Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet Probleem  (gelezen 925 keer)

sanjaysusi

  • Gast
Internet Probleem
« Gepost op: 2009/02/11, 18:41:04 »
Hallo allemaal!

Ik heb geen verstand over computers enzo...
Maar ik heb een HP laptopppie (een kleine).
En ik heb hier WIFI op. De laptop vind wel andere connecties maar niet mjn (draadloze)..
Wat moet ik doen?? Met een usb dongle vind hij mijn verbinding wel opeens!

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!
« Laatst bewerkt op: 2009/02/11, 18:55:20 door femke98 »

Offline ruujan

  • Lid
Re: Internet Probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/11, 19:17:39 »
Hmm, dat is lastig. Ik neem aan dat je laptop wel onder Windows gewerkt heeft met die draadloze verbinding. En het is wel vreemd dat je wel andere netwerken ziet maar niet dat van jezelf. Ik moet dan meteen denken aan probleem dat ikzelf eens gehad heb bij iemand. Een splinternieuwe laptop die wel van alles vond, maar niet het netwerk dat hij moest hebben. Het bleek in dit geval te zitten in de kanaalkeuze. Er is namelijk verschil in de amerikaanse kanalen en de nederlandse kanalen. Wij mogen maar tot kanaal 11 en zij tot 13, of omgekeerd, dat weet ik niet meer. In ieder geval was de router niet te vinden tot ik die op een ander kanaal zette. Dit is trouwens een typisch software probleem, want de kaart kon natuurlijk wel alles aan.

Re: Internet Probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/11, 19:28:32 »
Ik heb dat ook wel eens gehad. Na een hele poos werd mijn PC opeens "gevonden"...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Internet Probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/11, 19:36:56 »
Waarschijnlijk een kwestie van signaalsterkte. zoals hierboven al gesuggereerd: probeer eens een ander kanaal. Kies alleen 1, 6, of 11. Anders heb je overlap.

Probeer dat kanaal, waar zo min mogelijk buurnetwerken gebruik van maken: anders signaalverzwakking.

Probeer ook dit eens:
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,22160.msg209762.html#msg209762
Simpel, maar doeltreffend.