Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe speel ik een iso image af  (gelezen 5742 keer)

Offline yogiman

  • Lid
hoe speel ik een iso image af
« Gepost op: 2013/02/18, 18:02:32 »
Ik wil dus een dvd op de harde schijf hebben, en ik heb dat gedaan met k3b. Nu heb ik dus een iso image. Hoe kan ik dat afspelen?

Offline Roc.am

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/18, 18:10:38 »
Als het een film is, kan dat gewoon met VLC.

- Roc

Offline jan11000

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/18, 19:23:26 »
Met de muis, rechtertoets op de file, openen met vlc player.

Offline RikRik

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/18, 19:55:06 »
Rechtertoets op de file, openen met Totem is ook nog een mogelijkheid  ;)

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/18, 20:17:10 »
Ik heb daar al op gegoogeld. Een iso image kun je waarschijnlijk niet afspelen met vlc. Ik wacht eerst nog op een bevestiging voordat ik totem download.

Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/18, 20:28:57 »
Totem is standaard geïnstalleerd en bij mijn weten kan alleen VLC ISO-bestanden afspelen en niet Totem.

Probeer het maar.
(let ook op de algemene richtlijnen van Ubuntu-NL: "Als iemand een oplossing adviseert, voer deze dan uit zoals die aangeraden wordt en ga er geen dingen bij verzinnen. We zeggen wat je moet doen met een goede reden."

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/18, 21:18:50 »
Ik had vlc al geprobeerd voordat jullie daarmee kwamen. Ik kreeg een zwart beeld, en op een website opperde iemand dat je een image niet met vlc kunt spelen.

Offline rja

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/18, 21:24:35 »
Ik had vlc al geprobeerd voordat jullie daarmee kwamen. Ik kreeg een zwart beeld, en op een website opperde iemand dat je een image niet met vlc kunt spelen.
Dat is niet waar.

Vlc kan iso´s afspelen.

Heb  je alle codecs wel geïnstalleerd ?

Zie :

https://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #8 Gepost op: 2013/02/18, 21:29:16 »
Ik had vlc al geprobeerd voordat jullie daarmee kwamen. Ik kreeg een zwart beeld, en op een website opperde iemand dat je een image niet met vlc kunt spelen.
Dat is niet waar.

Vlc kan iso´s afspelen.

Heb  je alle codecs wel geïnstalleerd ?

Zie :

https://sites.google.com/site/computertip/multimedia

Dat is niet nodig want VLC heeft alle codecs al aan boord.
http://www.videolan.org/vlc/features.html

Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #9 Gepost op: 2013/02/19, 11:31:14 »
@femke: IK sla door? Zeg dat maar tegen degene die de richtlijnen heeft gemaakt. Sorry, maar wat een onbeschofte reactie jegens mij over iets wat ik niet gemaakt heb ???

http://ubuntu-nl.org/gemeenschap/regels

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #10 Gepost op: 2013/02/19, 12:29:46 »
Ik ben in ieder geval heel blij voor de energie die jullie in mij steken, maar maak er geen halszaak van. Deze kwestie is voor mij niet zo heel erg belangrijk. En als het niet lukt, dan is het geen probleem. Rippen is immers iets wat in de meeste gevallen illegaal is.

Ik heb de iso verplaatst naar de map video, en krijg de volgende melding:
                                                 kan johari.iso/home/video niet vinden in /etc/fstab noch in /etc/mtab

Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #11 Gepost op: 2013/02/19, 12:32:22 »
Nee, rippen van de CD/DVD zelf is legaal want dat is volgende Nederlandse wet "een kopie voor thuisgebruik".

Offline aartje

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #12 Gepost op: 2013/02/19, 17:17:13 »
Wat een mierenneukers over het werkwoord "moeten" zeg...... Iedereen bedoelt het toch goed
op dit forum.

Naar mijn mening is het afspelen van een iso bestand niet zo vanzelfsprekend. Het kan een
commerciele CD  met een of andere copy-protectie zijn en die protecties worden steeds
ge-avanceerder. Als iedere iso zo af te spelen zou zijn zouden die protecties geen zin hebben.

Er zijn wel methodes om daar doorheen te komen, maar die ga ik hier niet uitleggen.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/19, 17:19:31 door aartje »

Offline daniel

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #13 Gepost op: 2013/02/19, 17:29:25 »
Als je een iso brand moet je op rechts klikken en kiezen voor openen met,
vervolgens kies je branden of openen met k3b en brand je de uitgepakte video op dvd...
Dan heb je niets te maken met Iso..

Als je een Iso bestand wilt afspelen zoder uitpakken dat moet je hem MOUNTEN,
Mounten is als een virtuele cd/dvd die als een echte dvd te zien is in bestands beheer..

Je zou ook je uitgepakte film map (dus geen iso) kunnen open door op de film map op rechts te klikken
en vervolgens openen met ........ (kies nu hieruit vlc)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

 8-)
« Laatst bewerkt op: 2013/02/19, 17:33:29 door daniel »

Offline aartje

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #14 Gepost op: 2013/02/19, 17:33:28 »
Als je een iso brand moet je op rechts klikken en kiezen voor openen met,
vervolgens kies je branden of openen met k3b en brand je de uitgepakte video op dvd...
Dan heb je niets te maken met Iso..

Als je een Iso bestand wilt afspelen zoder uitpakken dat moet je hem MOUNTEN,
Mounten is als een virtuele cd/dvd die als een echte dvd te zien is in bestands beheer..

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...

 8-)

Dat lukt dus niet met vele CD's of DVD's met  een kopieerbeveiliging.

Offline jan11000

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #15 Gepost op: 2013/02/19, 18:58:58 »
Met vlc zou dit meestal kunnen/moeten werken.
Maar er zijn ook afwijkende iso's, die denk ik persoonlijk verkeerd zijn samen gesteld, ik denk dan aan audio en video die niet kloppen.
Het kan natuurlijk ook een bluray zijn.
Vaker kom ik video bestanden tegen die niet aan de normale eisen voldoen, dan kun je alleen proberen met meerdere video players afspelen, denk dat somige mensen op het internet vaak verkeerde codecs gebruiken.

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #16 Gepost op: 2013/02/19, 22:37:36 »
Dan is het de vraag aan de TS wat voor een DVD het is. Hij heeft al gezegd dat het video en muziek betreft (was in de
Of als dat dus kan met de grootte, mail deze naar ze toe, de iso in dit geval dan, via WeTransfer. Je mailt ze dan gelijk via die site dat de file er aan komt en dan krijgen ze een link waar ze hem op kunnen halen. Hebben ze dan een dag of 10 (ik weet het niet uit mijn hoofd) de tijd voor.

(ik heb trouwens ook wel interesse!!)



Femke, ofwel je bent helderziend of geinformeerd, want dat is precies wat ik gedaan heb.

Offline yogiman

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #17 Gepost op: 2013/02/20, 13:19:09 »
Bedankt, Angela. Dit lijkt wel thuishulp.

Offline RikRik

  • Lid
Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #18 Gepost op: 2013/02/20, 23:51:57 »
Totem is standaard geïnstalleerd en bij mijn weten kan alleen VLC ISO-bestanden afspelen en niet Totem.

Probeer het maar.
(let ook op de algemene richtlijnen van Ubuntu-NL: "Als iemand een oplossing adviseert, voer deze dan uit zoals die aangeraden wordt en ga er geen dingen bij verzinnen. We zeggen wat je moet doen met een goede reden."
De vraag is: hoe speel ik een iso image? Ik doe dit standaard met  Totem mediaplayer. Het kan dus wel   ^-^

Re: hoe speel ik een iso image af
« Reactie #19 Gepost op: 2013/02/21, 00:43:53 »
Daarom zei ik ook: "bij mijn weten". Maar blijkbaar kan het wel Totem, dat is mooi om te lezen want dat scheelt weer in het installeren van VLC met zijn vele afhankelijkheden (ondanks dat het wel een fijn programma is).