Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerk printer heel traag en nog een vraag.  (gelezen 1674 keer)

Netwerk printer heel traag en nog een vraag.
« Gepost op: 2008/02/26, 15:09:02 »
Beste mensen,

In ons netwek staat een Infotec ISC 615G printer. Als ik een print-opdracht stuur dan duurt het gigantisch lang voordat de opdrachten er uit komen.

1 opdracht met een hoesje voor een cd is 134 mb. Hoe kan dat terwijl de foto maar 2 mb is. Datzelfde geldt ook voor gewoon foto's afdrukken met Gthumb. duurt ook verschrikkelijk lang. Zo lang duurt een opdracht voor deze printer vanuit windows XP niet. De printer is met samba gedeeld.

En nog een vraag:

Is er een mogelijheid om de wachtwoord voor Web Image Monitor terug te halen? Heeft er iemand ervaring mee met deze printer?

Alvast hartelijk dank.
Ubuntu gebruiker # 14919

Offline wutnubu

  • Lid
Netwerk printer heel traag en nog een vraag.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/27, 07:40:16 »
Die traagheid zit em in je tekenprogramma en Cups (common unix printing system). Een plaatje is een plaatjesformaat , meestal zo klein mogelijk, dat rekent het tekenprogramma om naar iets wat je zien en berwerken kunt. Als het geprint moet worden moet het omgerekend worden naar iets dat je printer kan verwerken, puntje voor puntje en dat kost tijd en ruimte.

Vergelijk het met het verschil tussen een gezipt en een niet gezipt bestand. Verschil in grootte, maar wel tijd nodig om het in/uit te pakken.

Groet

Netwerk printer heel traag en nog een vraag.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/06, 17:30:37 »
Kan ik er wat aan veranderen?

Als ik in openoffice.org een document print met 2 foto's is het ook zo traag als wat. Doet er een anderhalf tot 2 uur over om het te verwerken. Printen op zich gaat snel.

Alvast hartelijk dank.
Ubuntu gebruiker # 14919