Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu  (gelezen 1095 keer)

Offline forrest

  • Lid
xubuntu
« Gepost op: 2010/01/21, 17:05:08 »
hallo heb een vraag. ik kom er echt niet uit hoe ik mijn bureaublad op xubuntu inrichten kan met starters, of gaat het niet?????? ik vind het echt niet.  nog een vraag graag, bij de instalatie worden dan de drivers geinstaleert zo niet waar haal ik die dan?    dank u

Re: xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/21, 17:11:30 »
Gebruik je Xubuntu 9.10? Ik geloof dat het plaatsen van starters pas heel recent mogelijk is met Xfce. Rare jongens, die programmeurs bij Xfce. Ze bouwen eerst onnodige bureaubladeffecten in, daarna pas basisfunctionaliteit ???

Offline forrest

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/21, 17:21:58 »
cumulus 007 bedankt voor de reactie op mijn vraag.ja ik gebruik versie 9.10 .ik hoop je kan me op weg helpen ik kom er maar niet achter.

Offline edwinv

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/21, 17:23:39 »
bedoel je als starter een icoontje op je bureaublad? - voor zover ik me herinner moet je rechtsklikken op je bureaublad - kies hier nieuwe starter maken, en typ vervolgens de naam van het programma in - dan zou er een keuzelijst moeten verschijnen waaruit je kan kiezen -   het is al eventjes geleden dat ik nog met xubuntu heb gewerkt ,maar ik meen me te herinneren dat het zo iets was

Offline forrest

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/21, 17:55:35 »
hallo edwinv bedankt voor de hulp. dat heb ik ook al gedaan maar dat wat u zei krijg ik niet te zien, wel bureaublad rechtsgeklikt niets als ik verder ga krijg ik wel icoontjes te zien die kan je aanvinken heb ik gedaan, maar krijg ze niet op het bureaublad, ik lees wel veel op het forum maar vind het niet.  ook zoals de drivers zijn die al geinstaleert of moet ik dat nog doen, maar waar vind ik ze.

Re: xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/21, 19:45:23 »
@Iedereen: Wat is een starter? Is het Nederlandse equivalent van "Launcher"?

@Forrest: Kan je een screenshot posten hoe het snel-menu eruit ziet als je met de rechter-muisknop op een lege plek op het bureaublad klikt?

@Forrest: Wat bedoel je met drivers. De drivers voor je grafische kaart? Neem anders eens een kijkje in het menu -> System -> Hardware Drivers. Of "jockey-gtk" in terminal.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline forrest

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/21, 20:33:43 »
hallo shadow dragon. bedankt voor je hulp. wat het screenshot betreft wil ik graag doen, kan ik wel maken en dan waar moet ik het plaatsen, en hoe vind ik het weer. sorry het is hier nieuw voor mij. moet nog veeeeeel leren. wat betreft de drivers bedoel ik mee die je nodig hebt zodat het systeem goed fuctioneerd.

Offline edwinv

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/22, 10:10:36 »
ik heb gisteren even de live cd uitgetest van xubuntu karmic - als je dus rechtsklikt op het bureaublad verschijnt er een menu - kies hier voor nieuwe starter maken
bij naam typ je de naam in van het programma (vb firef) gaf bij mij al een keuze naar firefox.  opgelet dit kan alleen voor programma's die geinstalleerd zijn.

vb openof geeft een keuze naar openoffice writer enz..

op de live cd werkte dit prima

als je rechtsklikt op het bureaublad krijg je dan een keuze lijstje of niet ?


Offline xubxub

  • Lid
Re: xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/23, 12:28:31 »
Forrest schreef:

hallo heb een vraag. ik kom er echt niet uit hoe ik mijn bureaublad op xubuntu inrichten kan met starters,   of gaat het niet??? ik vind het echt niet.  nog een vraag graag, bij de instalatie worden dan de drivers geinstaleert zo niet waar haal ik die dan?    dank u


Xubxub:
Alvorens ik antwoord ga geven op je vragen, wil ik weten, waar voor de starters dienen. Welke programma's
wil je opstarten of welke documenten wil je zo snel mogelijk oproepen.
Welke drivers bedoel je? Voor welk type hardware - een grafische kaart, een geluidskaart, een netwerkkaart of ander type hardware? Bij aansturing van hardware is van belang om te weten op welke chipset, de bewuste hardware draait.