Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Welke workshops hebben uw belangstelling?

Workshop grafische python applicaties programmeren (d.m.v. Google Hangouts, geen minimum aantal deelnemers)
7 (17.9%)
Workshop Ubuntu voor beginners. (minimaal 4 deelnemers)
6 (15.4%)
Workshop werkomgevingen/DE's (geen minimaal aantal deelnemers)
7 (17.9%)
Workshop bureaublad op afstand (geen minimaal aantal deelnemers)
2 (5.1%)
Workshop wiki-technieken (minimaal 3 deelnemers)
1 (2.6%)
Workshop Werken met de Terminal (minimaal 4 deelnemers)
16 (41%)

Totaal aantal stemmen: 27

Auteur Topic: Welke workshops hebben uw belangstelling?  (gelezen 19825 keer)

Offline Luckiboy

  • Moderator
    • luckiboy
Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Gepost op: 2013/04/11, 22:09:13 »
Binnen Mwanzo zijn we weer gestart met het organiseren van workshops. Door middel van een forumtopic hebben wij ideeën uit de gemeenschap ontvangen. Na enig overleg welke workshops haalbaar waren, hebben we nu vijf workshops die gegeven zouden kunnen worden. Deze staan in bovenstaande poll.
Zoals te zien staat er bij de workshop programmeren Google Hangouts, dit is de eerste keer dat dit gedaan wordt. Als de workshop georganiseerd gaat worden krijgt u hier meer informatie over.
Stem op je favoriet(en), zodat er ingeschat kan worden hoeveel deelnemers er verwacht worden.

Let op: sommige workshopleiders hebben een minimum aantal deelnemers ingesteld. Als er op de dag van de workshop niet genoeg deelnemers verschijnen, gaat de workshop niet door.

Offline BerryH

  • Lid
    • berryheerschop
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/12, 12:47:23 »
Ik heb mijn stem gegeven aan Workshop werkomgevingen/DE's maar ik ben ook geinteresseerd in Workshop Ubuntu voor beginners. Meerdere keuzes zijn via de poll niet mogelijk dus daarom op deze manier.

Groet,
BerryH

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/12, 13:43:52 »
Python heeft mijn voorkeur, daar weet ik werkelijk niets van.
Alle andere onderwerpen staan bij mij op een gedeelde 2e plaats :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/12, 14:47:42 »
Ik ben wel geïnteresseerd in alles, maar mijn voorkeur gaat uit naar Ubuntu voor beginners-workshop. Niet alleen voor mezelf, maar om anderen ook op weg te kunnen helpen. Ik merk namelijk dat ik vaak nog enkele puntjes vergeet wat betreft het compleet maken van installaties en het op weg helpen van nieuwe gebruikers. Wellicht dat ik ook nog dingen niet weet, is dat ook mooi mee genomen natuurlijk.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/04/12, 22:47:30 »
Ik merk namelijk dat ik vaak nog enkele puntjes vergeet wat betreft het compleet maken van installaties en het op weg helpen van nieuwe gebruikers.
wanneer je honderden keren hebt geïnstalleerd en geconfigureerd, dan zijn een aantal dingen vanzelfsprekend en voor de hand liggend, terwijl dit voor een "leek" iets totaal onbekends is.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/04/12, 23:01:30 »
wanneer je honderden keren hebt geïnstalleerd en geconfigureerd, dan zijn een aantal dingen vanzelfsprekend en voor de hand liggend, terwijl dit voor een "leek" iets totaal onbekends is.
Klopt, en daarom heb ik de interesse daar in, zodat ik mijn lijstje bij kan stellen om het zo perfect mogelijk te maken :)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/04/19, 11:50:13 »
Eigenlijk zou ik ook wel op de workshop voor beginners hebben willen stemmen, maar heb dat niet gedaan, want je bent volgens mij geen echte beginner meer, wanneer je al vanaf eind 2007 met Ubuntu werkt en door die jaren heen al heel veel geleerd hebt door met vallen en opstaan, soms met hulp van het forum, soms met hulp van andere (internationale) fora en soms met hulp van het steunpunt problemen op te lossen. Maar aan de andere kant, zou ik toch eigenlijk best wel graag eens een cursus voor beginners willen doen, gewoon omdat ik graag eens ervaringen en vragen die ik heb zou willen delen met andere ubuntu-gebruikers. En om, onder leiding van een ervaren docent, een aantal dingen te leren, vooral het werken met de terminal, waarvoor ik nu vaak te bescheten ben (ik werk wel met de terminal, maar alleen maar via knippen en in de terminal plakken van opdrachtregeles die anderen hebben bedacht - ik begrijp dus eigenlijk niet wat ik doe, maar volg blind de instructies).

Gijsbert van der Heijden

Offline Luckiboy

  • Moderator
    • luckiboy
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/04/20, 22:31:19 »
Update: Er is een workshop toegevoegd, er kan nu ook gestemd worden op Werken met de terminal.

Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/04/21, 21:05:09 »
Werken met de terminal is ook interessant, maar de grafische Phyton applicaties staat voor mij nog steeds boven aan de lijst.

Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/04/27, 10:04:45 »
werken met de terminal. waarom? Omdat dit de basis is

Offline Luckiboy

  • Moderator
    • luckiboy
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/04/28, 17:18:42 »
De optie om meerdere stemmen uit te brengen is nu toch mogelijk, met enige vertraging. Als je al een stem had uitgebracht, maar je had nog een workshop in gedachte die je heel graag wilt volgen, verwijder dan je stem en stem opnieuw op je opties naar keuze.
« Laatst bewerkt op: 2013/04/28, 17:21:40 door Luckiboy »

Offline pepie-x

  • Lid
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/05/02, 19:48:32 »
Ik wil die beginnersworkshop wel doen, al was het alleen maar om te weten of ik nog een beginner ben ;)
maar iets in de terminal zetten vind ik het einde, dus daar wil ik ook meer van weten.
Waar kan ik trouwens lezen hoe e.e.a. verder gaat?
elk begin is moeilijk

Offline Luckiboy

  • Moderator
    • luckiboy
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/05/08, 16:41:53 »
Ik wil die beginnersworkshop wel doen, al was het alleen maar om te weten of ik nog een beginner ben ;)
maar iets in de terminal zetten vind ik het einde, dus daar wil ik ook meer van weten.
Waar kan ik trouwens lezen hoe e.e.a. verder gaat?
Naar aanleiding van deze poll worden de workshops georganiseerd. Workshops die worden gehouden verschijnen vanzelf in dit gedeelte van het forum in een topic, zoals nu de workshop "Grafische Python applicaties programmeren" daar staat: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl-mwanzo/zaterdag-11-mei-2013-1930-2030-workshop-python-gui-programmeren/

Offline Ramon

  • Lid
    • De Blog van Ramon.C
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/05/13, 01:04:22 »
Mijn persoonlijke belangstelling is eerder: werken met de terminal :) Wil nog het een en ander leren..
Maar heb gestemd voor Ubuntu voor beginners, ook aangezien Ubuntu meer gebruikers erbij krijgt op die manier.
PC: Ubuntu 12.04.3 LTS GNOME3 x64
Netbook: Ubuntu Mate 12.04.V1 LTS NL x32

Offline pepie-x

  • Lid
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/05/16, 21:42:26 »
@Luckiboy Beetje laat maar alsnog bedankt, stond ook op Twitter geloof ik.
elk begin is moeilijk

Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #15 Gepost op: 2013/05/16, 22:44:34 »
@Luckiboy Beetje laat maar alsnog bedankt, stond ook op Twitter geloof ik.

Klopt, stond ook op onze Twitter inderdaad :)

Offline Luckiboy

  • Moderator
    • luckiboy
Re: Welke workshops hebben uw belangstelling?
« Reactie #16 Gepost op: 2013/05/19, 12:59:22 »
Ik zal het in dit topic ook even zeggen: Aankomende donderdag wordt de workshop Werken met de terminal gegeven: http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl-mwanzo/donderdag-23-mei-2013-2000-2100-workshop-werken-met-de-terminal/