Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NFS "share" CDROM/DVD speler  (gelezen 1488 keer)

Offline gusman

  • Lid
NFS "share" CDROM/DVD speler
« Gepost op: 2008/11/17, 09:41:07 »
Hallo,

Ik probeer met m'n satelliet tuner een NFS mount naar de cdrom/dvd drive van mijn Ubuntu 8.04 PC te maken. Nu lukt het me wel een mount te maken naar een NFS directory "share" maar zodra ik op de Ubuntu 8.04 PC op de NFS server een "exports" naar /media/cdrom0 wil maken krijg ik na het restarten van de NFS server-service de melding: "exportfs: Warning: /media/cdrom0 does not support NFS export"

Zie ik nu iets over het hoofd..... ???

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Gusman  ;)
Ubuntu 11.04

Offline siegi

  • Lid
Re: NFS "share" CDROM/DVD speler
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/17, 11:47:05 »
Lijkt me iets voor server en netwerk ik verplaats het even.

Offline gusman

  • Lid
Re: NFS "share" CDROM/DVD speler
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/17, 13:21:25 »
Siegi,

Bedankt voor de verplaatsing naar het juiste forum.......

Gusman  ;)
Ubuntu 11.04

Offline gusman

  • Lid
Re: NFS "share" CDROM/DVD speler
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/18, 08:37:15 »
Hallo,

Ik heb ondertussen begrepen dat het aanbieden van NFS cdrom "shares" niet wordt ondersteund in de kernel 2.6.24 (Ubuntu 8.04), daarvoor heb je minimaal de kernel 2.6.27 (Ubuntu 8.10) nodig.

Dus heb ik gisteravond mijn 8.04 toch maar ge-update (fresh install van "/") naar 8.10. Zodra ik de "basis" pakketten "operationeel" heb ga ik vanavond een nieuwe poging NFS => cdrom0 wagen.........

Met vriendelijke groet,

Gusman  ;)
Ubuntu 11.04

Offline gusman

  • Lid
Re: NFS "share" CDROM/DVD speler
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/21, 15:58:56 »
Gelukt,

Na het installeren van de NFS-server pakketjes kon ik dit keer zonder problemen een "share" ofwel een "export" aanmaken op /media/cdrom0.

Vervolgens kon mijn satelliet tuner zonder moeite een "mount" maken op deze export en kan ik de CDRom/DVD drive van mijn Ubuntu PC gebruiken voor het afspelen van DVD's met behulp van de satelliet tuner op mijn TV (via het netwerk).

Gusman  ;)
Ubuntu 11.04