Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgeslagen bladwijzers  (gelezen 612 keer)

Offline baptist

  • Lid
opgeslagen bladwijzers
« Gepost op: 2020/07/25, 11:02:03 »
In Firefox heb ik een aantal opgeslagen bladwijzers waaronder kranten. Als ik die oproep dan blijken ze vaak een dag of drie oud. Met de vraag naar een subcategorie wil het wel eens lukken een recente pagina te krijgen maar niet altijd. Zit dit in Firefox of een instelling in Ubuntu ?

Offline vanadium

  • Lid
Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #1 Gepost op: 2020/07/25, 11:53:58 »
De vraag is mij niet zo duidelijk. Een bookmark is een verwijzing naar een specifieke internetpagina. Die verwijzing zal altijd zo oud zijn als het moment waarop je ze hebt aangemaakt, en steeds naar diezelfde internetpagina met dat specifieke adres (de URI) verwijzen.

Offline baptist

  • Lid
Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #2 Gepost op: 2020/07/25, 15:51:34 »
Het is inderdaad een bookmark. Bij gewone websites krijg ik de laatst opgeslagen website.  Bij Main Stream Media ( Telegraaf, AD, Nu etc..)
kreeg ik altijd de laatste informatie van die dag. Sinds enkele maanden is dat niet meer. Dan krijg ik het nieuws van 3-4 dagen terug. Ga ik dan
naar Google en geef de naam van de website in dan krijg ik ook de oude pagina.
Is dat een instelling in Firefox of Ubuntu ?

Offline vanadium

  • Lid
Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #3 Gepost op: 2020/07/25, 16:33:51 »
Geef eens enkele URL's waarmee je last hebt, dan kunnen we er misschien meer over zeggen. Er natuurlijk wel een cache in Firefox, maar vernieuwingen op de pagina moeten normaal wel opgehaald worden als je de site bezoekt.

Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #4 Gepost op: 2020/07/25, 22:29:55 »
Er natuurlijk wel een cache in Firefox, maar vernieuwingen op de pagina moeten normaal wel opgehaald worden als je de site bezoekt.
Gaat inderdaad niet altijd goed, F5 - pagina verversen - is de oplossing.

Offline baptist

  • Lid
Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #5 Gepost op: 2020/07/26, 10:34:16 »
probeer ik met F5, bedankt

Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #6 Gepost op: 2020/07/26, 11:09:15 »
Toch vreemd: ik heb de hoofdpagina van NRC -Next als bladwijzer en ik krijg iedere dag de krant van vandaag als ik op de bladwijzer klik.
Xubuntu 22.04.3 LTS
Gemeente Assen

Offline X-E3

  • Lid
Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #7 Gepost op: 2020/07/27, 09:28:53 »
Ik denk dat jij een subpagina of bericht heb opgeslagen als bladwijzer. Als je de hoofdpagina opslaat als bladwijzer dan zul je steeds op de voorpagina van de betreffende krant komen.

Succes. Ben

Offline baptist

  • Lid
Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #8 Gepost op: 2020/07/27, 15:40:45 »
Neen, ik heb de hoofdpagina opgeslagen. Met F5 werkt het prima. Dan komt de pagina van vandaag. Het probleem is daarmee opgelost maar waarom de pagina soms enkele dagen achter loopt blijft voor mij nog een raadsel.

Offline HWE64

  • Lid
Re: opgeslagen bladwijzers
« Reactie #9 Gepost op: 2020/07/27, 16:03:50 »
Volgens mij is dat altijd zo dat je, ook al heb je meerdere bladwijzers geopend staan , je per bladwijzer en op het tijdstip "nu " de pagina verversen. Ik zet 's morgens heel veel bladwijzers open d.m.v. browser.tabs.loadBookmarksInTabs true te maken blijven ze staan maar als ik de pc over een paar uur weer pak dan moet ik per bladwijzer de zaak weer verversen.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)