Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ik krijg ubuntu niet geinstalleerd  (gelezen 840 keer)

iMartriM

  • Gast
ik krijg ubuntu niet geinstalleerd
« Gepost op: 2008/05/29, 10:42:19 »
Hallo iedereen,

ik gebruik sind kort ubuntu 8.0.4 op mn laptop en ik zou niet meer zonder kunnen alles werkt prima.

nu heb ik een oude pc (athlon 1.8ghz, 512 RAM) uit een hoekje in de kamer gehaald en besloten ubuntu te installeren, ik doe zoals gewoonlijk de live cd erin om te booten en zodra ik de optie installeer ubuntu aankruis krijg ik eerst zo'n 5min lang het laadbalkje en daarna een reeks errors (Buffer I/O error on device fd0, logical block 0 en buffer I/O error on device sr1 logical block 32) en daarna krijg ik een shell maar ik heb gn flauw benul van wat ik hier moet uitspoken...

hulp is welkom :)

alvast bedankt!

Offline joop905

  • Lid
ik krijg ubuntu niet geinstalleerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/29, 10:45:50 »
je kunt ook de "Alternate" cd versie proberen, misschien heeft dat meer resultaat.
http://nl.releases.ubuntu.com/8.04/
GrJ.

Offline lizardman

  • Lid
ik krijg ubuntu niet geinstalleerd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/29, 10:46:44 »
fd0 is je floppy device, en sr1 is waarschijnlijk je cdrom. kijk eens of alle stekkers nog goed contact meken?
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
ik krijg ubuntu niet geinstalleerd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/29, 15:36:24 »
of even in de bios uitschakelen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal