Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!  (gelezen 10088 keer)

Offline Fivang

  • Lid
Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Gepost op: 2012/03/10, 13:14:02 »
Hallo

Ik heb al ge-googled naar de oplossingen, maar allemaal in het engels waar ik dus maar de helf van snap.

Daarom kom ik maar het maar even hier vragen.

Probleem: Ik heb normalitair een Window 7 home Premium PC (32 bits) maar na een tijdje kreeg ik elke dag Blue screens. Toen ben ik naar ubuntu overgestapt, maar wil nu weer terug naar Windows, want in Juli heb ik een LAN-Party waar ik wel alle spelletjes kan spelen die ik wil, want op ubuntu lukt het mij niet om leuke spelletjes goed te installeren enzo.

Informatie: Ik heb deze PC gekocht met Windows 7 erop, ik heb geen herinstallatie CD of iets, en heb Windows helemaal verwijderd toen ik Ubuntu ging installeren.

Zou iemand mij willen helpen met terug naar Windows 7 te komen!?

Met vriendelijke groet,
Ivan Heerkens



PC Speficaties op dit moment:

Disk /dev/sda: 320.1 GB, 320072933376 bytes
255 koppen, 63 sectoren/spoor, 38913 cilinders, totaal 625142448 sectoren
Eenheid = sectoren van 1 * 512 = 512 bytes
Sectorgrootte (logischl/fysiek): 512 bytes / 512 bytes
in-/uitvoergrootte (minimaal/optimaal): 512 bytes / 512 bytes
Schijf-ID: 0x0003e88b

 Apparaat Opstart   Begin       Einde     Blokken   ID  Systeem
/dev/sda1   *        2048   625139711   312568832   83  Linux
« Laatst bewerkt op: 2012/03/10, 13:18:03 door Fivang »

Offline Fivang

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/10, 13:25:31 »
Ik heb inderdaad een Windows 7 sticker op mn PC staan met alle info erop.

Ik heb wel Windows 7 64bits op mn Laptop.
Kan ik via daar een herstelschrijf maken voor mijn Vaste PC (32 bits)?

Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/10, 13:33:22 »
32-bits en 64-bits is totaal verschillend en dus niet te maken.

Overigens, waarom vraag je geen hulp bij spelletjes installeren of maak je geen dual-boot?

Offline Fivang

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/10, 13:37:22 »
@Vistaus

kun je me dan uitleggen hoe ik een Dual-Boot maak?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/10, 13:42:06 »
http://sites.google.com/site/computertip/
Lees bovenstaande site eens goed door, staan veel tips in voor ubuntu.

Offline Fivang

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/10, 14:06:45 »
http://sites.google.com/site/computertip/
Lees bovenstaande site eens goed door, staan veel tips in voor ubuntu.

Maar niet de oplossing van mijn probleem.

Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/10, 14:10:56 »
Als je de originele Windows installatie DVD of CD niet in je bezit hebt, denk ik dat het moeilijk zal worden om Windows zomaar terug te zetten.
Misschien kan je naar de winkel terug gaan waar je hem destijds gekocht hebt en vragen naar een installatieschijf.
Linux Mint 18.3  Xfce

Offline Ronnie66

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/10, 14:15:02 »
Vaak zie je bij laptops dat er een stukje van de harde schijf is gereviseerd voor een recovery van je Windows het probleem is wel dat als je Ubuntu installeert en de installatie toestemming geeft om de schijf in te herindelen dat deze partitie ook gewist wordt.
Enigste optie is dan met behulp van je licentie sleutel een nieuwe installatie op te zetten dat kon vroeger ( tot en met Vista ) gewoon vanaf een willekeurige installatie Dvd  of dat met Windows 7 nog zo  is durf ik niet te zeggen.
Geen licentie sleutel meer dan ben je eigenlijk verplicht om een nieuwe oem versie te kopen.
Of gewoon een Windows Xp installeren en daarop gaan spelen gaat vaak nog sneller ook.

 

Offline Fivang

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/10, 14:18:18 »
Vaak zie je bij laptops dat er een stukje van de harde schijf is gereviseerd voor een recovery van je Windows het probleem is wel dat als je Ubuntu installeert en de installatie toestemming geeft om de schijf in te herindelen dat deze partitie ook gewist wordt.
Enigste optie is dan met behulp van je licentie sleutel een nieuwe installatie op te zetten dat kon vroeger ( tot en met Vista ) gewoon vanaf een willekeurige installatie Dvd  of dat met Windows 7 nog zo  is durf ik niet te zeggen.
Geen licentie sleutel meer dan ben je eigenlijk verplicht om een nieuwe oem versie te kopen.
Of gewoon een Windows Xp installeren en daarop gaan spelen gaat vaak nog sneller ook.

 

Ik heb inderdaad nog een Windows 7 Lincentie.
Ik ben nu Windows 7 Home Premium 32bits aan het downloaden (Wat des tijds op mijn PC stond)
Zou het dan lukken?


Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/10, 14:24:15 »
http://sites.google.com/site/computertip/
Lees bovenstaande site eens goed door, staan veel tips in voor ubuntu.

Maar niet de oplossing van mijn probleem.

Nee, maar wel over dual-boot: http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Op de wiki vind je trouwens ook wat hulp, vooral omdat jij meldt dat spelletjes installeren niet lukt:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/SoftwareInstalleren

Offline Fivang

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/10, 14:26:10 »


Weet niet of het nodig is, maar misschien wel :P

Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/10, 15:00:22 »
Hoeft niet eens, de installer van Windows7 kan alle Linuxpartities zelf verwijderen. Wat ik me wel afvraag is of de licentiesleutel van een OEM-versie werkt op een verse installatie van W7.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/10, 18:05:31 »
... 1 van de tips van Pjotr is trouwens dat het beter is om Windows niet zomaar te verwijderen.
Misschien is toch wel handig om de genoemde computertips te lezen voordat je met een nieuwe installatie begint.

Een interessante optie is nog een blik op PlayOnLinux.
Blijkbaar kunnen tegenwoordig veel populaire spelletjes onder Linux draaien.
Maar dat is een zijspoor - je vraag was anders - en ik ben hiervoor geen ervaringsdeskundige.

Er is nog een andere optie die je enige tijd kan besparen. Het is mogelijk om Windows in een VirtualBox te installeren. Je harde schijf is groot genoeg volgens mij. Je kan dan Windows in "een venster van Ubuntu" starten en daarin ook spelletjes installeren. Aandachtspunten zijn hierbij nog de grootte van de videokaart en je werkgeheugen. Als je spelletjes "zwaar" zijn, dan zou een "dual boot"-installatie verstandiger zijn.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #14 Gepost op: 2012/03/10, 21:53:20 »
PlayOnLinux is niet meer dan een GUI met wizard om Wine heen. Zeg maar de gratis versie van Crossover Games. Dus als het niet onder Wine werkt, dan werkt het ook niet onder PlayOnLinux.

Offline jolo

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #15 Gepost op: 2012/03/11, 08:39:03 »
Het downloaden van een Windows 7 image is alleen aan te raden, vanaf een betrouwbare website. Dus niet vanaf een website die 'm aanbied zonder de toestemming van Microsoft. Verder denk ik niet dat elke willekeurige Windows 7 installatie DVD gebruikt kan worden. Als er origineel  Windows 7 home Premium PC (32 bits) voor-geïnstalleerd was, zal die installatie DVD ook home Premium moeten zijn. Voor de vervanging van Windows 7 installatie media check je http://support.microsoft.com/kb/326246#OEM

Ik denk dat de productcode op de PC behuizing alleen werkt, als je Windows 7 op de fysieke PC installeert. De blue screens zouden kunnen zijn ontstaan, door het installeren van te oude (systeem)software. Of door wijzigingen van de partitietabellen, Als dat het geval is, check dan deze Engelstalige thread How to Boot to the System Recovery Options in Windows 7. Wellicht zou je, zoals femke98 al zei, verdere vragen over dit onderwerp beter kunnen stellen op een Windows forum.   
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Kees3

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #16 Gepost op: 2012/03/12, 08:26:42 »
De code zal gewoon werken, ik heb meerdere keren op die manier een volgelopen laptop voorzien van een verse windows installatie zonder meegeleverde meuk van de fabrikant. Wel kan het gebeuren dat automatische activering niet werkt, telefoon werkt dan meestal wel gewoon.

Wat hierboven genoemd wordt over waar je de download vandaan haalt, dit is inderdaad belangrijk. Het beste is om te proberen een oem installatie dvd van iemand anders te lenen, zolang je je eigen code invult kan dat gewoon.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Van Ubuntu naar Windows 7 terug!
« Reactie #17 Gepost op: 2012/03/12, 21:04:19 »
[zijspoor-modus]

PlayOnLinux is niet meer dan een GUI met wizard om Wine heen. Zeg maar de gratis versie van Crossover Games. Dus als het niet onder Wine werkt, dan werkt het ook niet onder PlayOnLinux.
... ik begrijp hieruit dat het glas voor jou halfleeg is - voor mij is het glas halfvol  =D

PlayOnLinux levert voor de gebruiker een hulpmiddel om Windows-programma's op een Linux-pc te laten werken en toont hierbij vóóraf welke dat zijn c.q. welke onderdelen ervan niet werken.
Als hiervoor aanvullende programma's/bibliotheken/lettertypes nodig zijn, dan regelt PlayOnLinux deze installaties voor de gebruiker.
Het gaat hierbij niet alleen om spelletjes maar ook om andere programma's zoals MS Office, AutoCAD, Dreamweaver, iTunes, Photoshop etc. Iedereen die de Linux-alternatieven "niet goed genoeg" acht, heeft dus de vrije keuze om uit de beschikbare/geteste Windows-programma's een PlayOnLinux-installatie uit te voeren.
Dat spreekt ook weer in het voordeel van Linux/Ubuntu t.o.v. MS Windows: de gebruiker heeft de keuze.

... probeer maar met een door Microsoft aangeboden (gratis & "officieel") Windows-hulpprogramma een Apple/Linux-programma te installeren wat je beter bevalt dan het vergelijkbare Windows-programma ... Heeft iemand voorbeelden ...?

[/zijspoor-modus]
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce