Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04 driver+keyboard+unity problemen.  (gelezen 423 keer)

Ubuntu 12.04 driver+keyboard+unity problemen.
« Gepost op: 2012/06/19, 13:14:11 »
Ik heb een nieuwe installatie van ubuntu 12.04 en hoewel de meeste dingen werken, zijn er een paar dingen die vervelend genoeg niet werken.

alt+rmb (alt+rechtermuis) brengt in ieder programma een window menu tevoorschijn. In vorige versies van ubuntu schakelde ik deze functionaliteit om met de windows/super key, zodat ik alt+rmb onder andere kan gebruiken in blender voor loop select. Via de systeemvoorkeuren>keyboard/opties en/of keyboardlayout en/of shortcuts, kan ik niks vinden. Een boel opties die niet de alt functie naar de win toets lijken te zetten, en bij de shortcuts staat geen een shortcut+muisknop combinatie.

Ik kan geen menu entry meer aanmaken en ik heb een paar folders met programma's erin die ik wil toevoegen aan unity search. Ik kan ze wel locken in de unity bar als ze eenmaal lopen maar dat wil ik niet. Ik wil dat ze tevoorschijn komen als ik type. In vorige versies van ubuntu maakte ik een menu item aan (alsof het nog voor het gnome 2.x menu was) en kwam het ook tevoorschijn in unity.

Ik heb een MSI U270 met AMD/ATI radeon kaart, werkt netjes, maar ik kan nu de proprietory driver niet meer installeren/downloaden. Er wordt een log bestand aangemaakt en dit is een stukje van wat erinstaat:
2012-06-19 17:53:05,912 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-06-19 17:53:05,950 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx_updates): target_alt None current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt None other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-06-19 17:53:05,951 DEBUG: fglrx_updates is not the alternative in use
2012-06-19 17:53:06,013 DEBUG: fglrx.enabled(fglrx): target_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf current_alt /usr/lib/fglrx/ld.so.conf other target alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf other current alt /usr/lib/fglrx/alt_ld.so.conf
2012-06-19 17:53:06,014 DEBUG: XorgDriverHandler(%s, %s).enabled(): No X.org driver set, not checking
2012-06-19 17:53:09,871 DEBUG: Shutting down
[\code]

Dus, vragen:
1. Weet iemand hoe ik de alt en window keys kan laten werken zoals in vorige versies van ubuntu, zodat ik alt weer in blender kan gebruiken?
2. Weet iemand hoe ik een "menu entry" kan maken voor een gedownload programma zodat het ook in Unity verschijnt?
3. Weet iemand hoe ik mijn driver toch netjes geinstalleerd kan krijgen?