Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snelkoppeling van netwerk Qnap schijf  (gelezen 5344 keer)

Offline JopioV

  • Lid
Snelkoppeling van netwerk Qnap schijf
« Gepost op: 2010/12/28, 15:50:55 »
Wie o wie kan mij vertellen hoe ik (net als bij Windows) van mijn Qnap netwerkschijf een snelkoppeling met de rechtermuisknop ....kopiëren, snelkoppeling naar bureaublad maken ....
Het lijkt misschien een domme vraag, maar na een tijdje Googelen heb ik nog geen bruikbare oplossing.
Mijn Qnap nas zit in de werkgroep...MSHOME...
Als ik "Locaties"  aanklik en vervolgens " Netwerk" klik weer "Windows netwerk" klik weer "MSHOME" , pas dan zie ik mijn Netwerk mappen.
Als ik de bewuste map selecteer, klik met rechts op kopieer naar bureaublad, zie ik de volgende tekst,...Fout tijdens het kopiëren, waarbij er helaas niets op het bureaublad is geplaatst.
Tevens hoop ik ook een antwoord te ontvangen, van mijn Eminent multimedia player, die aan mijn tv zit middels hdmi.
Ook deze Eminent is een netwerkschijf, maar hier is de werkgroep....Workgroup....
In mijn Thomson router hebben ze beiden een vast netwerkadres en zijn te zien in de apparatenlijst van het thuisnetwerk Thomson.
Wat ik al weet, en ook werkt, is ik ga bij Start, Locaties, Verbinden met server, Diensttype (Windows gedeelde map), daar vul ik bij het servervakje simpelweg het netwerkadres in, en whalla, ik kom in mijn Netwerkschijven, en kan zo bestanden uitwisselen of wat dan maar ook.
Graag wil ik dat met een snellere handeling doen, en alvast bedankt, grt. Joop.


Re: Snelkoppeling van netwerk Qnap schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/28, 17:47:07 »
Als je met de rechtermuisknop op de map klikt kan je dan niet kiezen om een Verwijzing(Snelkoppeling)te maken?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline JopioV

  • Lid
Re: Snelkoppeling van netwerk Qnap schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/28, 18:07:46 »
Nee, als ik het probeer, komt het volgende.........Er is een fout opgetreden tijdens het kopiëren van het bestand naar /home/joop/Bureaublad.
Daarna word er op het bureaublad een leeg mapje geplaatst, waar niets in zit en het is niet mijn gewenste netwerkmap.

Re: Snelkoppeling van netwerk Qnap schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/28, 21:57:52 »
JopioV,

Als ik het goed begrepen heb...
Zal het gaan door een netwerk-verbinding aan te maken.
Mijn versie is in het Engels:
Onder het menu Places -> Connect to Server....
Je heb daar diverse mogelijkheden.
Ik denk dat er eentje is die voor jouw van toepassing is.
Ik heb zo er eentje op mijn Desktop die rechtstreeks naar een FTP-server gaat met login.
Deze blijft tot ik de verbinding verbreek of mijn PC uitzet.


MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556


Offline JopioV

  • Lid
Re: Snelkoppeling van netwerk Qnap schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/29, 14:54:55 »
Bedankt voor je antwoord, maar als je mijn vraag las, had ik deze tip al uitgevoerd.
Dat gaat goed, maar om een snelkoppeling op het bureaublad te krijgen voor altijd, is mij nog niet gelukt.
Een snelkoppeling, zo eentje van, als je pc weer opstart dat deze gewoonweg op je bureaublad is blijven staan, en gebruiksklaar is wanneer je erop klikt.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Snelkoppeling van netwerk Qnap schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/29, 18:03:24 »
Uit je vraag blijkt helemaal niet dat je dat al had geprobeerd. Je praat alleen over pogingen m.b.v. Locaties en "Verbinden met server...'". Dat zijn zogenaamde gvfs-mounts die bij een bepaalde gebruiker horen en niet beschikbaar zijn bij het starten van het systeem tot na het inloggen van de gebruiker.
Als je de link volgt die ik publiceerde, kom je terecht bij een methode om het netwerkvolume via /etc/fstab te mounten bij het starten van het systeem en dus nog voor een gebruiker ingelogd is. Zulke mounts zijn dan ook beschikbaar voor alle gebruikers en verschijnen automatisch als een aanklikbaar pictogram op je bureaublad. En dat is wat je wilde hebben, toch?

Offline JopioV

  • Lid
Re: Snelkoppeling van netwerk Qnap schijf
« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/29, 20:22:30 »
Dat is wat ik wil,
Ik ga het morgen ochtend uit proberen, ben het nu ff beu.
Bedankt voor jullie reacties.