het wel.

Bij ubuntu, knoppix  en mandriva werkt het niet. Bij de eerste 2 krijg ik zelfs de wireless int niet te zien.
Bij mandriva wel, maar die  wil me ndiswrapper doen werken (vind het inf bestand niet dus daar werkt het ook nog niet).

Ik heb al heel wat gegoogled en blijkbaar is de RALINK het probleem. Bij sommigen ging het wel in gutsy maar niet meer in hardy.

iemand tips wat ik kan proberen?
Nieuwe drivers downloaden gaat vrij moeilijk gezien ik draadloos surf en de AP zich één verdieping lager bevindt.

alvast bedankt


PS: in vista werkt alles wel :s

Offline Petervdw

  • Lid
wireless werkt niet RALINK RT 2770 F
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/03, 11:50:47 »
Staat  libstdc++5 aangevinkt? Via Synaptic. 8.04 werkt maar gedeeltelijk met libstdC++6, een nieuwere C versie. Vooral oudere drivers willen nogal eens teruggrijpen op 5.
Vr.groet, peter

dimitripauwels

  • Gast
wireless werkt niet RALINK RT 2770 F
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/03, 19:06:52 »
waar vind ik die libstdc++5 ?

staat dat bij de repositories? of moet ik ergens een bestand wijzigen via vi?

dat bestand ben ik echt nog nooit tegengekomen

alvast bedankt voor de info

dimitripauwels

  • Gast
wireless werkt niet RALINK RT 2770 F
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/03, 21:35:02 »
die libstdc++5 heb ik al gevonden, maar aangezien ik met een live cd werkte, kon ik die niet installeren

ik neem aan dat ik eerst moet installeren en nadien moet proberen die libstdc++5 te markeren?

ben nu wubi aan't installeren, eens kijken wat dat geeft

dimitripauwels

  • Gast
wireless werkt niet RALINK RT 2770 F
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/03, 23:13:48 »
met wubi gaat het ook niet.

ik vrees dat ik een echte install zal moeten proberen en dan op de een of andere manier mijn drivers te kunnen downloaden (ev via draad hoewel ik die hele verhuis niet zie zitten)

net op mijn laptop de live cd geprobeerd, daarop werkt alles wel voortreffelijk

ik hou jullie op de hoogte!