Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sitecom wl.608 BL wifi usb stick krijg ik niet aan de praat in Xubuntu  (gelezen 2633 keer)

Offline Rosafle

  • Lid
Dames/heren

Ik ben erg nieuw met linux, heb diverse topics gelezen en uitgeprobeerd maar niets heeft mij nog geholpen. Ik heb een oude Sony Vaio met een pentium 111 processor en 256 mb  :)ram geheugen. In het apparaat zit een 12 gb HD. Op deze HD heb ik Xubuntu 9.10 geinstalleerd. Het bedrade netwerk werkt perfect op een Dlink pcie netwerkkaart. Ik krijg echter mijn Sitecom WL.608 BL wifi usb stick niet werkend op het systeem. Wie neemt mij aan de hand om deze stick in Xubuntu werkend te krijgen. alvast bedankt

Rob.


Re: Sitecom wl.608 BL wifi usb stick krijg ik niet aan de praat in Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/04, 17:43:05 »
Welkom :)

De computer waarmee je werkt klinkt erg oud, heeft die wel een USB 2.0-poort beschikbaar? WiFi-sticks zullen niet goed werken via oudere USB-poorten.

Offline Rosafle

  • Lid
Re: Sitecom wl.608 BL wifi usb stick krijg ik niet aan de praat in Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/03/04, 19:36:37 »
Dit is inderdaad een oude laptop. Er stond w2000 op geinstalleerd en daar werkte de stick wel op. Hij wordt nu zelfs niet herkend. Ik heb het advies gevolgd en de link bekeken. Helaas werken de aanbevelingen niet omdat de stick niet wordt herkend. Dank jullie wel zover. Ik ga dan maar bedraad door.

rob

Re: Sitecom wl.608 BL wifi usb stick krijg ik niet aan de praat in Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/03/04, 23:20:17 »
Bij linux is het vaak zo dat sommige hardware niet out of the box werkt. Dat betekent zelf drivers moeten installeren, en daarvoor ben je afhankelijk van de fabrikant. Het is waarschijnlijk een rt73 chipset, maar de USB device ID is niet in de wireless drivers toegevoegt vermoedelijk. Dat betekent dat er waarschijnlijk wel drivers op je systeem aanwezig zijn, maar omdat het USB device ID nieuw/onbekend is er geen driver module wordt gebruikt.

Wat is de uitkomst van

lsusb > usb.txt

??? in usb.txt komen dan je usb devices te staan, inclusief het USB device ID van je wireless.

Maar eerlijk gezegt, hardware aan de praat krijgen kost tijd, is het dan niet makkelijker om een wel ondersteunde wifi dongle te kopen?
motion@home:~$ sudo apt-get install steam

Offline Rosafle

  • Lid
Re: Sitecom wl.608 BL wifi usb stick krijg ik niet aan de praat in Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/03/05, 22:02:22 »
Ja, dat is inderdaad makkelijker. ik wil echter ook linux een beetje onder de knie krijgen en middels jullie hulp gaat dat vast lukken. op dit moment zit ik even niet achter mijn eigen computer dus kan het commando lsusb niet invoeren. Kom zsm weer terug op het forum

gr rob =D

Offline Rosafle

  • Lid
Re: Sitecom wl.608 BL wifi usb stick krijg ik niet aan de praat in Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/03/06, 11:42:47 »
robsr@robsr-laptop:~$ lsusb
Bus 001 Device 002: ID 0df6:003f Sitecom Europe B.V.
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
robsr@robsr-laptop:~$