Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Xubuntu gaat op slot na een ong. een uur.  (gelezen 498 keer)

Offline bootrob

  • Lid
[Opgelost] Xubuntu gaat op slot na een ong. een uur.
« Gepost op: 2012/12/19, 16:40:16 »
Ik heb graag mn PC de hele dag aanstaan, dikwijls gebruik ik hem als radio, helaas gaat de PC naar verloop van tijd op slot.
Heb van alles geprobeerd via instellingenbeheerder maar het resultaat is dat onder de stopknop niks meer zit en ik moet stoppen via terminal, ook staat er tijdens opstart een keyboard op het scherm, is niet zo erg, 1 muisklik weg maar ik heb het niet voor elkaar gekregen om de PC door te laten gaan de hele dag.
Dankbaar voor oplossing........... Rob
« Laatst bewerkt op: 2012/12/20, 13:24:37 door Ron »


Offline bootrob

  • Lid
Bedankt, dacht dat ik dat eerder wel eens gedaan had, nu weer gedaan en dus afwachten....

Offline bootrob

  • Lid
OPGELOST.
Het werkt, blijf het vreemd vinden dat schermbeveiliging de hele PC op slot zet, maar ja....

Offline Bloom

  • Lid
Re: [Opgelost] Xubuntu gaat op slot na een ong. een uur.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/20, 14:53:46 »
Dat is een beveiliging voor computers zodat als je even weggaat van je computer anderen er niet zomaar aankunnen. Het is eigenlijk wel de bedoeling dat hij bij een vergrendeling het inlogscherm opnieuw toont.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Opgelost] Xubuntu gaat op slot na een ong. een uur.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/20, 15:02:18 »
Het heet ook niet voor niks schermbeveiliging....  =D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: [Opgelost] Xubuntu gaat op slot na een ong. een uur.
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/20, 15:30:59 »
Vroeger was een schermbeveiliging nodig, om inbranden van de beeldbuis te voorkomen.
Persoonlijk denk ik, dat dit forum niet vaak meer via een beeldbuis bekeken wordt :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Bloom

  • Lid
Re: [Opgelost] Xubuntu gaat op slot na een ong. een uur.
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/20, 15:33:49 »
Ik heb het bij de meeste van mijn computers volledig uitgeschakeld staan, maar bij mijn hoofddesktop (die doorgaans de hele dag aanstaat) heb ik ElectricSheep (zit in de standaard repo's van Ubuntu en Debian) als schermbeveiliging draaien (zonder vergrendeling) omdat hij zo'n bijzonder fraaie kaleidoscopen laat zien...