Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met geluid xubuntu  (gelezen 621 keer)

Offline Renee58

  • Lid
Problemen met geluid xubuntu
« Gepost op: 2014/04/18, 16:16:32 »
Hoi Ik heb problemen met geluid op mijn laptop.
Youtube , dvd en  spelletjes gaan wel goed , radio luisteren en skype niet , geen geluid .
Help !!
Ik heb Xubuntu .

Offline Ayuda

  • Lid
Re: Problemen met geluid xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/19, 10:18:18 »
Hoi Ik heb problemen met geluid op mijn laptop.
Youtube , dvd en  spelletjes gaan wel goed , radio luisteren en skype niet , geen geluid .
Help !!
Ik heb Xubuntu .

Je hebt goede kans dat je wel kunt skypen via een usb-headset van Logitech; het is belangrijk dat hij een usb-aansluiting heeft, want dan heeft hij een eigen geluidskaart.
Ik kan in ieder geval uitstekend Skypen via zo'n headset; mijn Logitech is echter niet meer leverbaar.

Misschien mag je hem van de winkel uitproberen (bijvoorbeeld de Logitech H340, o.a. bij Mycom, € 25).

Misschien zijn er andere oplossingen mogelijk, als je jouw type laptop vermeldt.



Offline Renee58

  • Lid
Re: Problemen met geluid xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/19, 15:21:50 »
Skype moet ik nog verder uitproberen maar het is raar dat ik geen radio kan luisteren op de laptop en youtube wel , is daar een verklaring voor ?

Offline jolo

  • Lid
Re: Problemen met geluid xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/19, 15:35:58 »
Bedoel je YouTube met de Adobe Flash Player? En heb je het over internet radio?
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Renee58

  • Lid
Re: Problemen met geluid xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/20, 11:14:06 »
Ik ga thuis proberen of de radio het op internet wel doet maar waar ik nu ben heb ik geen radio wel een laptop. Youtube doet het gewoon .
Er is wel eens tegen mij gezegd dat het een instelling is van de drivers , met skype , maar ik ben al blij dat ik xubuntu snap.

Offline Ayuda

  • Lid
Re: Problemen met geluid xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/24, 15:30:19 »
Skype moet ik nog verder uitproberen maar het is raar dat ik geen radio kan luisteren op de laptop en youtube wel , is daar een verklaring voor ?

Kun je s.v.p. de link geven van het betreffende radiostation?

Offline Renee58

  • Lid
Re: Problemen met geluid xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/24, 21:18:09 »
Ik ben inmiddels thuis en het is raar dat ik nu via de de laptop gewoon radio 2 kan ontvangen en dat dat een aantal dagen geleden in het ziekenhuis niet ging , heeft dat iets te maken met de verbindings snelheid ?
Ik ga een koptelefoon met microfoon aanschaffen om te kijken of het zo wel kan via skype. Vroeger met windows had ik ook zo'n set maar die is inmiddels gesneuveld.
Nog steeds kamp ik met skype ook met het feit dat ik geen beeld heb, maar ik zal daar wel eens een nieuwe vraag van maken .

Re: Problemen met geluid xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2014/04/24, 21:23:02 »
Het kan zijn dat je ziekenhuis een filter heeft en dus mogelijk steams filtert. Ook een radiostation stream je dus...