Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen toegang tot root  (gelezen 464 keer)

Offline Eugene

  • Lid
Geen toegang tot root
« Gepost op: 2013/05/26, 10:18:44 »
Ubuntu 13.04 als dualboot geinstalleerd met windows 7 starter. Tijdens het opstarten staat er in het nog zwarte scherm'mount: can't read mount/proc, no such file or directory'. Vervolgens start ubuntu dan wel verder op.

Ik kan op geen enkele wijze inloggen omdat er steeds aangegeven wordt dat het ww of username niet klopt. De username staat ook niet bij het aanmeldscherm. Nou vermoed ik dat e.e.a. te maken heeft met de bovenstaande foutmelding. Klopt dit en hoe kan ik dit oplossen?

Ik kan nu namelijk de installatie niet afmaken, niet updaten of aanpassen omdat ik overal mijn ww moet ingeven.

eugene

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen toegang tot root
« Reactie #1 Gepost op: 2013/05/26, 10:36:59 »
Probeer het eerst eens met een wachtwoordwijziging:
https://sites.google.com/site/computertip/wachtwoordvergeten

Gebruik in je nieuwe wachtwoord alleen kleine letters en cijfers, geen bijzondere tekens en geen spaties.

Offline Eugene

  • Lid
Re: Geen toegang tot root
« Reactie #2 Gepost op: 2013/05/26, 12:09:36 »
Pjotr,

Ik kom gewoon niet in het grub menu hoe lang ik de shift toets ook ingedrukt houdt. Overigens ben ik vergeten te vermelden dat ik ubuntu via wubi heb geinstalleerd. Ik weet niet of dit nog iets kan uitmaken?

Offline Eugene

  • Lid
Re: Geen toegang tot root
« Reactie #3 Gepost op: 2013/05/26, 12:19:08 »
Pjotr,

Ik lees slechte dingen omtrent het wubi verhaal. IK ga nu eerst een normale installatie doen en dan eens kijken of ik het probleem nog heb.

Offline Eugene

  • Lid
Re: Geen toegang tot root
« Reactie #4 Gepost op: 2013/05/26, 16:17:30 »
We zijn (bijna) up and running. Ik loop nog tegen een paar kleine zaken aan.

Na de volledige installatie stond de brighteness van het scherm op max. Na installatie van de updates staat deze echter op minimaal en is ook niet aan te passen. In syseem instellingen staat hij op max en ook via het keyboard maar het scherm blijft donker. Hoe kan ik dit wijzigen?

Aan de linkerzijde van het scherm zit de balk met snelkoppelingen (ik ben de naam van ding kwijt). Op mijn laptop kan ik hiervan de afmetingen aanpassen maar op mijn netbook zit deze optie niet bij systeeminstellingen/uiterlijk. Moet ik nog iets installeren?

Wie kan mij de antwoorden geven?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen toegang tot root
« Reactie #5 Gepost op: 2013/05/26, 16:49:02 »
Na de volledige installatie stond de brighteness van het scherm op max. Na installatie van de updates staat deze echter op minimaal en is ook niet aan te passen. In syseem instellingen staat hij op max en ook via het keyboard maar het scherm blijft donker. Hoe kan ik dit wijzigen?
Probeer dit eens:
https://sites.google.com/site/computertip/varia#TOC-Sommige-laptops:-schermhelderheidproblemen
(punt 17, rechterkolom)