Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beeldscherm foutmelding  (gelezen 552 keer)

Offline Kayo

  • Lid
Beeldscherm foutmelding
« Gepost op: 2014/02/22, 19:08:02 »
Ik heb op (zie bijlage) deze pc Ubuntu 12.04.4 LTS geïnstalleerd. Ik heb ook andere Distro's uitgeprobeerd maar daarbij had ik (grotere) problemen met het beeldscherm. sommige liepen zelfs helemaal vast.

Nu heb ik de zaak werkend door een andere keuze te maken in Extra stuurprogramma's voor Nvidea, maar als ik opstart krijg ik we nog steeds deze foutmelding te zien Msi-WMi Invalid Brightness [0x1D].

Het geheel werkt nu wel en ik heb nog geen vastlopers weer gehad <bevriezen van het beeld>.

Kan ik dit nog anders oplossen of verbeteren?

De opmerkingen/oplossingen op de website van Pjotr heb ik allemaal uitgeprobeerd.
En de melding die eerst 2x onderelkaar verscheen is door deze manipulaties wel minder geworden - nu nog 1x - =D

Wat kan ik nog doen om ook deze foutmelding te voorkomen?

Beeldschermresolutie staat goed ingesteld en ook het aanraakscherm werkt.


Re: Beeldscherm foutmelding
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/23, 16:34:50 »
Aan de foutmelding te zien kan dit wellicht de oplossing zijn:
http://www.techjail.net/solved-brightness-problem-in-ubuntu-12-04-precise-pangolin.html
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Kayo

  • Lid
Re: Beeldscherm foutmelding
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/23, 18:54:03 »
Gijsbert, bedankt voor het meedenken om mijn probleempje op te lossen Als ik het goed heb gelezen gaat dit ook om de mogelijkheid de helderheid van het beeldscherm te beïnvloeden met behulp van de Fn toets. Dat zit er bij mij niet op. Verder heb ik nu alleen de melding bij het opstarten maar het beeldscherm werkt nu goed. ook het aanraakscherm geeft geen problemen en ook is de lichtsterkte/contrast van het beeldscherm prima.

Maar misschien verdwijnt de melding wel, ik kan het altijd nog even uitproberen (hoop niet dat dan alles donker wordt  =D).

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Beeldscherm foutmelding
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/23, 18:58:40 »
Pas op dat je niet je systeem sloopt, om slechts één onschadelijke foutmelding te verhelpen....  Linux verbergt foutmeldingen niet, zelfs niet als ze onschuldig zijn en de werking van het systeem niet nadelig beïnvloeden.

In jouw plaats zou ik de melding gewoon negeren. Ik heb er op sommige machines ook standaard enkele, eveneens bij het opstarten, en ook die kunnen totaal geen kwaad.

Offline Kayo

  • Lid
Re: Beeldscherm foutmelding
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/24, 11:02:37 »
Pjotr, ja, ik had al mijn twijfels, omdat alles verder goed werkte, dus laat ik het zoals het is. Bedankt voor je opmerking!